کد مطلب: ۳۶۹۶۴۳

افتتاح ۳ میلیارد دلار طرح‌های معدنی در سال جاری

افتتاح 3 میلیارد دلار طرح‌های معدنی در سال جاری

معاون طرح‌ها و صنایع معدنی ایمیدرو گفت: در سال 98 حدود 3 میلیارد دلار طرح‌های معدنی افتتاح خواهد شد و طرح‌های بسیاری نیز در دست اقدام و عملیاتی شدن است.

معاون طرح‌ها و صنایع معدنی ایمیدرو گفت: در سال 98 حدود 3 میلیارد دلار طرح‌های معدنی افتتاح خواهد شد و طرح‌های بسیاری نیز در دست اقدام و عملیاتی شدن است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، اردشیر سعد محمدی گفت: ارزش منابع طبیعی دنیا حدود 810 تریلیون دلار و سهم کشور ما از این رقم 27 و 3 دهم تریلیون دلار است که این آمار نشان می‌دهد ما فرصت‌های زیادی برای سرمایه‌گذاری در کشور داریم.

محمدی در ادامه گفت: با استفاده از ذخایر معدنی در کشور و عناصر استراتژیک با فراهم کردن شرایط می‌توانیم در اقتصاد دنیا نقش‌آفرینی کنیم. در سال 98 حدود 3 میلیارد دلار طرح‌های معدنی افتتاح خواهد شد و طرح‌های بسیاری نیز برای عملیاتی شدن در دست اقدام و عملیاتی شدن است.

او افزود: کشور ما بیش از 50 میلیارد تن ذخایر معدنی دارد اما میزان استخراج سالانه از معادن حدود 400 میلیون تن در سال است که نیاز به افزایش است.

محمدی گفت: از 35 میلیون ظرفیت فولاد کشور ، 25 میلیون تن در سال گذشته تولید داشته‌ایم که 30 درصد ظرفیت خالی داریم که نیازمند برنامه‌ریزی لازم در زیربناها، جاده و ماشین‌آلات دربخش معادن است که بتواند ظرفیت ها را افزایش دهد.

او افزود: در 4 سال آینده 25 میلیون تن به ظرفیت تولید فعلی کشور اضافه خواهد شد تا شرایط برای تامین خوراک و کارخانه‌ها فراهم شود.

محمدی گفت: در معادن ما نیازمند برنامه‌ریزی مدون با اهداف مشخص در آینده هستیم؛ به طور مثال نیازمند تولید ماده پودر شمش آلومینیوم هستیم که نیازمند برنامه‌ریزی مدون اقتصادی در این بخش است.

منبع: ایلنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.