کد مطلب: ۸۰۷۴۵۰

۱۳ عضو هیات اجرایی مرکزی انتخابات مجلس انتخاب شدند

۱۳ عضو هیات اجرایی مرکزی انتخابات مجلس انتخاب شدند

امروز در صحن علنی مجلس ۱۳ عضو هیات اجرایی مرکزی انتخابات مجلس انتخاب شدند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، ادامه رسیدگی به جزئیات طرح اصلاح مفادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی در دستورکار نمایندگان در جلسه علنی امروز قوه مقننه قرار دارد.

بهارستان نشینان با ماده 15 طرح مذکور از مجموع 231 نماینده حاضر در جلسه علنی با 174 رأی موافق، 6 رأی مخالف و 12 رأی ممتنع، موافقت کردند.

براساس ماده 15 این طرح؛

ماده 15- ماده (31) قانون به‌شرح زیر اصلاح می‌شود.

ماده31- وزارت کشور زیرنظر هیئت اجرایی مرکزی، مجری انتخابات می باشد. وزیر کشور موظف است به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی نماید که حداقل شش‌ماه قبل از پایان دوره مجلس و بیست روز پیش از ثبت نام داوطلبان، هیأت اجرائی مرکزی را با ترکیب زیر تشکیل دهد:

1- وزیر کشور (رئیس هیأت)

2- دادستان کل کشور

3-وزیر اطلاعات

4- رئیس سازمان اطلاعات سپاه

5- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات

6- رئیس ستاد انتخابات کشور

7- رئیس سازمان ثبت احوال کشور

8- شش نفر از شخصیتهای دینی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، حقوقی و علمی در سطح ملی به عنوان معتمدان مردمی به گونه‌ای که حتی‌الامکان یک نفر از هر یک از حوزه‌های مذکور در آن حضور داشته باشد.

تبصره1- نماینده شورای نگهبان می تواند در جلسات هیات اجرایی مرکزی بدون حق رای حضور داشته باشد.

تبصره 2- جلسات هیأت اجرائی مرکزی با حضور حداقل یازده نفر رسمیت مییابد و مصوبات آن با رأی حداقل نه نفر از اعضای حاضر معتبر است.

تبصره 3- اولین جلسه هیأت اجرائی مرکزی با دعوت وزیر کشور تشکیل می‌شود و نائب‌رئیس از بین اعضای هیأت با اکثریت آراء انتخاب می‌شود. مسؤولیت دبیری هیأت اجرائی مرکزی با دبیر ستاد انتخابات کشور خواهد بود که با پیشنهاد وزیرکشور و تأیید هیأت ‌اجرائی مرکزی انتخاب می‌شود.

تبصره 4 - هیأت اجرائی مرکزی موظف است کلیه صورتجلسات و مصوبات خود را نزد هیأت مرکزی نظارت ارسال نماید. تصمیمات هیأت ‌اجرائی مرکزی انتخابات نباید موجب تداخل در وظایف و اختیارات نظارتی هیأت مرکزی نظارت شود؛ در غیر این صورت تصمیمات مذکور باطل و هرگونه اقدامی در این جهت ممنوع است. مرجع تشخیص موضوع این تبصره، هیأت مرکزی نظارت است.

تبصره 5- هیچ‌ یک از اعضای هیأت اجرائی مرکزی نمی تواند داوطلب انتخابات شود.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.