کد مطلب: ۳۴۴۰۹۷

گفتگوی تجارت‌نیوز با عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۹۸:

مجلس به دنبال افزایش حقوق کارمندان و کارگران

مجلس به دنبال افزایش حقوق کارمندان و کارگران

عضو کمیسیون تلفیق بودجه 98 عنوان کرد: مجلس به منظور حمایت از اقشار کم‌درآمد جامعه باید حقوق پایه کارمندان و دستمزد کارگران را افزایش دهد وگرنه تخصیص مدون بسته‌های حمایتی و رفتارهای کمیته امدادی به ضرر جامعه و کشور تمام خواهد شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، دولت به واسطه رشد فزاینده نرخ تورم در سال جاری تصمیم گرفت از اقشار کم‌درآمد جامعه حمایت‌هایی انجام دهد که در این بین مصوب شد به خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد، بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی، بیمه‌شدگان شاغل در بخش‌های دولتی با حقوق کمتر از سه میلیون تومان و کارگران نیز تسهیلاتی در قالب بسته‌های حمایتی به ارزش 200 هزار تومان اعطا شود، به‌طوری که این تسهیلات به صورت ریالی در کارت‌های یارانه افراد شارژ شده و سرپرست خانواده‌ها می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های طرف قرارداد بسته حمایتی خود را دریافت کنند.

طبق اعلام مرکز پژوهش‌های مجلس خط فقر در تابستان امسال نسبت به تابستان سال گذشته 25 درصد افزایش داشته است، همچنین در حال حاضر فاصله زیادی میان حقوق و دستمزد کارگران و کارمندان با نرخ تورم وجود دارد. به عبارت ساده‌تر در سال جاری و طبق مصوبه شورای عالی کار، حقوق کارگران حدود 10 درصد نسبت به سال 96 افزایش یافت، اما امروز شاهد نرخ تورم بالای 40 درصد هستیم، بنابراین، فاصله حقوق و نرخ تورم باید کاهش یابد.

سوالی که مطرح می‌شود این است که آیا نمایندگان مجلس خواهان انجام اقداماتی به منظور بهبود قدرت مالی اقشار کم‌درآمد جامعه هستند و آیا تداوم تخصیص بسته‌های حمایتی دولت باعث گداپروری در کشور نمی‌شود؟

عزت‌الله یوسفیان ملا، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: مجلس نمی‌تواند همانند دولت بسته‌های حمایتی به اقشار کم‌درآمد جامعه دهد، اما طرحی که نمایندگان مجلس شورای اسلامی به دنبال تصویب آن در مجلس هستند این است که درآمد ثابت کارمندان دولت و دستمزد کارگران برای سال 98 افزایش پیدا کند.

نماینده مردم آمل در مجلس دهم شورای اسلامی تصریح کرد: همچنین مصوبات مجلس شورای اسلامی در لایحه بودجه 98 باید به نحوی باشد که اقتصاد ایران با مشکل رشد فزاینده نرخ تورم و افزایش قیمت‌ها مواجه نشود.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه 98 عنوان کرد: به‌طور کلی در حال حاضر ابزاری که در دست نمایندگان مجلس به منظور حمایت از اقشار کم‌درآمد جامعه وجود دارد این است که در وهله اول درآمد ثابت کارمندان دولتی و دستمزد کارگران را افزایش دهند و سپس با مصوبات خود مانع افزایش قیمت‌ها در سال 98 شوند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس درخصوص بسته‌های حمایتی دولت، تصریح کرد: منابع تامین مالی بسته‌های حمایتی دولت در لایحه بودجه 98 بررسی خواهد شد و تلاش مجلس این است که شرایط به نحوی باشد که تعداد بسته‌های حمایتی افزایش پیدا کند، اما آنچه که حائز اهمیت است اینکه نباید منجر به گداپروری در کشور شود.

یوسفیان ملا افزود: در سال‌های گذشته اگر بسته حمایتی به افراد کم درآمد جامعه داده می‌شد، آن افراد با وجود نیاز و مشکل مالی ناراحت می‌شدند، اما متاسفانه در حال حاضر دست اکثر مردم برای گرفتن بسته‌های حمایتی بالا است.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه 98 عنوان کرد: مجلس به منظور حمایت از اقشار کم‌درآمد جامعه باید حقوق پایه کارمندان و دستمزد کارگران را افزایش دهد وگرنه تخصیص مدون بسته‌های حمایتی و رفتارهای کمیته امدادی به ضرر جامعه و کشور تمام خواهد شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.