خبر مهم:

کد مطلب: ۵۸۶۲۷۴

چرا کارت‌های سوخت ارسال نمی‌شوند؟

چرا کارت‌های سوخت ارسال نمی‌شوند؟

مدیرعامل شرکت ملی پست درباره تاخیرهای صورت‌گرفته در ارسال کارت های سوخت گفت: ما در این خصوص با مشکلاتی مواجه هستیم. مشکل در خصوص تاییدیه‌های مکانی است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رمضانعلی سبحانی‌فر در نشست خبری که به مناسبت روز جهانی پست برگزار شد، درباره ارسال کارت های سوخت گفت: ما در این خصوص با مشکلاتی مواجه هستیم که اخیرا جلسه‌ای را با رئیس پلیس راهور کشور داشتیم. مشکل در خصوص تاییدیه‌های مکانی است و افراد وقتی خودرویی را معامله می‌کنند نشانی دیگری داده می‌شود که وقتی پستچی می‌رود صاحب کارت حضور ندارد و باید کارت سوخت حتما به صاحب کارت داده شود و به همین علت با کارت سوخت‌های بسیار زیادی مواجهیم که به علت مشکلات نشانی در باجه‌های معطله پست نگهداری می‌شود.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از راه‌اندازی سامانه روستابازار در ماه‌های آینده خبر داد و افزود: محصولات صنایع دستی و دامی کشاورزان و روستائیان از طریق این سامانه به فروش می‌رسد و دست واسطه‌ها کوتاه خواهد شد. شرکت پست یک فروشگاه دارد که از این طریق، خرید و فروش‌ها انجام می‌شود.

انعقاد تفاهم‌نامه میان پست و ریاست‌جمهوری

سبحانی‌فر همچنین به انعقاد تفاهم‌نامه میان شرکت پست با نهاد ریاست‌جمهوری اشاره کرد و گفت: در این تفاهم نامه که امروز منعقد شد مردم به جای مکاتبه فیزیکی با دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها می‌توانند درخواست‌های خود را از طریق پست به صورت الکترونیکی ارسال کنند و بعد از دریافت کد رهگیری ما می‌توانیم پاسخ‌های شهروندان را هم دریافت کنیم. امروز همچنین تفاهم نامه‌ای با مسئولان وزارت آموزش و پرورش در خصوص تائیدیه مکانی ثبت‌نام دانش‌آموزان داشتیم تا بتوانیم این تائیدیه مکانی را از طریق پست به آموزش و پرورش ارائه کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی پست ایران همچنین به تفاهم‌نامه‌ای که قرار است با بنیاد مسکن امضا شود، اشاره کرد و گفت: ما بحث کدگذاری روستاها را در دستور کار خود داریم واین کار باید براساس نقشه‌های طرح هادی انجام شود. در همین خصوص با سازمان دهیاری‌ها تفاهم‌نامه‌ای امضا کردیم تا اعتبارات لازم برای نامگذاری معابر انجام شود و کدگذاری را انجام دهیم. طرح ساماندهی نشانی‌ها (جی‌نف) هم جزو تکالیف قانونی ما است و باید بانک اطلاعاتی آن تکمیل شود.

مدیرعامل شرکت ملی پست ایران همچنین درخصوص آخرین وضعیت پهپاد پستی بیان کرد: این طرح در کیش اجرا شد، اما برای سایر مناطق، نیازمند دریافت مجوز از سازمان هواپیمایی و دستگاه‌های امنیتی هستیم. در کشورهای توسعه‌یافته از پهپاد پستی بیشتر استفاده می‌شود و ما هم در این خصوص باید بهتر اقدام کنیم.

منبع: ایسنا

آخرین اخبار حوزه انرژی را از صفحه انرژی و کالای تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.