کد مطلب: ۳۴۵۷۱۰

۲.۵ میلیون تن به ظرفیت تولید محصولات کشاورزی اضافه می‌شود

۲.۵ میلیون تن به ظرفیت تولید محصولات کشاورزی اضافه می‌شود

مدیرعامل موسسه جهاد نصر گفت: با اجرایی شدن مرحله نخست­­ طرح احیاء دشت‌های خوزستان و ایلام،­ ۲.۵ میلیون تن به ظرفیت تولید محصولات کشاورزی کشور اضافه می‌شود.

مدیرعامل موسسه جهاد نصر گفت: با اجرایی شدن مرحله نخست­­ طرح احیاء دشت‌های خوزستان و ایلام،­ ۲.۵ میلیون تن به ظرفیت تولید محصولات کشاورزی کشور اضافه می‌شود و این امر به ایجاد اشتغال پایدار و افزایش درآمد مردم منطقه کمک شایانی می‌کند.

به گزارش تجارت‌نیوز، ​محم جواد صالحی‌نژا،د مدیرعامل موسسه جهاد نصر امروز در نشست خبری صبح امروز اظهار داشت: ­با اجرایی شدن مرحله نخست­­ طرح احیاء دشت‌های خوزستان و ایلام، ­ ­محصولات کشاورزی این دو خطه در مجموع دو و نیم میلیون تن افزایش می‌یابد که این امر به ایجاد اشتغال پایدار و ازایش درآمد مردم منطقه کمک شایانی کند.

وی افزود: این طرح احیاء از بزرگترین طرح‌های تاریخ کشاورزی ایران است که با سفر رهبر معظم انقلاب به این مناطق کلید خورد و با وقفه 12 ساله طرح در سال 87 و با سفر هیئت دولت به این مناطق،­ ردیف بودجه‌ای پیدا کرد و از سال 88 نیز عملیات اجرای آن شروع شد.

مدیرعامل موسسه جهاد نصر گفت: از سال 88 تا کنون منابع مختلف در اختیار طرح قرار گرفته و در این سال‌ها حدود 220 هزار هکتار تحت پوشش­­ این طرح­ شده­­که در نتیجه آن، ­­طی سال گذشته محصولات کشاورزی دو خطه افزایش 2 و نیم میلیون تنی داشته است.

صالحی‌نژاد ادامه داد: با اجرای کامل طرح که 550 هزار هکتار زمین تحت پوشش قرار می‌گیرد 9 و نیم میلیون تن افزایش محصولات کشاورزی هدف‌گذاری شده است. زمین‌هایی که شامل این طرح شدند قابل استفاده نبودند، ولی با احیای آن‌ها افزایش بهره‌وری صورت گرفت.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.