کد مطلب: ۵۰۴۶۷۴

در گفتگوی تجارت‌نیوز با یک کارشناس مطرح شد:

پالایشی یکم را بفروشیم یا نگه داریم؟

پالایشی یکم را بفروشیم یا نگه داریم؟

صندوق پالایشی یکم که حدود ۴ ماه پیش پذیره‌نویسی شد امروز حدود ۲۵ درصد نسبت به قیمت پذیره‌نویسی افت کرده است، اما پالایشی یکم رشد می‌کند؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، عملکرد ضعیف صندوق دارا یکم و پالایشی یکم باعث بی‌اعتمادی بسیاری از سهامداران به صندوق‌های دولتی شده است. این در حالیست که امروز ETF کشاورزی تحث عنوان نماد نهال در بازار سهام پذیره‌نویسی شد و برخی زمزمه‌ها مبنی بر عرضه دارا سوم در بازار سهام تا پایان سال شنیده می‌شود.

پیمان حدادی، کارشناس بازار سهام در رابطه با صندوق پالایشی یکم گفت: به نظر می‌رسد قیمت ۷ هزار تومان کف قیمتی صندوق پالایشی یکم است و ارزش این سبد کمتر از این نمی‌شود. اما فعلا فروش این صندوق در زیان، کار عاقلانه‌ای نیست. همچنین به نظر می‌رسد تا پایان سال نهایتا تا سقف قبلی خود رشد داشته باشد و بازدهی زیادی نخواهد داشت. همچنین کارشناسان عقیده دارند پالایشی یکم وارد محدوده حمایتی قوی شده و انتظار می‌رو روند حرکتی این صندوق تغییر کند.

از طرفی قیمت صندوق پالایشی یکم از خالص ارزش دارایی‌های این نماد بیشتر شده است و با توجه به اینکه در دو هفته اخیر صف عرضه در نماد شپنا شکل گرفته است، به نظر می رسد رشد ارزش این صندوق کمی سخت شده است.

همچنین امیرحسین نام‌آور چندی پیش در رابطه با این صندوق گفته بود: چون می‌خواستند صندوق پالایشی یکم را بازگشایی کنند بازار سهام را تقویت کردند اما احتمالا نمادهای پالایشی تا ۱۰ درصد اصلاح خواهند داشت. همچنین در برخی نمادهای صندوق پالایشی یکم نسبت P به E حدود ۴۰ درصد بیشتر از بازار سهام است. به نظر می‌رسد این صندوق‌ها در مقاطعی روند صعودی داشته باشد اما به نظر می‌رسد شش ماه دیگر خیلی تغییر خاصی نکرده باشد. از طرفی رشد این صندوق اصولا دستوری است.

در تاریخ ۲۵ آبان ماه خروج پول شدیدی از صندوق‌های پالایشی صورت گرفت و شاید دولت حداقل به خاطر عرضه دارا سوم از این صندوق حمایت کند.

آخرین اخبار بورس را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ☯️

    دوستان درسته که بورس ریسک داره، ولی اکثرمون با دعوت دولت و قول های پوچ و تو خالی و بخاطر سود و حفظ ارزش پولمون توی بورس سرمایه گذاری کردیم و گول اینا رو خوردیم.
    بیایید دیگه دارا سوم، چهارم و هر سهامی که دولت میده رو نخریم تا شاید (تکرار میکنم، شاید?) وضعیت بورس بهتر بشه و ازش حمایت کنند.
    چه کاریه زیر منت سهمای دولت بریم. از نظر افراد با تجربه و مطمئن که میشناسید استفاده کنید و سهم های کم ضررتر از سهم های دولت بخرید… باورکنید سود هم میکنید و ضررش هم خیلی کمتر از سهم های دولت و عرضه اولیه ها هست.

  • ناشناس

    دولت فقط به فکر خالی کردن جیب ملت ، فکری کنید ریشه کن کنید این آفت جون و مال ملت رو …

  • ناشناس

    خیر نبینی روحانی همیشه نفرینت می کنم

  • ناشناس

    دولت بی تدبیر وناامید کننده اصل پول ماروبده ازشما خیری به ما نمی رسد فکر کنم خودمان مقصریم 7ساله به اینااعتماد کردیم روز بروز بد تراز دیروز هی عبرت نگرفتیم هی گول خوردیم هی زمینمون زدن بلند شدیم هی خرمون کردن سوارمون شدن از سادگی ما سوء استفاده کردن خواهشا اینو به دولتی ها برسونید من در روستام وگرنه جلو بورس خودمو آتیش میزدم شاید ایثار باشد برای بقیه تا اونا حداقل به اصل پولشون برسند

    • ناشناس

      سلام درسته خودتو.ن گفتی تو روستا هستی ولی اگه بخوای بری در سازمان بورس که به راحتی می تونی بری برا اتیش زدن خودت پس الکی بهانه نیار و اگه بخوای بری می تونی به راحتی بری اونجا در سازمان بورس خراب شده مقصر اصلی هم خود ما هستیم که هنوز به دولت اعتماد داریم و خواهیم داشت ان شا الله دار های بعدی رو هم با پر روی بیشتر میخریم

  • ss

    ایول ایول … . استارت برای صعود به 15 و 20 زده شد .
    میخایم بترکونیم با نفت پالایشششش … .
    پاشو پاشو ، غضنفر ، ننه پاشو داری خواب میبینی …
    مگه تو خواب ببینی خیری از اینا بهت برسه

  • ناشناس

    آدم باید انقدر احمق باشه که به این دولت اعتماد کنه

  • چ

    من نمیبخشمتون

  • ناشناس

    کاش کاش پالایش همون ۱۰هزار خودمون بخرن ولا هیچ سودی نمیخایم

  • ناشناس

    توروخدا فکری به حال پالایش بکنی ..همون ۱۰هزاربخرین

  • وحید

    سلام شماراجان بچه هایتان جان عزیزانتان جناب رئیسی کمکمان کنیدتمام دارایی۲۰ساله ام نابودشده دختردم بخت دارم یک ریال جهزیه براش نخریدم ۲۰سال مسافرت نبردمشان ۲۰سال یک کیلو گوشت بقران نخریدم برج۴سال۹۹واردبورس شدم همه پولم رفت ۲۰سال ارزوماشین به دل زن وه آن مانده شما رابه همان حرم امام رضاع که تولیتش راداشتی کمکم کن پالایشی۱۰هزارخریدم الان۶۴۰۰است خگستر۱۲۰۰خریدم الان صدوخورده ای است وغیره نه پدری دارم نه مادری نه برادری نه خواهری نه اقوامی شغل درستی هم ندارم بخاطرخداکمکم کن بخاطرامام رضاع کمکم کن