کد مطلب: ۷۴۸۲۶۱

خبر جدید برای استخدام معلمان مدارس غیردولتی

خبر جدید برای استخدام معلمان مدارس غیردولتی

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: استخدام معلمان مدارس غیردولتی غیرممکن است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، احمد محمودزاده، معاون وزیر آموزش و پرورش، استخدام معلمان مدارس غیردولتی را غیرممکن دانست و گفت: با این وجود دولت و وزارت آموزش و پرورش طرحی به مجلس ارائه داده‌اند تا معلمان مدارس غیردولتی بتوانند هفته‌ای ۲۵ ساعت و با حقوق و بیمه کامل فعالیت داشته باشند.
محمودزاده گفت: دو نوع نگاه به مدارس غیردولتی وجود دارد؛ به طوری که بعضی توسعه مدارس غیردولتی را موجب رشد عدالت آموزشی و برخی دیگر هم توسعه این مدارس را عامل طبقاتی شدن آموزش می‌دانند که باید نگاه دوم تعدیل شد، در غیر این صورت مدارس غیردولتی آسیب می‌بینند.

وی همچنین استخدام معلمان مدارس غیردولتی در دولت را غیرممکن دانست و اضافه کرد: با این وجود دولت و وزارت آموزش و پرورش طرحی به مجلس ارائه داده‌اند که اگر این طرح مصوب شود، معلمان مدارس غیردولتی می‌توانند هفته‌ای ۲۵ ساعت و با حقوق و بیمه کامل فعالیت داشته باشند.

محمودزاده همچنین درباره امکان دو نوبته شدن مدارس غیردولتی و راه‌اندازی نوبت بعدازظهر در این مدارس تصریح کرد: نوبت دوم مدارس غیردولتی ویژه فعالیت‌های فوق برنامه در نظر گرفته شده و به همین خاطر راه‌اندازی شیفت بعدازظهر در این مدارس ممنوعیت دارد. در ضمن اگر مدارس غیردولتی دونوبته بوده و فعالیت‌های فوق برنامه نداشته باشند، با مدارس دولتی فرقی ندارند.

وی ادامه داد: فرق مدارس غیردولتی با مدارس عادی این است که این مدارس اجازه فعالیت‌های اقتصادی دارند و کار‌هایی انجام می‌دهند که جزو تکالیف و وظایف قانونی وزارت آموزش و پرورش نیست و تنها کاری که می‌توانیم انجام دهیم، حمایت از این مدارس است و نمی‌توان بودجه و اعتبارات خاصی را به این مدارس اختصاص داد.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی کشور در ادامه درباره ساماندهی آموزشی نیرو‌ها و معلمان مدارس غیردولتی هم گفت: در این زمینه توافق‌نامه‌ای با دانشگاه فرهنگیان امضا کردیم تا در موضوعات آموزشی و تربیتی سطح سواد و مهارت معلمان مدارس غیردولتی را ارتقا دهیم و اجرای این توافق‌نامه موجب استانداردسازی سواد آموزشی معلمان مدارس غیردولتی می‌شود.

محمودزاده یادآور شد: مدارس غیردولتی فقط از نظر مدیریت اقتصادی آزادی عمل دارند و در حوزه آموزش باید تحت حکمرانی ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها باشند و مسئولان هم باید در این حوزه نگاه یکسانی به مدارس دولتی و غیردولتی داشته باشند.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.