کد مطلب: ۳۵۶۸۷۱

عضو کمیسیون برنامه مجلس در گفتگو با تجارت‌نیوز تاکید کرد:

قیمت دلار باید ۱۰ هزار تومان شود / لزوم یکسان‌سازی حقوق کارگران با کارمندان

قیمت دلار باید 10 هزار تومان شود / لزوم یکسان‌سازی حقوق کارگران با کارمندان

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با تاکید بر اینکه ارزش واقعی دلار در بازار 10 هزار تومان است، گفت: توجه و رسیدگی به یکسان‌سازی حقوق کارگران، بازنشستگان و اقشار آسیب‌پذیر جامعه بسیار ضرورت دارد، به همین جهت باید همانند مصوبه مجلس درخصوص حقوق کارمندان 400 هزار تومان به اضافه 10 درصد به حقوق کارگران نیز اضافه شود.

شهباز حسن‌پور بیگلری، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با «تجارت‌نیوز» درباره قیمت دلار گفت: آنچه که امروز در بازار ارز بیش‌تر از هر مورد دیگری به آن نیاز داریم ثبات و پایداری در وضعیت نرخ ارز در بازار است.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متاسفانه بلاتکلیفی و نابسامانی نرخ ارز در بازار باعث سوء استفاده عده‌ای فرصت طلب از وضعیت موجود شده است، بنابراین ضرورت دارد که بانک مرکزی به عنوان مسئول سیاست‌های کلی بانکی کشور تدبیری بیاندیشد تا شاهد ثبات و پایداری در وضعیت نرخ ارز در بازار باشیم.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: تا امروز عملکرد رئیس کل بانک مرکزی مثبت ارزیابی می‌شود و اینکه رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرده که نرخ دلار به کانال ۱۱ هزار تومان بازمی‌گردد بسیار محتمل است، اما انتظار می‌رود که هرچه سریعتر بانک مرکزی بر وضعیت بازار ارز مسلط شود و نگرانی مردم را از التهابات موجود در بازار ارز رفع کند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه قیمت دلار باید 10 هزار تومان شود گفت: معتقدم ارزش ذاتی دلار در بازار 10 هزار تومان است و بانک مرکزی باید تدابیر لازم را در جهت رسیدن قیمت دلار به 10 هزار تومان اتخاذ کند.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که طبق اعلام مرکز پژوهش‌های مجلس، خط فقر 3 و نیم میلیون تومان است، به همین جهت حقوق کارگران در سال آینده چقدر باید افزایش پیدا کند؟ افزود: توجه و رسیدگی به یکسان‌سازی حقوق کارگران، بازنشستگان و اقشار آسیب‌پذیر جامعه بسیار ضرورت دارد، به همین جهت باید همانند مصوبه مجلس درخصوص حقوق کارمندان 400 هزار تومان به اضافه 10 درصد به حقوق کارگران نیز اضافه شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با تاکید بر اینکه سرمایه‌های اصلی کشور نیروهای کارگری هستند، گفت: با توجه به اینکه حقوق کارگران به هیچ عنوان پاسخگوی هزینه‌های اولیه زندگی آنها نیست باید حقوق کارگران متناسب با حقوق کارمندان دولتی افزایش پیدا کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.