کد مطلب: ۳۳۴۶۶۶

اروپا و ژاپن یک توافق گسترده تجارت آزاد امضا کردند

اروپا و ژاپن یک توافق گسترده تجارت آزاد امضا کردند

در حالی که آمریکا روز به روز اجرای سیاست‌های حمایت‌گرایانه خود را تشدید می‌کند اتحادیه اروپا و ژاپن یک توافق بسیار گسترده تجارت آزاد امضا کردند.

در حالی که آمریکا روز به روز اجرای سیاست‌های حمایت‌گرایانه خود را تشدید می‌کند اتحادیه اروپا و ژاپن یک توافق بسیار گسترده تجارت آزاد امضا کردند.

به گزارش تجارت‌نیوز، به نقل از راشاتودی؛ در شرایطی که دولت آمریکا روز به روز اجرای سیاست‌های حمایت‌گرایانه اقتصادی را که از جمله آن می‌توان به اعمال تعرفه واردات بر کالای خارجی اشاره کرد، تشدید می‌کند، اتحادیه اروپا و ژاپن یکی از بزرگ‌ترین قراردادهای تجارت آزاد در جهان را امضا کردند.

توافق تجارت آزاد ژاپن با اروپا یک سوم کل تولید ناخالص جهان و 40 درصد کل تجارت بین‌الملل را شامل خواهد شد.

دو سوم نمایندگان پارلمان اروپا به این قرارداد تجاری که با نام توافق شراکت اقتصادی بین ژاپن و اتحادیه اروپا بسته شده است رای دادند.

امضای این توافق با هدف حذف تعرفه گمرکی بر واردات کالاهای اروپایی به ژاپن که معادل سالانه 1138 میلیارد دلار می‌شود، امضا شده و از یک فوریه سال آینده میلادی اجرایی خواهد شد.

اجرای این توافق یک منطقه آزاد تجاری با جمعیت 635 میلیون نفر ایجاد خواهد کرد.

این توافق توسط دولت ژاپن نیز تایید شده است.

سیسیلیا مالمستروم کمیسر تجاری اتحادیه اروپا گفت:‌ شراکت اقتصادی ما با ژاپن (بزرگترین منطقه تجاری که تا کنون در جهان درباره آن مذاکره شده است) در حال حاضر بسیار به واقعیت نزدیک شده است.

قرار است بر اساس توافق امضا شده تعرفه وارداتی و عوارض برای کالاهای اروپایی به ژاپن به تدریج به صفر برسد.

این اقدام اروپا و ژاپن به عنوان اقدامی علیه سیاست‌های کنونی آمریکا در نظر گرفته می‌شود. چرا که از زمان روی کار آمدن ترامپ وی آمریکا را ازبسیاری از توافقات تجارت آزاد بزرگ نظیر توافق تجارت آزاد شراکت ترانس پسیفیک خارج کرده که در این توافق ژاپن یکی از اعضای کلیدی آن بود.

از زمان خروج آمریکا تلاش‌های توکیو برای راضی کردن آمریکا به بازگشت به این توافق نتیجه نداد و ژاپنی ها برای جبران این اقدام آمریکایی‌ها به سمت اروپایی‌ها رفته‌اند.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.