کد مطلب: ۱۹۷۹۳۴

اصلاح اقتصاد با اصل ۴۴

اصلاح اقتصاد با اصل ۴۴

معاون سازمان خصوصی‌سازی با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی و خصوصی‌سازی مکمل یکدیگر هستند گفت: در این راستا اقتصاد مقاومتی سند بالادستی است و اصل ۴۴، قانونی است که به اصلاح اقتصادی منجر می‌شود.

زهره عالی‌پور امروز در نشست معرفی برنامه خصوصی‌سازی کشور و فرصت‌های سرمایه‌گذاری با فعالان بازار سرمایه گفت: ۵۰ سالگی بازار سرمایه فرصت مناسبی برای کاهش تصدی‌گری دولت و افزایش سهم مردم در اقتصاد کشور است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، معاون واگذاری سهام و بنگاه‌های سازمان خصوصی‌سازی افزود: بحث خصوصی‌سازی به عنوان تصمیمی که کشورهای مختلف تجربه کرده‌اند، از جمله اولویت‌های اقتصادی است که بر این اساس دولت‌ها باید تلاش کنند تا از سیطره خود بر اقتصاد کنار بروند.

وی اضافه کرد: انتقال مالکیت از دولت به بخش خصوصی در کنار مسائلی چون بهبود فضای کسب‌وکار از جمله مواردی است که در راستای اجرای سیاست خصوصی‌سازی باید دنبال شود.

جراحی اقتصادی

عضو هیات عامل سازمان خصوصی‌سازی با اشاره به این که اجرای سیاست خصوصی‌سازی به نوعی جراحی اقتصادی بوده و این امر اجتناب ناپذیر است اذعان داشت: باید تلاش کنیم تا امنیت سرمایه‌گذاری برای بخش خصوصی فراهم شود تا شاهد ثمرات آن در اقتصاد باشیم.

معاون واگذاری سهام و بنگاه‌های سازمان خصوصی‌سازی در ادامه با اشاره به این که اقتصاد مقاومتی و خصوصی‌سازی مکمل یکدیگر هستند، گفت: در این راستا اقتصاد مقاومتی سند بالادستی است و اصل ۴۴، قانونی است که به اصلاح اقتصادی منجر می‌شود.

اهمیت شفافیت

وی اظهار داشت: سازمان خصوصی‌سازی زمانی که از بخش خصوصی دعوت به حضور در واگذاری‌ها می‌کنید، تعهدات خود را در این زمینه اجرای و عملی خواهد کرد و از بخش خصوصی حمایت‌های کامل را خواهد داشت.

عالی‌پور اضافه کرد: از مسیر شفافیت می‌توان به بسیاری از دستاوردهای اقتصادی دست یافت که این کار از مسیر خصوصی‌سازی سریعتر به سرانجام خواهد رسید.

گفتنی است، نشست معرفی برنامه خصوصی‌سازی کشور و فرصت‌های سرمایه‌گذاری با فعالان بازار سرمایه صبح امروز با حضور مدیران کارگزاری‌ها، شرکت‌های تامین سرمایه و فعالان بازار سرمایه به میزبانی سازمان خصوصی‌سازی برگزار شد.

منبع: ایبنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.