کد مطلب: ۵۴۲۰۱۱

شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ چگونه نیروهای کارآمد استخدام می‌کنند؟

شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ چگونه نیروهای کارآمد استخدام می‌کنند؟

در حالی‌که بسیاری از شرکت‌ها وقت گران‌بهای خود را صرف استخدام نیروهای کارآمد می‌کنند؛ شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ با بهره‌گیری از نرم‌افزارها، امکانات و فناوری‌های به روز زمان استخدام نیرو را به حداقل رسانده‌اند و این زمان را به انجام کارهای بنیادی‌تر اختصاص می‌دهند. 

احتمالا شما هم به سازمان‌هایی برخورد کرده‌اید که به خاطر بهره‌وری چشم‌گیر نیروهای انسانی خود توانسته‌اند به دستاوردهای زیادی دست یابند. اصلا شاید سازمان خودتان هم از همین گروه است. به راستی علت بهره‌وری در سازمان چیست؟ چرا کارمندان بعضی از سازمان‌ها با شغلشان تفریح می‌کنند؟ و چطور می‌توان این طراوت را به محل کار القاء کرد؟

اگر بر حسب اتفاق در بخش منابع انسانی سازمان خود مشغول به کار باشید به طور قطع جواب این سوالات را می‌دانید. انتخاب نیروی کارآمد در عبارتی سه کلمه‌ای خلاصه نمی‌شود بلکه بر خلاف انتظار عموم، شاهراهی برای ایجاد محیطی شاد، با بهره‌وری بالاست.

استخدام چنین نیرویی برای سازمان‌ها بسیار انرژی‌بر و وقت‌گیر است ولی نمی‌توان از آن صرف‌نظر کرد؛ چرا که انتخاب کارمند اشتباه، برایتان بسیار گران تمام می‌شود. از طرف دیگر هم بررسی ده‌ها یا صدها فرم استخدام فقط برای انتخاب یک نیرو واقعا زمان‌بر است. همچنین وقتی کارمندی را استخدام می‌کنید ناخودآگاه به کارمندی تمایل دارید که بیشترین شباهت را با شما دارد و این می‌تواند در انتخاب اشتباه دخیل باشد.

در حالی‌که بسیاری از شرکت‌ها وقت گران‌بهای خود را صرف استخدام نیروهای کارآمد می‌کنند؛ شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ با بهره‌گیری از نرم‌افزارها، امکانات و فناوری‌های به روز زمان استخدام نیرو را به حداقل رسانده‌اند و این زمان را به انجام کارهای بنیادی‌تر اختصاص می‌دهند.

به‌کارگیری پلتفرم جامعی مثل پرس لاین با داشتن انواع پرسشنامه و فرم نظرسنجی آنلاین به صورت رایگان، تا به امروز به سازمان‌های مطرح و بزرگی همچون دیجی‌کالا، اسنپ، سازمان تامین اجتماعی، بیمه سامان، شاتل وشرکت‌های بزرگ دیگر کمک زیادی کرده است تا در زمان و هزینه‌هایشان صرفه‌جویی کنند و نیروهای کارآمدی استخدام کنند.

IMG 20210518 112107

اگر می‌خواهید بدانید این سازمان‌های بزرگ چگونه فرم‌های استخدام خود را بهینه کرده‌اند و نیروهای کارآمدتری استخدام کرده‌اند تا به موفقیت سازمانشان کمک کنند، این بخش از مقاله را از دست ندهید.

سازمان‌های بزرگ و موفق چطور از پرس لاین برای استخدام نیرو استفاده می‌کنند؟

با وسعت جامعه آماری متقاضیان استخدام در سازمان‌های بزرگ، سیل عظیمی از اطلاعات و رزومه‌های آنان به سمت سازمان سرازیر می‌شود. بررسی چند صد رزومه، نیازمند به کارگیری منابع انسانی زیادی است؛ ولی پرس لاین با ارائه راهکارهای فوق‌العاده، با تعداد نیروی کمتر و در زمان کمتر، جمعیت آماری وسیعی را بررسی می‌کند تا وقت و هزینه مازاد را صرف امور سازمانی دیگر کنید.

IMG 20210518 110414

جذب جامعه آماری بیشتر با پرس لاین

هر چه آگهی استخدام شما پربازدیدتر باشد، رزومه‌های بیشتری به سمتتان می‌آید. تعداد بازخورد بیشتر به شما کمک می‌کند که از بین تعداد افراد بیشتر و متخصص‌تری امکان انتخاب داشته باشید. در طرح همکاری پرس لاین با مدیااد می‌توانید تبلیغ فرم استخدام خود را در میان جامعه آماری بزرگ‌تری پخش کنید و رزومه‌های بیشتری جمع آوری کنید. در واقع جامعه آماری به طرز شگفت‌انگیزی وسعت می‌یابد و امکان انتخاب بهترین افراد در چنین شرایطی افزایش می‌یابد.

آپلود فایل برای گرفتن رزومه

دریافت فایل از پاسخ‌دهندگان از موارد مهمی است که در همان ابتدای استخدام نیاز می‌شود. کافی است در هنگام ساخت پرسشنامه، نوع سوال آپلود فایل را به پرسشنامه خود اضافه کنید و به راحتی انواع فایل از قبیل تصویر، صوت، ویدیو و PDF را از متقاضیان دریافت کنید.

برگزاری آزمون استخدامی همزمان با دریافت اطلاعات استخدامی

در پرس لاین به راحتی می‌توانید به طراحی آزمون استخدامی اقدام کنید تا در همان مراحل اولیه افراد نامناسب را از لیست خود حذف کنید. در این آزمون می‌توانید با اضافه کردن امتیاز و شرط و حتی زمان مشخص، متقاضیان سره را از ناسره بهتر تشخیص دهید.

ارسال یک پرسشنامه برای استخدام چند نفر در دپارتمان‌های مختلف یک سازمان

امکان دارد بخواهید تعداد زیادی از نیروها را برای دپارتمان‌های مختلف سازمان استخدام کنید، به کمک شرط گذاری روی فرم استخدامی خود می‌توانید فقط یک بار زحمت درست کردن فرم را بکشید و از افراد مختلف بخواهید منصب درخواستی خود برای استخدام را انتخاب کنند و فقط به سوال‌های مربوط به همان موقعیت پاسخ دهند. در نهایت و پس از اتمام پاسخگویی، فرم مربوط به هر دپارتمان به صورت خودکار به همان بخش تریگر می‌شود و مسئول آن بخش از طریق ایمیل به صورت اتوماتیک از پرشدن یک فرم دیگر مطلع می‌گردد.

حذف اتوماتیک متقاضیان نامناسب برای استخدام

چنانچه فرم استخدامی شما در پرس لاین طراحی شده باشد، با قرار دادن امتیاز روی سوالات تعیین‌شده می‌توانید با اعمال فیلتر، فقط تقاضاهایی را ببینید که به حد نصاب خاصی از امتیاز رسیده‌اند. این بدان معناست که کارمندان شما می‌توانند به جای بررسی هزاران فرم فقط به پیگیری فرم‌های استخدامی بپردازند که امتیاز حدنصاب را آورده اند. از طرف دیگر احتمال نادیده‌گرفته‌شدن نیروهای ایدئال برای سازمان،‌ به صفر نزدیک می‌شود.

بررسی اتوماتیک فرم‌های استخدام و تایید برای مصاحبه

در پرس لاین با تنظیم ایمیل‌های اطلاع‌رسانی، می‌توانید بدون مراجعه به پنل کاربری خود، از اطلاعات ارسالی فرد، در ایمیل خودتان مطلع شوید. همچنین به کمک شیت‌های گوگل می‌توانید مراحل مختلف استخدام و تایید برای مصاحبه را به صورت اتوماتیک به اطلاع متقاضیان برسانید. در چنین شرایطی نیاز نیست که تایید شدن یا تایید نشدن هر متقاضی را به صورت دستی به او اعلام کنید یا برای هر متقاضی ایمیل یا پیامی جداگانه بفرستید.

روش ساخت فرم استخدام برای شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ

برای ساخت فرم استخدام آنلاین نیازی به داشتن مهارت در علوم برنامه‌نویسی یا نصب برنامه‌ای خاص نیست. با انجام چند درگ و دراپ ساده و بدون هیچ محدودیتی در تعداد شرکت‌کنندگان یا سوالات، فرم منحصربه‌فرد سازمان خود را بسازید.

این قابلیت‌ها و نمونه‌های فراوان دیگر تنها بخشی از امکانات پرس لاین هستند که گروهی به صورت رایگان و گروهی در سطوح دسترسی «کاربری حرفه‌ای» و در «کاربری سازمانی» وجود دارد و با ارتقاء پنل کاربری خود می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید.

در صورت بروز هرگونه مشکلی شما می‌توانید از فیلم‌های آموزشی کار با پرس‌لاین و پشتیبانی از طریق تلفن، چت و ایمیل بهره‌مند شوید.

برای استفاده از امکانات بی نظیر پرس لاین و ساده‌سازی مراحل برگزاری آزمون آنلاین همین حالا به وبسایت Porsline.ir مراجعه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.