کد مطلب: ۳۹۵۸۵۹

نظرسنجی کیتکو ۲۳ آگوست؛ افزایش خوش‌بینی‌ها به بازار طلا

نظرسنجی کیتکو 23 آگوست؛ افزایش خوش‌بینی‌ها به بازار طلا

بر اساس تازه‌ترین نظرسنجی هفتگی کیتکو در 23 آگوست، اکثریت تحلیلگران حرفه‎ای وال‌استریت و سرمایه‌گذاران خرد مین‌استریت به افزایش قیمت جهانی طلا در هفته جاری امیدوار هستند.

در ساعات ابتدایی معاملات روز جمعه، طلا اولین کاهش هفتگی خود در طول یک ماه را تجربه کرد. با این حال، پس از آنکه چین اعلام کرد در واکنشی مقابله‌جویانه بر 75 میلیارد دلار کالای آمریکایی تعرفه وضع می‌کند، قیمت طلا بار دیگر بهبود یافت.

به گزارش تجارت‌نیوز در ساعات پایانی معاملات روز گذشته هر اونس طلا به هزار و 526 دلار و 70 سنت رسید.

این تغییر قیمت در ساعات پایانی موجب شد، بسیاری از رای‌دهندگان نظر خود را در مورد پیش‌بینی بازار طلا در هفته جاری تغییر دهند.

ریچارد بیکر سردبیر نشریه اورکا ماینر در این زمینه گفته است: تا پیش از وضع تعرفه‌های چین بر کالاهای آمریکایی نظری در مورد وضعیت فلز زرد در هفته جاری نداشتم. اما پس از این اقدام چین، قیمت‎ها بار دیگر به بالاتر از هزار و 500 دلار رسید. این روند می‌تواند به تضعیف قیمت دلار و برعکس ادامه روند صعودی قیمت طلا منجر شود.

بر اساس تازه‌ترین نظرسنجی هفتگی کیتکو که در بیست و سوم آگوست منتشر شده، اکثریت تحلیلگران حرفه‎ای وال‌استریت و سرمایه‌گذاران خرد مین‌استریت به ادامه روند صعودی قیمت جهانی طلا در هفته جاری خوش‌بین هستند.

در این نظرسنجی، 15 تحلیلگر حرفه‌ای وال‌استریت شرکت کردند که از میان آنها 10 نفر معادل 67 درصد، افزایش قیمت و تنها یک نفر معادل 6 درصد، کاهش قیمت طلا را پیش‌بینی کردند. همچنین چهار نفر معادل 27 درصد هیچ نظری در مورد آینده کوتاه‌مدت فلز زرد نداشتند.

از سوی دیگر، از میان 866 نفر سرمایه‌گذاران خرد که در این نظرسنجی شرکت کردند، 524 رای‌دهنده، معادل 54 درصد افزایش قیمت طلا و 183 نفر، معادل 25 درصد کاهش قیمت این فلز گرانبها را پیش‌بینی کردند. 159 رای‌دهنده یا 21 درصد نیز نظری در مورد روند قیمت طلا نداشتند.

کیتکو

در آخرین نظرسنجی انجام‌شده هفته گذشته هم اکثریت تحلیلگران وال‌استریت و سرمایه‌گذاران خرد مین‌استریت به روند صعودی بازار طلا امیدوار بودند.

دیوید مدن، تحلیلگر در سی‌ام‌سی مارکتس، معتقد است: اگرچه جرومی چاول، رئیس‌ فدرال‌رزرو در نشست جکسون هول سرنخ‌های زیادی ار سیاست‌های بانک مرکزی آمریکا ارائه نداد، اما به نظر می‌رسد، سیاست‌های انبساطی ایالات متحده ادامه خواهد یافت و این روند به رشد بازار طلا کمک می‌کند.

او ادامه داد: پیام کلی فدرال‌رزرو این است که در صورت بدتر شدن وضعیت اقتصادی، بانک مرکزی آماده انجام اقدامات جدید است. من بعید می‌دانم که در آینده کوتاه‌مدت پیشرفت‌های قابل توجهی در اقتصاد این کشور رخ دهد و هرچه وضعیت اقتصادی بدتر شود بازار طلا رشد بیشتری خواهد داشت.

بیل باروش، تحلیلگر ارشد موسسه بلولاین فیوچرز هم به ادامه سیاست‌های انبساطی فدرال‌رزرو خوش‌بین است و افزایش قیمت طلا را در کوتاه‌مدت پیش‌بینی کرده است.

کالین سیژینسکی، استراتژیست ارشد بازار در شرکت SIA، تاکید می‌کند: اگرچه از صحبت‌های رئیس‌ فدرال‌رزرو نمی‌توان نشانه‌ای مبنی بر ادامه کاهش نرخ بهره یافت، با این حال ادامه و تشدید جنگ تجاری میان چین و آمریکا برای رشد قیمت طلا کافی خواهد بود.

او در مورد قیمت طلا در هفته آینده نظری اعلام نکرده است و معتقد است: علی‌رغم آنکه طی هفته‎های آینده روند صعودی قیمت طلا آهسته‌تر خواهد بود، با این حال هنوز برای فروش زود است.

آدریان دی، مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی آدریان دی، می‌گوید: هرگونه کاهش قیمت طلا موقتی خواهد بود؛ چرا که به احتمال زیاد تا پیش از پایان سال شاهد سیاست‌‌های انبساطی فدرال‌رزرو خواهیم بود و بازار طلا این موضوع را به خوبی تشخیص می‌دهد.

جدیدترین اتفاقات مربوط به طلا را می‌توانید در سلسله اخبار قیمت جهانی طلا تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.