کد مطلب: ۷۴۵۳۷۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد؛

دی‌ماه بهاری سهام عدالت / سبد عدالت ۵.۴ درصد رشد کرد

دی‌ماه بهاری سهام عدالت / سبد عدالت 5.4 درصد رشد کرد

سهام عدالت یکی از مهمترین دارایی‌های اقتصادی مردم به حساب می‌آید که اگرچه همچنان امکان خرید و فروش آن در بازار وجود ندارد اما محاسبه ارزش این سبد از اهمیت بالایی برخوردار است. طی ماه‌های گذشته سبد سهام عدالت افت‌وخیزهای زیادی داشته است؛ اما با توجه به روند بازار سهام طی هفته‌های اخیر، ارزش این سهام در فصل پاییز چه مسیری را طی کرده است؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، سال 99 بود که آوازه سهام عدالت در بازار سرمایه بلند شد و این سهام وارد بورس شد اما از سال 1399 تا کنون دادوستد سهام عدالت در بورس متوقف شده است و علت آن به ترس از ریزش بازار سرمایه برمی‌گردد؛ چرا که سهام عدالت دارایی نزدیک به 50 شرکت سرمایه‌پذیر است و می‌تواند روند بازار را بر هم بزند.

از سوی دیگر از روزی که سهام عدالت آزادسازی شد تا امروز 20 میلیون تومان از ارزش واقعی آن کم شده است. عمده سهام به ارزش اسمی یک میلیون تومانی متعلق به افراد مشمول کمیته امداد و بهزیستی است که در یک سال گذشته ارزش سهم آنها از نزدیک 40 میلیون تومان به حدود 20 میلیون تومان سقوط کرد و این افراد هر روز شاهد نابودی سرمایه خود هستند.

در همین حال سهام عدالت همواره با حاشیه دیگری یعنی پرداخت سود مواجه است؛ قرار بود شب یلدا سود سهام عدالت واریز شود اما یک‌ بار اعلام کردند که این سود نیمه دی ماه پرداخت خواهد شد و بار دیگر گفتند که پرداخت سود شب یلدا انجام می‌شود؛ به این ترتیب چندین بار زمان پرداخت سود تغییر کرد و در نهایت بخشی از این سود شب یلدا به حساب دارندگان سهام واریز شد.

ارزش سهام عدالت در فصل پاییز

ارزش سهام عدالت در فصل پاییز روند نزولی به خود گرفت؛ ارزش سهام 532 هزارتومانی با کاهش 2.1 درصدی در پایان فصل پاییز به 12 میلیون و 830 هزار تومان رسید.

همچنین سهام یک میلیونی نیز کاهش 2 درصدی داشت و به 24 میلیون و 168 هزار تومان رسید. در این ماه اما سهام 490 هزار تومانی روندی معکوس داشت و با افزایش 4 درصدی به 8 میلیون و 743 هزار تومان رسید.

سهام عدالت

ارزش سهام عدالت در دی ماه

از ابتدای دی ماه تا به امروز به واسطه رشد شاخص کل بورس، سهام عدالت نیز روند مثبتی را تجربه کرده است. ارزش سهام عدالت 532 هزار تومانی از ابتدای دی تا به امروز توانسته است رشد 5.4 درصدی را ثبت کند.

همچنین سهام یک میلیون تومانی نیز رشد 4.7 درصدی را تجربه کرده است. در نهایت هم شاهد افزایش 4 درصدی سهام عدالت 490 هزار تومانی در این ماه بوده‌ایم.

سهام عدالت

ارزش روز سهام عدالت را می‌توانید روزانه راس ساعت 14:30در صفحه سهام عدالت تجارت نیوز مشاهده کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • محسن

    ما فروش رامیخوایم

  • ناشناس

    اول بعنوان خبرنگار یه سند رو کن که اصلا همچین سهامی وجود داره بعد صبح تا شب همش درموردش مطلب بنویس