کد مطلب: ۶۰۵۰۸۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

۱۵ هزار پزشک عمومی طبابت نمی‌کنند / تعرفه پزشکان افزایش می‌یابد؟

۱۵ هزار پزشک عمومی طبابت نمی‌کنند / تعرفه پزشکان افزایش می‌یابد؟

رئیس سازمان نظام پزشکی اخیرا در ادعایی گفته بود بسیاری از پزشکان زیر خط فقر هستند. حالا هم گفته: «حدودا ۱۵ هزار پزشک عمومی در کشور داریم که فعال نیستند و کار طبابت نمی‌کنند.»

به گزارش تجارت‌نیوز ، از یک سو نظام پزشکی می‌گوید درآمد پزشکان کم است، از سوی دیگر برخی دیگر از مقامات از مهاجرت پزشکان می‌گویند.

۱۵ هزار پزشک عمومی طبابت نمی‌کنند

محمد رئیس‌زاده، رئیس سازمان نظام پزشکی اخیرا در ادعایی گفته بود بسیاری از پزشکان زیر خط فقر هستند! او حالا هم به ایسنا گفته: «حدودا ۱۵ هزار پزشک عمومی در کشور داریم که فعال نیستند و کار طبابت نمی‌کنند. شاید حدود۳۰ هزار پزشک عمومی داریم در چرخه ارائه خدمات مورد نیاز درمانی کشور فعال نیستند و در چرخه نظام ارجاع و پزشک خانواده نیستند مثلا کارهای زیبایی و… انجام می‌دهند.»

در حالی که رئیس سازمان نظام پزشکی از درآمد کم پزشکان گفته، برخی از مقامات از مهاجرت کادر درمان از جمله پزشکان می‌گویند. البته او ابتدای آذر ماه پیشنهاد افزایش ۶۰ درصدی تعرفه خدمات پزشکی خبر داد.

مهاجرت ۴ هزار پزشک در سه سال اخیر

اخیرا احسان قاضی‌زاده، نماینده مجلس ایران گفته بود در سه سال اخیر نزدیک به چهار هزار پزشک و حدود سیصد هزار نفر از جمعیت دانشگاهی ایران که مدارک فوق لیسانس و دکترا داشته‌اند، ایران را ترک کرده‌اند.

ماجرای مهاجرت پزشکان به اینجا ختم نمی‌شود. پیش از این در شهریورماه محمدرضا ظفرقندی، رئیس وقت سازمان نظام پزشکی ایران شهریور امسال گفته بود که در یک سال گذشته، دست‌کم سه‌ هزار درخواست برای مهاجرت از سوی پزشکان به این سازمان ارسال شده است.

در روزهای گذشته شیخی، سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان به باشگاه خبرنگاران گفته بود امارات ماهی ٣۵٠ میلیون تومان به پزشکان ایرانی پیشنهاد می‌دهد تا قطب سلامت در منطقه شوند و پزشکان را از ایران تامین می‌کنند.

پیش‌بینی مهاجرت پزشکان

پیش از این نیز بهرام صلواتی، مدیر رصدخانه مهاجرت ایران نیز به تجارت‌نیوز گفته بود: «نبرد سنگینی بین کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه برای جذب کادر بهداشت و درمان در جریان است. چون تربیت هر نفر از کادر بهداشت و درمان بسیار هزینه‌بر و زمان‌بر است و این موضوع در دوران کرونا بسیار حیاتی است.»

او گفته بود: «با آغاز همه‌گیری کرونا علی رغم اینکه کشورهای مهاجرپذیر، مهاجرت‌های تحصیلی و کاری را تا حد زیادی محدود کردند، برنامه‌های ویژه‌ای برای جذب کادر بهداشت و درمان از سایر کشورها داشتند.»

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.