کد مطلب: ۴۵۹۷۲۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

توصیه‌ای برای معامله‌کنندگان ETF / ارزش واقعی «دارا یکم» چقدر است؟

توصیه‌ای برای معامله‌کنندگان ETF / ارزش واقعی «دارا یکم» چقدر است؟

سازمان بورس در اطلاعیه‌ای از معامله‌گران خواسته در خصوص معاملات نماد دارا یکم به خالص ارزش دارایی (NAV) این نماد توجه کنند.

به گزارش تجارت‌‌نیوز ، پس از بازگشایی نماد دارا یکم در بورس و افزایش قیمت بیش از ۲۰۰ درصدی این نماد نسبت به قیمت پذیره‌نویسی، سازمان بورس طی اطلاعیه‎‌ای به سهامداران نسبت به انجام معاملات در این نماد هشدار داد. بر اساس این اطلاعیه، مدیریت ابزارهای نوین مالی شرکت بورس از معامله‌گران تقاضا کرده که در سفارش‌های خرید خود به خالص ارزش دارایی (NAV) این نماد دقت کنند و آن را ملاک معاملات خود قرار دهند.

2 56

در جریان معاملات امروز هر واحد از دارا یکم در حالی حدود ۳۲ هزار تومان معامله می‌شود که خالص ارزش دارایی‌های این نماد ۲۵ هزار تومان است. در واقع ارزش واقعی ۲۰۰ واحد دارایکم در مجموع در حال حاضر اندکی بیش از ۵ میلیون تومان است و این در حالیست که در بازار فروشندگان آن را با ارزشی بالاتر از ۶ میلیون تومان به فروش می‌رسانند.

خالص ارزش دارایی در واقع مجموع ارزش سبد سهام نماد دارا یکم است که به صورت لحظه‌ای و با توجه به قیمت نمادهای حاضر در این صندوق محاسبه و به‌روزرسانی می‌شود. معامله‌گران می‌توانند این رقم را سایت شرکت مدیریت فناوری بورس، سامانه کارگزاری یا سایت خود صندوق به نشانی (www.fi۱fund.com) مشاهده کنند.

a1 2

نکته مهم دیگری که باید سهامداران صندوق‌های ETF مانند دارا یکم به آن توجه داشته باشند این است که معاملات در این نمادها بر خلاف‌ نمادهای شرکت‌های بورسی و فرابورسی بدون محدودیت دامنه نوسان است. بنابراین باید در ثبت سفارش‌های خود دقت کافی را داشته باشند تا همانند امروز جا انداختن یک صفر موجب ضرر به معامله گران نشود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    ایشالا۱۰۰تومنی شدنشومیبینیم

    • ناشناس

      می شه واقعایاشایعه است

  • ناشناس

    نفروشین این یه فرصته مردمو هیجانی نکنین برا فروش دوستان تحلیلگر خودتون میدونین تا چند میره

  • حسین محمدی

    سال اینده۲۰میلیون تومن میشه نفروشید پشیمان میشد

  • ناشناس

    اونوقت که قیمت بالا بود همه داشتن میخریدند الان که زیر ان ای وی اومده همه دارن میفروشن من فاز این جماعت رو نفهمیدم

  • ناشناس

    الان چند روزی است که داره منفی میخوره آخه همه دارند و حتی اگه چهار میلیون هم بفروشند. صد در صد سود کردند لذا چندان استرسی ندارند که منفی بخوره و راحت میفروشند ولی اونهایی که میخرند باید تحمل منفی خوردنها رو داشته باشند. وگرنه وارد این بازی نشوند

  • ناشناس

    دارایکم فقط تتشویقی بود برای خرید مردم ۶/۵تومن به ۴ملیون رسیده روزی که واردپرتفوی شده تاامروزهمه روزه منفی بوده بادوملیون ونیم آب رفته بروبامردم روراست بود نه که ۶/۵درچندروزبه۴ ملیون برسه بد توذوقمون خورده

  • ناشناس

    باسلام بلایی که شرکت ددام به سرخودش اوردامیدواریم دیگران نیاورند
    اونهافکرکردندکه خیلی زرنگند
    امایادتان باشدکه حقیقی هابه شرکتهایی بهامیدهندکه حداقل اصل سرمایه زیرسوال نشود
    حقیقیهامیتوانندپولهایی برای شرکت بیاورندکه دراینده آوردهای خوبی برای شرکتهاخواهندبود
    امیدواریم بلایی که ددام بسرخودش اورددیگران درس عبرت بگیرند

  • حسن رضازاده

    من میخوام 100سهم را بفروشم کجا بپرسم

  • شیرزاد

    سلام بزرگواران
    میشه ی نفر توضیح بده سودی ک از این سهام بورس بدست میاد قابل برداشت هستش یا ن؟

  • ناشناس

    بنظرم مردم باید خودشون تصمیم بگیرند .اگرمنتظری که بورس مثل پارسال شارپی بره بالا اینو تو خواب باید ببینیم .بورس بیشتر از ۱۵ الی ۲۰ درصد بهت نمیده اونم زوری چون دولت کم آورده .وعده سرخرمن میدن قول نخورین