کد مطلب: ۳۴۷۷۵۵

دبیر اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفتگو با تجارت‌نیوز:

قیمت انس جهانی بالا رود قیمت طلا گران می‌شود

قیمت انس جهانی بالا رود قیمت طلا گران می‌شود

دبیر اتحادیه طلا و جواهر تهران می گوید: طی این هفته با بالا رفتن قیمت انس جهانی تقاضا نیز در بازار افزایش یافته است. ممکن است با افزایش انس جهانی طلا، قیمت این کالای سرمایه‌ای در بازار ایران نیز گران شود.

دبیر اتحادیه طلا و جواهر تهران در پاسخ به این پرسش که وضعیت طلا تا پایان هفته چه روندی را خواهد داشت؟ به تجارت‌نیوز گفت: در روزهای ابتدایی بهمن ماه قیمت دلار افزایش یافت که همین موضوع بر قیمت طلا و سکه نیز تاثیر گذاشت. تا هفته گذشته بازدهی مثبت هر دو به پایان رسید. بالا رفتن قیمت ارز در هفته‌ای که گذشت باعث شد که قیمت سکه از کانال چهار میلیون تومان عبور کند و در آخر هفته به قیمت چهار میلیون و 120 تومان برسد. دلار هم طی هفته گذشته از 11 هزار و 780 به 11 هزار و 880 رسید.

نادر بذرافشان افزود: بر اساس معاملات انجام‌شده طی هفته گذشته قیمت دلار حدود 2.5 درصد گران شد. همچنین حباب سکه هم از 400 هزار تومان به 500 هزار تومان رسید. از سوی دیگر انس جهانی طلا هم از 15 به 20 دلار افزایش یافت. در حقیقت طلای 18 عیار نیز در هر گرم چهار هزار تومان گران شد. قیمت سکه نیز حدود 60 هزار تومان نسبت به هفته گذشته بالا رفت.

او اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود با بالا رفتن انس جهانی طلا در هفته پیش رو قیمت طلا نیز تا پایان هفته با کمی نوسان و افزایش قیمت روبه‌رو شود. البته نظارت بانک مرکزی نیز در کاهش قیمت طلا و دلار بسیار مهم و تاثیرگذار است. طی این هفته با بالا رفتن قیمت انس جهانی، تقاضا نیز در بازار افزایش یافته است. ممکن است با افزایش انس جهانی طلا قیمت این کالای سرمایه‌ای در بازار ایران نیز گران شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.