کد مطلب: ۶۱۹۰۱۳

استقرار ناظران شرعی بانک مرکزی در بانک‌ها

استقرار ناظران شرعی بانک مرکزی در بانک‌ها

براساس اعلام رئیس بانک مرکزی، ناظران شرعی بانک مرکزی برای نظارت بر اجرای قواعد شرعی و فقهی در نظام بانکی،​ در بانک‌ها مستقر می‌شوند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، ناظران شرعی بانک مرکزی برای نظارت بر اجرای قواعد شرعی و فقهی در نظام بانکی، ​ در بانک‌ها مستقر می‌شوند. این خبر را رئیس کل بانک مرکزی امروز در قم در دیدار با مراجع عظام تقلید اعلام کرد.

نوری همدانی در دیدار صالح آبادی بر اجرای قواعد بانکداری بدون ربا و کنترل تورم تاکید کرد و گفت: گسترش ابزار‌های مالی مبتنی بر عقود اسلامی، به تسهیل کسب و کار‌ها و رشد تولید کمک خواهد کرد.

نوری همدانی همچنین از ناتوانی روسای سابق و اسبق بانک مرکزی در لغو اخذ سود از دیرکرد اقساط وام‌ها گلایه کرد و گفت: اخذ دیرکرد ربای حرام است و مراجع تقلید از آقایان سیف و همتی خواستند تا این مسئله حل شود، اما آن‌ها نتوانستند.

جوادی آملی هم در دیدار رئیس کل بانک مرکزی، اقدام رهبر معظم انقلاب را در تعیین شعار امسال مبنی بر پشتیبانی از تولید و مانع زدایی، حکیمانه و به جا توصیف کرد.

او گفت: از کار‌های اصلی بانک مرکزی این باشد که دست قانون دانانی که قانون را دور می‌زنند از ذخایر بانک مرکزی کوتاه کند.

سبحانی هم بانک‌ها را امانت دار مردم دانست و گفت همه باید کمک کنند تا بانکداری اسلامی که به نفع مردم است و از دغدغه‌های دولت جدید است، محقق شود.

رئیس کل بانک مرکزی هم در این دیدار، ​رعایت چارچوب قواعد شرعی و اسلامی را در نظام بانکی، دستور کار جدی بانک مرکزی دانست و نقش شورای فقهی بانک مرکزی را در این خصوص مهم توصیف کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    یا نمی‌فهمند یا خودشونو زدن به نفهمی یا مردم رو نفهم فرض کردن و یا واقعا هم خودشون هم مردم نمی‌فهمند.

  • ناشناس

    تمام مشکلات بانکی و پولی حل شد !!!