کد مطلب: ۴۱۲۶۴۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

موج استیضاح وزرا / نقش گرانی بنزین در احضار دو وزیر به پارلمان

موج استیضاح وزرا / نقش گرانی بنزین در احضار دو وزیر به پارلمان

موضوع استیضاح سه وزیر نفت، کشور و کشاورزی در مجلس شورای اسلامی مطرح شده که جلسه استیضاح وزیر کشاورزی فردا برگزار می‌شود و گران شدن بنزین در احضار دو وزیر دیگر به پارلمان بی‌تاثیر نبوده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، استیضاح سه وزیر کشاورزی، نفت و کشور در مجلس شورای اسلامی مطرح شده است.

خبرهایی که به استیضاح دو وزیر کشور و نفت پرداخته شده علت استیضاح بیژن زنگنه و رحمانی فضلی را بی ارتباط به گران شدن قیمت بنزین و اتفاقات پس از آن نمی‌دادند.

در خصوص استیضاح وزیر نفت دنیای اقتصاد به نقل احمد امیرآبادی‌فراهانی، نماینده مردم قم نوشته است: طرح استیضاح بیژن زنگنه وزیر نفت با ۵۰ امضاء به هیات رئیسه ارائه شده است.

علت استیضاح بیژن زنگنه، وزیر نفت حذف کارت سوخت و راه‌اندازی مجدد آن، افزایش قاچاق سوخت، ارائه‌ اطلاعات غلط در مورد افزایش قیمت بنزین، عدم صداقت درباره‌ علت گران شدن نرخ بنزین، وجود دستگاه کارت‌خوان در دفتر وزارت نفت، کارآمدی در انعقاد قراردادهای میادین مشترکی گازی و نفتی، اتخاذ برخی تصمیمات نادرست در واگذاری‌ها و عدم توجه به توسعه پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها و فرآورده‌های نفتی عنوان شده است.

آنطور که خبرآنلاین نوشته است، علت استیضاح عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور عدم مدیریت درست حوادث پس از اصلاح قیمت بنزین عنوان شده است که جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به نحوه مدیریت و برخورد با این حوادث از سوی وزارت کشور و همچنین قطع اینترنت انتقاد کرده‌اند.

اما در خصوص وزیر کشاورزی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس گفته است: استیضاح وزیر جهاد کشاورزی روز سه شنبه در صحن علنی مجلس برگزار خواهد شد.(تابناک)

ایسنا روز گذشته از زبان اسدالله عباسی، سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی نقل کرد: وزیر جهاد کشاورزی استعفا داده، اما رئیس جمهور استعفای حجتی را نپذیرفته است.

به گفته وی در صورت پذیرفته شدن استعفا از سوی رئیس دولت، وزیر جهاد در صحن مجلس حضور نخواهد یافت اما در هر دو صورت ما بحث استیضاح را در جلسه علنی روز سه شنبه خواهیم داشت.

باید دید آیا حجتی در جلسه فردا مجلس شورای اسلامی حاضر می‌شود تا در جریان استیضاح قرار بگیرد؟

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    بیشتر به چاله میدان شباهت داره تا مجلسس

  • کارمند بدبخت جهاد

    زورشان به وزیرکشاورزی میرسه بیچاره چیکارکنه اخه؟//؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟