کد مطلب: ۳۵۸۸۱۷

عضو کمیسیون برنامه مجلس در گفتگو با تجارت‌نیوز:

قیمت دلار از ۱۱ هزار تومان کمتر نخواهد شد

قیمت دلار از 11 هزار تومان کمتر نخواهد شد

علی قربانی گفت: قیمت دلار نباید از هشت هزار تومان بیشتر شود، اما این سیگنال‌های دلاری که رئیس کل بانک مرکزی می‌دهد بیانگر این است که قیمت دلار از 11 هزار تومان کمتر نخواهد شد و این خود باعث می‌‎شود که دلار بیش از 13 هزار تومان در بازار فروخته شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، آیا می‌توان همچنان به صحبت‌های رئیس کل بانک مرکزی در خصوص اینکه «دلار ارزان می‌شود» خوشبین بود؟

علی قربانی، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: قیمت دلار نباید از هشت هزار تومان بیشتر باشد و بیشتر از این مقدار نیز غیرمنطقی است.

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نرخ دلار باید هر ساله نسبت به مابه‌التفاوت نرخ تورم داخلی با نرخ تورم کشورهایی که از آنها کالا وارد می‌کنیم تعدیل شود، به عنوان مثال اگر سالیانه 20 درصد حاصل از مابه‌التفاوت نرخ تورم داخلی با نرخ تورم خارجی بوده باید طی 5 سال اخبر 100 درصد نرخ دلار افزایش پیدا می‌کرد.

قربانی تاکیدکرد: متاسفانه طی سال‌های گذشته دولت‌ها قیمت دلار را به زور پایین نگه داشتند، اما سال 97 همانند فنری یکباره رها شد و جهش ناگهانی پیدا کرد و در حال حاضر چند برابر قیمت گذشته در بازار به فروش می‌رود.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: قیمت دلار تحت این شرایط یعنی افزایش دوبرابری هم نباید از هشت هزار تومان بیشتر می‌شد، اما این سیگنال‌های دلاری که رییس کل بانک مرکزی می‌دهد بیانگر این است که قیمت دلار در بازار از 11 هزار تومان کمتر نخواهد شد و این خود باعث می‌‎شود که دلار بیش از 13 هزار تومان در بازار فروخته شود.

ضرورت دارد که دولت 30 درصد درآمد حاصل از افزایش قیمت حامل‌های انرژی را به تولیدکنندگان اختصاص دهد و کارفرمایان هم می‌توانند با کاهش سایر هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری افزایش بیش از 25 درصدی حداقل حقوق و دستمزد کارگران خود را جبران کنند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در پاسخ به این سوال که آیا کارفرمایان توانایی پرداخت حداقل حقوق و دستمزد جدید کارگران خود را دارند؟ گفت: ضرورت دارد که دولت 30 درصد درآمد حاصل از افزایش قیمت حامل‌های انرژی را به تولیدکنندگان اختصاص دهد و کارفرمایان هم می‌توانند با کاهش سایر هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری افزایش بیش از 25 درصدی حداقل حقوق کارگران خود را جبران کنند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    همتی بازهم رکب زد