کد مطلب: ۳۹۳۵۱۳

افت ۵ درصدی قیمت نفت در هفته‌ای که گذشت

افت 5 درصدی قیمت نفت در هفته‌ای که گذشت

گزارش‌ها نشان می‌دهد در هفته‌ای که گذشت، نفت خام برنت پنج درصد افت کرد که از مهم‌ترین دلایل آن نگرانی‌ها از کاهش تقاضا به دنبال تشدید جنگ تجاری بوده است.

هفته گذشته دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد، از ماه سپتامبر تعرفه‌های 10 درصدی بر 300 میلیارد دلار واردات کالاهای چینی اعمال خواهد کرد و اگر چین فورا توافق تجاری را امضا نکند، ممکن است این تعرفه‌ها باز هم افزایش پیدا کنند.

گزارش‌ها نشان می‌دهد، در هفته‌ای که گذشت نفت خام برنت و نفت خام آمریکا به ترتیب پنج درصد و ۲٫۴ درصد سقوط کردند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، نگرانی‌ها از کاهش تقاضا برای نفت به دنبال تصمیم دونالد ترامپ موجب شد قیمت نفت در اولین روز معاملات، یعنی دوشنبه با افت مواجه شود. هرچند تشدید تنش‌ها در خاورمیانه از کاهشِ بیشتر قیمت نفت جلوگیری کرد.

هر بشکه نفت خام برنت در معاملات این روز با قیمت 61.39 دلار معامله شد.

در عین حال، موسسه گلدمن سَکس در گزارشی چشم‌انداز خود برای نفت را در سال 2019 به دلیل تضعیف فعالیت‌های اقتصادی، آب‌وهوای نامساعد و تشدید تنش‌های تجاری کاهش داد.

بهای معاملات آتی نفت در ساعات ابتدایی روز سه‌شنبه به 59.07 دلار سقوط کرد که پایین‌ترین قیمت از ماه ژانویه محسوب می‌شود. با این حال در ادامه روز 0.8 درصد رشد کرد و به 60.28 دلار رسید.

روز سه‌شنبه رئیس‌جمهور آمریکا با انتشار توئیتی با متهم کردن پکن به دستکاری ارزی، به تنش‌های تجاری میان دو کشور دامن زد. با این حال او نگرانی در مورد جنگ تجاری با پکن را رد و اعلام کرد، واشینگتن از جایگاه بسیار قدرتمندی برخوردار است.

از سوی دیگر، خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان سعودی و ریک پری، وزیر انرژی ایالات متحده روز سه‌شنبه دیدار و اعلام کردند که هر دو طرف نسبت به امنیت دریانوری در خلیج فارس نگران هستند.

قیمت نفت روز چهارشنبه و هم‌زمان با اقدام بانک‌های مرکزی در کاهش نرخ‌های بهره به منظور حمایت از رشد اقتصادی، با دور جدیدی از سقوط سنگین روبرو شد.

در ساعات ابتدایی معاملات این روز، هر بشکه نفت خام برنت با قیمت 58.97 دلار معامله شد، با این حال در ادامه روز به کانال 56 دلار هم وارد شد.

روز پنج‌شنبه با این انتظار که قیمت‌های پایین‌تر ممکن است به کاهش تولید منجر شود، قیمت نفت بیش از یک دلار افزایش یافت و بخشی از افت پنج درصدی روز گذشته را جبران کرد.

قیمت معاملات آتی نفت برنت در این روز 2.7 درصد افزایش یافت و به 57.75 دلار در هر بشکه رسید.

در آخرین روز معاملات اما به دنبال کاهش ذخایر نفتی اروپا از یک‌سو و افزایش انتظارات برای کاهش بیشترِ عرضه از سوی تولیدکنندگان اوپک، قیمت نفت 1.9 درصد صعود کرد.

هر بشکه نفت خام برنت در معاملات روز جمعه با قیمت 58.48 دلار معامله شد.

جدیدترین اتفاقات مربوط به نفت را می‎توانید در سلسله اخبار قیمت نفت تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.