کد مطلب: ۳۲۰۷۱۷

افزايش ۱۳ درصدی صادرات محصولات صنعتی و معدنی

افزايش ۱۳ درصدی صادرات محصولات صنعتی و معدنی

ثبت بيش از ۲۷ میلیارد دلار صادرات محصولات صنعتی و معدنی نشان از افزایش چشمگير آن نسبت به مدت مشابه پارسال دارد.

مدیر­کل توسعه صادرات محصولات صنعتی و معدنی سازمان توسعه و تجارت ایران گفت: از این مقدار حدود­ 11 میلیارد دلار به محصولات پتروشیمی و میعانات گازی، 4 میلیارد دلار مواد معدنی و صنایع معدنی، 2 میلیارد دلار به محصولات کشاورزی و باغی و حدود 10 میلیارد دلار آن را تولیدات صنعتی تشکیل میدهد.

به گزارش تجارت‌نیوز، مسعود کمالی اردکانی­ با بیان اینکه 90 درصد صادرات کالا به 20 کشور انجام می شود­ افزود: سرمایه گذاری‌های دو دهه گذشته در زمینه ظرفیت سازی صنعت پتروشیمی و فولاد، منجر به این شده است که نیمی از صادرات غیر نفتی کشور به این دو بخش اختصاص یابد. لذا توسعه صادرات نیازمند ظرفیت سازی، سرمایه گذاری و توجه جدی و مستمر همه ارکان نظام به این موضوع است.­

وی­ سهم صادرات غیر نفتی کشور از رشد ناخالص ملی را حدود ۷.۵ درصد اعلام کرد و گفت: برای رشد اقتصادی ۸ درصد طی­ برنامه ششم نیاز به 300 میلیارد دلار جذب سرمایه داریم ­که بر اساس برنامه ریزی انجام شده سال آینده باید 15 تا 20 درصد افزایش صادرات داشته باشیم.

کمالی اردکانی با بیان اینکه ایران نوزدهمین بازار بزرگ دنیا است اضافه کرد: ­شرکت‌های ایرانی به دلیل اینکه تا کنون در معرض جدی رقابت خارجی قرار نگرفته اند و بازار داخلی بزرگی در دسترس دارند به صادرات به عنوان یک امر لازم، ضروری و راهبردی نگاه نمی کنند. تولید در دنیای امروز بدون توجه به صادرات محکوم به شکست است.

منبع: صداوسیما

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.