کد مطلب: ۵۶۷۵۴۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

بالا رفتن اعتراض‌ها به طرح مسدودسازی اینترنت / مردم نگران چه هستند؟

بالا رفتن اعتراض‌ها به طرح مسدودسازی اینترنت / مردم نگران چه هستند؟

فضای مجازی با طرح مجلس برای فضای مجازی ملتهب شده و بسیاری معترض هستند، برخی‌ها نگران کسب‌وکاری هستند که راه انداخته‌اند و برخی دیگر می‌گویند با این طرح کره شمالی و چین می‌شویم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، این روزها فضای مجازی به علت تصویب طرح جدید مجلس ملتهب است، کسب‌وکارهای آنلاین نگران شغلی هستند که برخی‌های آنها تازه به رونق رسیده‌اند. مجلس در روز چهارشنبه با تایید ۱۲۱ نفر از نمایندگان رای به اصل ۸۵ شدن طرح حمایت از کاربران در فضای مجازی داده‌اند.

قرار است طرح حمایت از کاربران در فضای مجازی با کمیسیونی متشکل نمایندگان بررسی شود. براساس اصل ۸۵ مجلس می‌تواند تصمیم‌گیری در خصوص برخی از موضوعات را به کمیسیون داخلی واگذار کند. رفتن طرح‌ها در قالب اصل ۸۵ معمولا با تصویب موضوع همراه است و به صورت آزمایشی اجرا می‌شود. اما امیدی به برگشت از حالت آزمایشی وجود ندارد.

اگر چه رئیس مجلس که زمان تصویب حضور نداشت، تصویب طرح را تکذیب کرد و گفت باید در صحن رای بیاورد. اما جامعه اجرایی شدن آن را تمام شده می‌داند. بسیاری از مردم ناراحتند که کسب و کارشان را از دست می‌دهند، برخی نیز به بسته شدن فضای جامعه اشاره می‌کنند.

«خداب دادجوونا برسه اخه کدوم کشورعاقلی اینترنتشوقطع میکنه خانواده هایی ک دور از هم هستن وچن ماه یک بار همدیگرومیبینن وتنها دلخوشیشون همین واتساب وایستا هس چکارکنن نکنین تروخدا»

«خیلی ها گفتن بهتر اینترنت مسدود بشه به خودشون فکر میکنند ما از اینترنت خیلی بهره می بریم. مااز اینترنت یاد می گیرم ما با دوستامون حرف می زنیم بازی میکنیم»

«آخه باقطع اینترنت چه نفعی وچه کسانی هستند که خواهندبرد؟اصلا الان اینترنت چه ضرری داره به بعضی هامیزنه مگه که باهاش مشکل دارن؟اینکاربه نفع مردم نخواهدبودوقصدشم نفع مردم فکر نکنم باشه!!!»

«تقصیر منه برنامه نویس چیه که بیکار بشم؟!!!»

به سمت چین و کره شمالی می‌رویم

«متاسفانه راه چین و کره شمالی را پیش گرفتند و خودخواهی نماینده مجلس که گفته می بریم و اجرا می‌کنیم»

«بله شما باید حمایت کنید چون به فکر اینده بچه هاتون نیستید. چند سال بعد ایران میشه کره شمالی بچه هاتون میشن برده های دولتی ها»

«بهتره با این اوضاع ایران نگیم بگیم کره شمالی»

«پیش به سوی تبدیل شدن به کره ی شمالی و بدتر از آن !»

«عیبی نداره حالا دارین قطع میکنین دیگه ولی اگرامکان داره بذارید با کره شمالی وونزوئلا وکوبا ارتباط داشته باشیم چون اونام مثل خودمونن خطری نداره»

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    سطح این کم سطحارو

  • ناشناس

    سلام ممنون از نماینده های عزیز ……کار خوبی رو در پیش گرفتید انشالله خدا یارتون باشه خوبه را زدن ها و ولنگاری تو فضای مجازی و کثافت بازی ها و شستشوی مغزی از طرف دشمن خلاص میشیم دیگه همین الانش هم مردم عوام باز مخالفت می کنن …..ولی عیب نداره شما کار درست رو انجام می دید خدا یار یاور تون باشه

  • ناشناس

    الان خدایی یه نفر جواب منو بده منی که از سن ۱۲ سالگی کار کردم تو بازار و به هیچ جا نرسیدم و سر کرونا از کار بیکار شدم بدهی آوردم بالا و هزار تا بدبختی و با هزار زحمت یه کسب و کار راه انداختم تو اینترنت اونم با زور دارم خرج خودمو خونواده مو میدم این کارا رو میکنید واقعا دیگه از کجا باید بیاریم تو این شرایط خدایی بابا جان بشه دیگه این همه ظلم شما که کار خودتونو دارید میکنید کسی هم کار نداره نمی تونید دست مردومو بگیرید دیگه پاشیدم نگیرید که با مخ بخورن زمین به خدا به ولا با هزار بدبختی داریم زندگی میکنیم دست بردارید از این کارتون

  • مسافر

    چی بگیم والا..چ تو گفتنه …

  • ناشناس

    متاسفانه ۱۲۱ نفر از نمایندگان غیر مردمی مجلس تحصیلات لازم در زمینه اینترنت ندارند، آنها نمی دانند که دنیا در جهت جهانی شدن بلاک چین پیش می رود ، اصلا نمیدانند بلاک چین چیست ؟ تاریخ در آینده از آنها به عنوان افرادی جاهل یاد خواهد کرد که سوراخ ته کیسه رو گرفتن و سرٍ کیسه را ول کردن ، از آنها در آینده به عنوان کسانی یاد خواهد شد که بر علیه مردم در مجلس طرح تصویب میکردند .

  • ناشناس

    من میخام اصلا زبان انگلیسیم قوی شه از سایتای خارجی استفاده کنم چون هزار برابر منفعتش بیشتره نه تنها زبان انگلیسی مثلا الان یکی بخاد تو خونه به صورت خود اموز برنامه هایی مثه blender. Photoshop…… و خیلی چیزای دیگه رو یاد بگیره بجز یوتیوب و منابع خارجی چی کار باید بکنه ؟؟؟ شما درست موقعی که اینترنت به همه اقشار جامعه لازمه میخای محدودش کنی و باعث بدبختی خودت و دور و برت بشی

  • امیر

    من خودم در اینستا شغل دارم زن وبچه دارم شما چرا میخاین مردم را از این کرونا پول در بباورد

  • امیر

    مردم در اینستا شغل دارن میخاین از این کرونا چه جوری پول در بیاورند

  • امیر

    سلام

  • ناشناس

    ?????عمرا بتونن اصلا نگران نباشید کار اینا نیست جایگزینش رو بیارن تو همین ابتدایی های موندن