کد مطلب: ۳۸۵۳۳۲

افت ۵ درصدی ارزش سهام دایملر

افت ۵ درصدی ارزش سهام دایملر

ارزش سهام شرکت خودروسازی دایملر این هفته با افت ۵ درصدی مواجه شد. این افت سهام درپی آن رخ داد که خودروساز آلمانی طی ۱۲ ماه گذشته برای سومین‌بار چشم‌انداز سودآوری خود را کاهش داد.

ارزش سهام شرکت خودروسازی دایملر این هفته با افت ۵ درصدی مواجه شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، این افت سهام درپی آن رخ داد که خودروساز آلمانی طی ۱۲ ماه گذشته برای سومین‌بار چشم‌انداز سودآوری خود را کاهش داد، چراکه مجبور به هزینه صدها میلیون دلار برای رسوایی نقض مقررات آلایندگی در خودروهای دیزلی خود شد.

پیش‌بینی سودآوری دایملر مبنی بر ثابت ماندن سود در سال‌ جاری میلادی بر خلاف انتظارات از رشد اندک بود. این نخستین‌باری است که گزارش پیش‌بینی سوددهی دایملر تحت هدایت اولا کالنویس، رئیس جدید آن منتشر می‌شود. از این‌رو برخی از تحلیلگران صنعت خودرو از تیم او خواسته‌اند تا رویکرد نوینی اتخاذ کند.

از سال ۲۰۱۵، زمانی که رسوایی فولکس‌واگن در رابطه با دور زدن تست‌های آلایندگی محصولات دیزلی خود در آمریکا فاش شد، تحقیقات در رابطه با خودروهای دیزلی برند‌های دیگر نیز آغاز شد که ضررهای هنگفتی را برای بخشی از صنعت خودرو در پی داشته است. پیش‌تر نیز وزارت ترابری آلمان اعلام کرد که دایملر باید ۶۰ هزار خودروی «جی‌ال‌کا »۲۲۰ را به‌دلیل نقض محدودیت‌های آلایندگی فراخوان دهد.

منبع: دنیای اقتصاد

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.