کد مطلب: ۷۰۸۱۲۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

افت شاخص کل در روزهای سرد بورس

افت شاخص کل در روزهای سرد بورس

افت شاخص کل بورس امروز در شرایطی رقم خورد که بازار سهام در هفته‌های اخیر همواره در مسیر نزولی قرار داشته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، افت شاخص کل بورس امروز در شرایطی رقم خورد که بازار سهام در هفته‌های اخیر همواره در مسیر نزولی قرار داشته است.

امروز دوشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۱ شاخص کل بورس با افتی بیش از سه هزار واحدی به یک میلیون و ۳۱۸ هزار واحدی رسید. نزولی بودن شاخص باعث کاهش ۳۳۱۱ واحدی شد که در مقایسه با روزهای افت ملایم‌تری محسوب می‌شود. شاخص هم‌وزن نیز با افتی ۹۹۸ واحدی در محدوده ۳۸۱هزار واحد قرار گرفت.

افت شاخص کل در روزهای سرد بورس

وضعیت بازار در شرایطی که پرونده برجام در آستانه بسته شدن است، به گونه‌ای رقم خورده که سهامداران را نگران کرده است. برخی اعتقاد دارند عوامل دیگری نیز بر روند کنونی بازار سرمایه موثر بوده اما روی هم رفته می‌توان از وضع تحریم‌های جدید و به بن بست رسیدن مذاکرات به عنوان اصلی ترین دلایل سقوط شاخص کل در یک ماه اخیر یاد کرد.

از طرفی هم باید به مسئله کسری بودجه دولت و همچنین کاهش درآمدهای نفتی اشاره کرد. به باور کارشناسان این عوامل نیز به عنوان عامل بازدارنده برای رشد بازار در شرایطی که نرخ تورم از مهار خارج شده تاثیر بسیاری دارند. تحلیلگران معتقدند دولت رئیسی برخلاف آنچه ادعا می‌کرد نتوانست جلوی گره خوردن اقتصاد کشور به برجام را بگیرد. شواهدی هم که در بازار سهام مشاهده می‌شود و همچنین افت شاخص کل بورس حاکی از آسیب شدید بازار سرمایه از سیاست‌های برجامی دولت است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    دوسال هست سرمایه ملت نابود کردن تازه الان میگن برجام باعث افت بورسه بابا درش تخته کنید خیال همه راحت کنید یه مدال افتخار دیگه برا دولت