خبر مهم:

کد مطلب: ۳۷۰۶۳۹

هدف‌گذاری افزایش حجم مبادلات تجاری ایران و ترکیه

هدف‌گذاری افزایش حجم مبادلات تجاری ایران و ترکیه

وزیر حمل‌ونقل ترکیه در هشتمین اجلاس کمیسیون حمل‌ونقل ایران و ترکیه گفت: هدف ما آن است که بتوانیم حجم مبادلات تجاری دو کشور را به ۳۰ میلیارد دلار برسانیم.

وزیر حمل‌ونقل ترکیه گفت: حجم مبادلات تجاری بین ایران و ترکیه باید به ۳۰ میلیارد دلار برسد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، جاهد تورمان، وزیر حمل‌ونقل ترکیه در هشتمین اجلاس کمیسیون حمل‌ونقل ایران و ترکیه گفت: تاسف خودمان را از جانباختگان سیل در یک ماه گذشته اعلام و برای برادران و خواهران از دست رفته طلب رحمت و مغفرت می‌کنم.

وی با ابراز خرسندی از گسترش روابط دو کشور در چارچوب سازوکار دو جانبه بین‌المللی گفت: دو کشور صاحب اراده‌ای در جهت گسترش همکاری‌های تجاری هستند و هر دو در راستای تامین منافع خود تلاش می‌کنند.

وزیر حمل‌ونقل ترکیه اظهار کرد: روسای جمهور هر دو کشور به وزرای مربوطه این دو بخش روابط دوجانبه خود را در تمامی حوزه‌ها تقویت کنند و ما هم در چارچوب وظایف خودمان برای گسترش همکاری‌ها دستور تقویت روابط، اعتماد متقابل و تامین منافع مشترک را درخواست کردیم.

تورمان با اشاره به اینکه این گام‌ها ویژگی‌هایی را در بر خواهد داشت، گفت: هدف ما آن است که بتوانیم حجم مبادلات تجاری دو کشور را به ۳۰ میلیارد دلار برسانیم و تلاش می‌کنیم تا شاهرگ گسترش روابط اقتصادی که راه‌های مواصلاتی و حمل‌ونقلی است را بتوانیم تقویت و مشکلات را برطرف کنیم.

وی با بیان اینکه در سایه این اراده امروز جامع‌ترین نشست در حوزه حمل‌ونقل برگزار شد، تصریح کرد: تفاهم‌نامه‌ای در حوزه حمل‌ونقل به امضا می‌رسد که دارای اهمیت بسیار زیادی است و با توجه به کمیته‌های تخصصی که در حوزه حمل‌ونقل برگزار شد، توانستیم تصمیمات مهمی را اخذ کرده و آنها را به امضا برسانیم.

تورمان بیان کرد: پایداری و پایدار بودن در حوزه حمل‌ونقل باری و مسافری اهمیت بسیار زیادی دارد و کمیته حمل‌ونقل ریلی برای تحقق این هدف که یک میلیون تن بار است و همچنین برای رفع مشکلات موجود در حوزه حمل‌ونقل ریلی ظرف یک ماه آینده نشست تخصصی را برگزار خواهد کرد.

وی توضیح داد: خط آهن مشترک بین کشورهای ایران، ترکمنستان، ازبکستان، مجارستان، تاجیکستان و ترکیه ایجاد خواهد شد و در این حوزه هم تصمیمات مهمی اخذ شد.

وزیر حمل و نقل ترکیه یادآوری کرد: توافق‌نامه همکاری برای حمل‌ونقل بین‌الملل ترکیبی و همچنین ایجاد چارچوب مشخص برای همکاری ریلی و در حوزه سیستم‌های امداد ماهواره‌ای هم بین دو کشور در دستور کار قرار گرفت.

تورمان اظهار کرد: بدون آنکه شتاب خودمان را در حمل‌ونقل ریلی افزایش دهیم مشخص شد که در این بخش همکاری‌ها تقویت شده است و ما باید تلاش کنیم بر پایه تامین منافع دو کشور گام های جدی برای گسترش تمام اشکال حمل‌ونقل ریلی برداریم.

وی تصریح کرد: با توجه به اعتمادی که به وزیر راه و شهرسازی دارم و با توجه به آنکه هر دو کشور دوران سختی دارند باید بتوانیم در راستای تامین منافع دو کشور گام‌های بزرگی برداریم، زیرا این اقدامات فراتر از اقدامات منطقه‌ای است.

وزیر حمل‌ونقل ترکیه در پایان گفت: تمام فعالیت‌ها در پرتو این حقیقت ایجاد شده که بتوانیم بیشتر از گذشته اقدام کنیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.