کد مطلب: ۴۰۹۱۱۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

جمع‌آوری ارزهای خانگی در بازار / بانک مرکزی جاروبرقی را روشن کرد!

جمع‌آوری ارزهای خانگی در بازار / بانک مرکزی جاروبرقی را روشن کرد!

درحالی که پیش از این سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی در مجلس اعلام کرده بود بیش از ۲۰ میلیارد دلار ارز خانگی دست مردم و برخی مسئولان است، امروز رئیس کل بانک مرکزی مدعی خرید روزانه میلیون‌ها یورو ارز خانواده‌ها و فعالان اقتصادی شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رییس کل بانک مرکزی از خرید روزانه میلیون‌ها یورو ارز خانواده‌ها و فعالان اقتصادی توسط این بانک خبر داده است. اما مگر چه میزان ارز در خانه‌ها انباشت شده است؟

در حالی که پیش از این رقم‌های متفاوتی درباره دلارهای خانگی مطرح شده بود امروز ایبِنا به نقل از عبدالناصر همتی نوشته است: بانک مرکزی تلاش کرده است به طور مرتب با نرخ مناسب بازار از طریق صرافی‌های منتخب، امکان لازم برای پاسخگویی به عرضه ارزهای خانگی و صادراتی فراهم آورد. خرید خالص روزانه میلیون‌ها یورو از ارز عرضه شده خانواده‌ها و فعالین اقتصادی توسط بانک مرکزی ایران نتیجه تداوم این سیاست است.

این سخنان همتی درحالیست که پیش از این، رحیم زارع، سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی رقم دلارهای خانگی را ۲۰ میلیارد دلار اعلام کرده بود.

زارع در این خصوص گفته بود: اکنون طبق پیش‌بینی‌ها بیش از ۲۰ میلیارد دلار ارز خانگی دست مردم و برخی مسئولان بوده که این موضوع به نوعی پشت کردن به مردم و اقتصاد است.

قبل از زارع نیز مهر ماه سال گذشته هادی قوامی، نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس این میزان را ۳۰ میلیارد دلار تخمین زده بود.

بهمن ماه سال ۹۶ هم غلامحسین شافعی، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران رقم دلارهای خانگی را ۲۰ تا ۲۵ میلیارد دلار اعلام کرده بود که با این روند از برآوردها به نظر می‌رسد میزان دلارهای خانگی روند نزولی به خود گرفته است. اما آیا این روند ادامه خواهد یافت؟

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    سلام اونایی که کاغذ باطله (دلار) تو خونه نگهداری می‌کنند و فکر می‌کنند باارزش ترین چیز دنیاست غافلند ازاینکه آمریکا رو به ولع چاپ کاغذ باطله بیشتر درقبال خدمات وکالاها کل دنیا میکنه یعنی شما خودت با دست خودت سرمایه خوتو در اختیار آمریکا میزاری درعوضه….
    حالا وای به حال اون مقامات دولتی که اینکار رو انجام بدن
    به نظر من اون دیگه خاعن محسوب میشند چون اگه مرگ بر آمریکا واقعی این نیست که برای مردم بد و وآسه شما خوب باشه چند وقت پیش از خونه یک نماینده مجلس سرقت شده بوده واز سرقت دلار صحبت شده آیا این درست میری تومجلس باکمال وقاحت میگی مرگ بر آمریکا از این ور دلار نگه میداری