کد مطلب: ۴۸۶۱۹۹

رئیس اتحادیه طلای تهران در گفتگو با تجارت‌نیوز:

هشدار اتحادیه طلا و جواهر به مردم/ سکه، کاهش قیمت خود را جبران کرد

هشدار اتحادیه طلا و جواهر به مردم/ سکه، کاهش قیمت خود را جبران کرد

رئیس اتحادیه طلای تهران می‌گوید: توصیه ما به مردم این است که در فضای مجازی مصنوعات طلا نخرند؛ چرا که ممکن است برخی مصنوعات طلا تقلبی باشند. آن در هم شرایطی که قیمت طلا و سکه نوسان دارد و امروز تمام سکه بهار آزادی به مرز ۱۵ میلیون تومان نزدیک شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، خرداد امسال محمد کشتی‌آرای، نایب‌رئیس دوم اتحادیه طلا و جواهر رسما اعلام کرد که «خرید و فروش طلا در فضای مجازی ممنوع است و هیچ فروشگاهی مجوزی برای انجام این کار ندارد.» با این حال مردم به این صحبت‌ها گوش نداده و از فضای مجازی طلا می‌خرند. در این بین اما رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران به مردم هشدار داده است که برخی از مصنوعات طلا در فضای مجازی تقلبی از آب در آمده است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران به تجارت‌نیوز گفت: فلز طلا یک فلز با ارزش و خاص است. از این‌رو برای خرید آن باید به نوع رنگ و تراش آن توجه شود. در حوزه طلا یک‌سری مسائل فنی وجود دارد که مردم عادی نسبت به آن بی‌اطلاع هستند و تشخیص طلای تقلبی از اصل نیز سخت است. توصیه ما به مردم این است که در فضای مجازی مصنوعات طلا نخرند.

ابراهیم محمدولی افزود: مصنوعات طلا همچون النگو، انگشتر و دستبند ممکن است در عکس زیباتر جلوه کند اما زمانی که این طلا از شبکه‌های مختلف به دست مصرف‌کننده نهایی برسد ممکن است که به لحاظ عیار یا وزن نسبت به طلاهای داخل ویترین مغازه‌ها متفاوت باشد.

او اظهار کرد: اتحادیه طلا و جواهر تهران هنوز مجوزی نسبت به رصد فروش طلا از طریق فضای مجازی را دریافت نکرده است؛ اما چنانچه مردم با خرید طلا از فضای مجازی متضرر شده‌اند می‌توانند به اتحادیه طلا مراجعه کنند.

در این میان قیمت‌ها در بازار سکه و طلا روند افزایشی در پیش گرفته‌اند. قیمت تمام سکه بهار آزادی در اولین روز آبان با حدود ۵۰۰ هزار تومان افزایش به ۱۴ میلیون و ۹۹۰ هزار تومان رسید.

این آخرین قیمت تا ساعت ۱۲ روز پنج شنبه است.

قیمت سکه در حالی به مرز ۱۵ میلیون تومان نزدیک شده که روز سه‌شنبه به کانال ۱۳ میلیون تومانی وارد شد و قیمت ۱۳ میلیون و ۹۹۰ هزار تومان را ثبت کرد. اما حالا قیمت سکه روند افزایشی خود را آغاز کرده است.

اخبار مرتبط با طلا را در صفحه اختصاصی طلا و ارز تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    مردم شریف ایران شاید این موارد که مینویسم شما رو ناراحت کنه ولی جالب برا شما و مدیران ومقاله نویسان .خبرنگاران تجارت نیوز محترم.
    از ابتدای پیدایش انسان در ایران خودمون مثلا نان لواشتا سال 1357 2 ریال شده و نان بربری 3 یا 4 ریال .ولی تو این 40 سال رسیده به 2500 یا 3500 ریال و بربری 15000 تا 20000 هزار ریال بقیه اقلام هم خود حساب کنید.
    از زمان هجرت پیامبر گرامی حساب کنید کمتر از 80000000 ملیون دقیقه میگزره یعنی هنوز به یک میلیارد نرسیده پس بزرگی ارقام خارت مردم .به اندازه های 3000 میلیارد صدو شیش هزار میلیارد وده هزار میلیارد رو تجسم کنید ممنون

  • ناشناس

    حالااگه تونستید افزایش قیمت کالا نیز ب سطح پایین برسونید شاهکار کردید هیچ زمانی حالا باکاهش دلار قیمتها پایین نخواهند آمد مردم بیچاره شدن رفتن باید زودتر جلوی افزایش دلار گرفته میشد

  • چرا من

    اره دروسته یاده اون روزها بخیر دلار ۸۰۰تومن بود من چه بازاری داشتم ولی الان دیگه مغازه وکار ندارم کی بایدجواب گو باشه ..اخر یک میرزاکوچک خوان پیدا میشه مردم رو نجات بده…..

  • ناشناس

    واقعا نمیدونم این مردم چکار باید بکنن که نکردن #واقعا حیف اون همه شیرمردان ایرانی ک رفتن شهید شدن و این بی لیاقتا نشستن پشت این میزها

    • راحله

      واقعااا دمت گرم داداش.خدایش همین جورم هست.

  • هاتفی اصیل

    این سیگنالهایی که شما صنف طلا و صرافی ها به جامعه میدید بزرگترین خیانت اقتصادی و زشت ترین منفعت طلبی در بحبوهه مشکلات اقتصادی مردمه

  • بنده ی خدا

    به نام خدا سلام باز تابازار سکه رو به نزولی رفت دوباره این اتحادیه طلا وجواهر هشدار فریبکارانه داد لطفا حرف نزنید حرف نزنید حرف نزنید!!!حرف زدن شما به هر شکلی باشد گرا دادن برای دلالن بازار است که خودتان سر دسته ی آن ها هستید. باسپاس

  • ناشناس

    گفته بودن قیمتها پایین میاد مردم نخرنند ما نه سکه بخرهستیم نه سکه فروش کارمندهای بدبخت که خانمهاشون مهریه به اجرا می گذارنند چی میکشن از این قیمت سکه که هرروزبالا بالاتر میره 500تومان میارن پایین 5 هزارتوامان میبرنند بالا همه گرانیها دست خوده دولت است دلار سکه و همه اجناس چه باید کرد چه باید باید با اینها کرد که انقدر مردم را زجر میدهند و زندگی مردم را به جدای مهریه به اجرا گذاشتن می کشانند

  • سودابه

    اتفاقا قیمت طلا میاد پایین ولی نه اونقدر که فکر کنید تا مرز ۱ میلیون و صد میشه ولی این در حالی که در عرض ده ماه طلا افزایش صد درصدی داشته ، تا آخر آبان ببینید

    • ناشناس

      به همین خیال باشبرا طلا

  • ناشناس

    جناب محمد ولی رئیس اتحادیه طلا، قند تو دلش آب میکنند که طلا بشه یک میلیون ۵۰۰ هزار تومان و سکه هم از ۱۷ میلیون عبور کنه.ایشان اواخر سال ۹۷ و اوایل سال ۹۸ تا توانست طلا گرمی ۳۳۰هزار تومان و سکه ی ۳میلیون تومانی خرید برای یه چنین روزی. اون موقع که طلا گرمی ۳۳۰هزار تومان بود مدام میومد تلویزیون و میگفت که طلا حباب داره!!!!!!!!!

  • زهرا

    دوستان طلاودلارداره نفسای آخرومیکشه ماه آذرکمترین قیمت طلاودلاراون موقع خریدکنید