کد مطلب: ۱۷۹۵۹۲

ارزیابی کیفیت آب تهران با ۱۲۵ شاخص بین‌المللی

ارزیابی کیفیت آب تهران با ۱۲۵ شاخص بین‌المللی

مدیر کنترل کیفیت و بهداشت شرکت آب و فاضلاب استان تهران اعلام کرد: کیفیت آب تهران با ۱۲۵ شاخص بین‌المللی ارزیابی می‌شود.

مهتاب باغبان در نشست مشترک کمیسیون سلامت شورای اسلامی شهر تهران و شرکت آب و فاضلاب استان تهران، افزود: آب آشامیدنی سالم در تعریف جهانی این‌گونه است که اگر پی.اچ (مقیاسی برای اسیدی یا قلیایی بودن یک ماده) آب از هشت کمتر باشد و کلر آن بین نیم تا هشت دهم درصد و کدورت نیز از یک کمتر باشد 99.99 درصد آن آب استاندارد است و با اطمینان می‌توان از آن استفاده کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی ادامه داد: همه سیستم‌های آنلاین آزمایشگاه‌های بررسی کیفیت آب تهران بر اساس همین شاخص تعریف شده‌اند و باید گفت که آب تهران از سطح پایداری بسیار مناسبی برخوردار است.

مدیر کنترل کیفیت و بهداشت شرکت آب و فاضلاب تهران با اشاره به اقدامات انجام شده برای افزایش کیفیت آب استان تهران گفت: بعد از اینکه طرح سلامت غرب تهران به اجرا درآمد، همه مناطق تهران به لحاظ کیفیت در حد استانداردهای بین المللی و رهنمودهای سازمان بهداشت جهانی قرار گرفت.

باغبان اضافه کرد: شرکت فاضلاب تهران برای اینکه بتواند کیفیت را به صورت لحظه‌به‌لحظه رصد کند، علاوه بر 60 آزمایشگاه تخصصی تنها در شهر تهران، حدود 313 سیستم برخط (آنلاین) در استان تهران دارد که موجب می‌شود کیفیت آب در همه لحظات پایش شود.

شرکت آب و فاضلاب استان تهران با 18 هزار کیلومتر شبکه آبرسانی، 376 مخزن و هشت تصفیه‌خانه آب و آب شیرین کن به جمعیت 13 میلیون و 100 هزار نفری این استان خدمات رسانی می‌کند.

هم اکنون در بخش آب، یک میلیون 800 فقره انشعاب در استان تهران وجود دارد و 99.3 درصد جمعیت استان زیر پوشش شبکه آبرسانی قرار دارند؛ در این استان، همچنین 954 هزار فقره انشعاب فاضلاب وجود دارد که 43 درصد از جمعیت استان را زیرپوشش قرار می‌دهد.

بر اساس این گزارش، طرح رینگ پیرامونی آبرسانی شهر تهران، طرح انتقال آب از سد ماملو به شهر تهران، تکمیل عملیات احداث تصفیه خانه هفتم آب شهر تهران، اجرای طرح تله متری و اسکادا (هوشمندسازی تاسیسات) و طرح مقاوم‌سازی تاسیسات آب تهران در برابر زلزله از جمله اقدامات شاخص شرکت آب و فاضلاب استان تهران در بخش آب به شمار می‌آید.

در حال حاضر درکلان شهر تهران با جمعیتی بالغ بر 8/5 میلیون نفر ساکن و در حدود 1/5 میلیون نفر شناور، سالانه 1035 میلیون مترمکعب و متوسط در هر ثانیه 35 هزار لیتر آب مصرف می‌شود.

حسن روحانی رییس‌جمهوری امروز در نخستین اجلاس ملی گزارش پیشرفت‌ها و راهکارهای رفع موانع تحقق حقوق شهروندی، تاکید کرد: همه ارگان‌ها باید توجه داشته باشند که هر کاری در این کشور باید استاندارد باشد. باید همه مشاغل، همه کارها، از کارهای جزیی تا کارهای کلی، استاندارد شود.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.