کد مطلب: ۳۵۸۱۷۲

اسلامی مسکن مهر معیوب گلبهار را افتتاح نکرد

اسلامی مسکن مهر معیوب گلبهار را افتتاح نکرد

پس از کلنگ‌زنی تونل مسیر ۴۰ کیلومتری مشهد، گلبهار، چناران وزیر راه و شهرسازی ابتدا پارک متحرک گلبهار را افتتاح کرد و سپس برای افتتاح پروژه دبیرستان دخترانه و مسکن مهر هزار و ۱۱ واحدی عازم یکی از مجتمع‌های مسکن مهر شد اما عیب و ایرادهای فراوانی که وزیر در مسکن مهر دید، سبب شد از افتتاح مسکن مهر گلبهار منصرف شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، هنگامی که با حضور وزیر، پارک متحرک گلبهار افتتاح شد وی برای غرس نهال داخل پارک رفت، نهال کاجی را برای کاشت آورده بودند اما وزیر از مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید گلبهار انتقاد کرد که چرا کاج می‌کارید؟ کاج خاک را از بین می‌برد. وزیر درخت دیگری را به جای کاج کاشت و موقعی که خاک را برای ریختن پای درخت آماده کرده بودند هم گفت: این چه خاکی است که آماده کردید این که بیشتر نخاله است.

مردم برای این خانه‌ها پول دادند، چرا دقت نمی‌کنید

وزیر در ادامه برای افتتاح پروژه هزار و ۱۱ واحدی مسکن مهر حضور یافت. به سیمان کاری بد انتهای یکی از ستون‌ها دقت کرد و گفت: این چه وضع سیمان کاری است، درست کار کنید. وقتی هم به در ورودی مجتمع رسید و از او خواستند روبان قرمز را قیچی کند وی این کار را نکرد و ابتدا برای بازدید داخل یکی از واحدهای آپارتمانی شد؛ وزیر به حفره‌ای بالای دیوار و نزدیک سقف نگاهی کرد که در کنار آن لوله ای پلاستیکی از سقف آویزان بود.

وی خطاب به مدیرعامل شرکت عمران گلبهار و همتی پیمانکار پروژه گفت: این جای لوله را چرا این طوری تعبیه کردید؟ چرا لوله را داخل دیوار قرار ندادید، چر این قدر دودکش ارتفاع دارد؟ این لوله پلاستیکی آویزان برای چیست؟ پیمانکار مربوط پاسخ داد برای آبگرمکن و هواکش آن است. وزیر سری تکان داد، چشمش به یک لوله پلاستیکی دیگر در بالای پنجره پذیرایی افتاد، پرسید این لوله برای چیست؟ پیمانکار پاسخ داد: این را همین طوری گذاشتیم برای هواکش. وزیر لبخندی زد و دستگیره پنجره را گرفت تا آن را باز و بسته کند اما چند بار تلاش کرد و موفق به بستن پنجره نشد.

او در واکنش به عیب و ایرادهای این پروژه گفت: شما را به خدا درست کار کنید، این چه وضعی است، مردم پول دادند برای این خانه‌ها چرا دقت نمی کنید؟ همتی تو که فامیلی ات همتی است چرا همت نمی‌کنی؟

اسلامی خطاب به مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید گلبهار گفت: پروژه‌های مسکن مهر را دست تعاونی‌ها ندهید، حتما باید این پروژه‌ها به صورت مشارکتی کار شود. همه انتظار داشتند وزیر روبان را قیچی کند اما او از کنار روبان رد شد و در واقع این پروژه را افتتاح نکرد.

وزیر راه و شهرسازی همچنین یک باب دبیرستان دخترانه را هم در یکی از محلات افتتاح کرد.

قطار مشهد- گلبهار- چناران قبل از پایان دولت دوازدهم به بهره‌برداری می‌رسد

وزیر راه و شهرسازی همچنین درباره بحث راه‌های دسترسی از جمله آزاد راه مشهد- قوچان و قطار مشهد- گلبهار- چناران هم گفت: ما وظیفه داریم به هر طریقی منابع اجرای این پروژه‌ها را تامین کنیم و قطار مذکور نیز قبل از زمان‌بندی بلندمدت و قبل از پایان دولت دوازدهم افتتاح خواهد شد. وی افزود: با توجه به ترافیک شدید در جاده سنتو، قرارداد احداث آزادراه مشهد -قوچان منعقد شده و این پروژه در دست اجراست.

انتقاد دهقان از خلف وعده‌های نوبخت

دهقان نماینده مردم چناران و گلبهار نیز در سخنانی از خلف وعده های نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه انتقاد کرد و گفت: سه سال پیش قرار بود۱۰۰ میلیارد تومان برای کمک به حل مشکلات گلبهار اختصاص داده شود ولی این وعده عملی نشده است، در سفر امسال هیئت دولت به استان نیز مصوب شد ۱۵۰ میلیارد تومان طی سه سال برای پروژه قطار گلبهار اختصاص داده شود که هنوز ریالی از ۵۰ میلیارد تومان امسال داده نشده است.

همچنین با حضور وزیر راه و شهرسازی، پروژه های مجموعه فرهنگی ورزشی، بهسازی معابر، بهره‌برداری از واحدهای مسکونی، افتتاح بوستان ارم، تقاطع غیر همسطح شهری افتتاح و کلنگ مجتمع خدمات رفاهی میان راهی شهر جدید بینالود به زمین زده شد.

وزیر راه و شهرسازی توسعه قطارهای حومه ای را از برنامه‌های وزارتخانه اعلام کرد و گفت: ایجاد قطار حومه ای مشهد بینالود و اتصال آن به خط ریلی مشهد نیشابور مورد مطالعه قرار گرفته است و در یک برنامه زمان‌بندی مشخص مدیریت شهرهای جدید با هماهنگی راه آهن این اتصال ریلی را برقرار کند. مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بینالود نیز گفت: پروژه‌های عمرانی شهر جدید بینالود با هزینه 38 میلیارد و 68 میلیون تومان با حضور وزیر راه و شهرسازی به بهره‌برداری رسید.

منبع: روزنامه خراسان

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • امیر

    توروبه ناموستون قسم بفکر جون وجوون مردم باشین وبقولاتون عمل کنین وفقط حرف نزنین.