کد مطلب: ۳۰۰۱۲۵

افزایش حمل‌ونقل ریلی در بنادر بازرگانی کشور

افزایش حمل‌ونقل ریلی در بنادر بازرگانی کشور

رئیس اداره مهندسی بنادر سازمان بنادر و دریانوری کشور اظهار کرد: رویکرد سازمان بنادر و دریانوردی افزایش حمل‌ونقل ریلی در بنادر بازرگانی کشور بوده است.

رئیس اداره مهندسی بنادر سازمان بنادر و دریانوری کشور اظهار کرد: رویکرد سازمان بنادر و دریانوردی افزایش حمل‌ونقل ریلی در بنادر بازرگانی کشور بوده و لذا مشاور فاز دوم طرح توسعه حمل‌ونقل بنادر بازرگانی شمال کشور انتخاب شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، غلامرضا رحیمی در سی‌وهشتمین نشست تخصصی توسعه که با موضوع «نحوه اتصال بندرانزلی به شبکه ریلی» در سالن اجتماعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان برگزار شد، با اشاره به نقش بندر انزلی در کریدور بین‌المللی شمال-جنوب، اظهار کرد: این کریدور ظرفیت جابجایی بار و مسافر را دارد، اما جابجایی بار مد نظر است.

وی افزود: بی‌تردید تکمیل کریدور نوستراک رونق اقتصادی و افزایش درآمدهای ارزی را برای کشور به همراه خواهد داشت لذا باید به بررسی جایگاه استان گیلان و بندرانزلی در این کریدور و کیدورهای جدید بپردازیم.

مدیر نظام فنی و اجرایی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان خاطرنشان کرد: اتصال هند به اروپا از طریق کریدور شمال-جنوب به نقش آفرینی پایدار گیلان در توسعه کشور کمک می‌کند. در این راستا باید راه‌آهن قزوین-رشت را به بندر انزلی متصل کنیم، زیرا راه‌اندازی این شبکه سهم ریلی را در ر مبادلات و فعالیت‌های گمرکی افزایش می‌دهد.

رحیمی، با بیان اینکه پروژه اتصال راه‌آهن قزوین-رشت به بندرانزلی در دست پیمانکار برای اجراست، گفت: درصدد هستیم با سرعت عمل بیشتری به اهداف مورد نظر پروژه دست پیدا کنیم.

بهزاد الوند، رئیس اداره مهندسی بنادر سازمان بنادر و دریانوردی کشور نیز، با اشاره به اهداف پروژه برنامه‌ریزی ارزشمند اتصال بندرانزلی به شبکه ریلی، عنوان کرد: سه کارفرما و پنج مشاور برای پروژه مذکور در نظر گرفته شده است و یکصد نفر ساعت روی پروژه کار کرده‌اند و بیش از ۲۰۰ ایده به کمیته اجرایی پروژه اعلام شده است.

مسئول دبیرخانه کمیته مهندسی ارزش سازمان بنادر، اتصال بندرانزلی به شبکه ریلی را یک پروژه چندوجهی دانست و یادآور شد: از کارشناسان خربه در رشته‌های مرتبط با پروژه از جمله سازه دریایی، شهرسازی، حمل‌ونقل و… جهت مهندسی ارزش و برنامه‌ریزی ارزشمند استفاده کردیم.

وی اظهار کرد: رویکرد سازمان بنادر و دریانوردی کشور افزایش حمل‌ونقل ریلی در بنادر بازرگانی کشور است. در این راستا مشاور فاز دوم طرح توسعه حمل‌ونقل بنادر بازرگانی شمال کشور یعنی انزلی، نوشهر و امیرآباد انتخاب شده است و به زودی شاهد افزایش حمل‌ونقل ریلی در کلیه بنادر بازرگانی خواهیم بود.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.