کد مطلب: ۳۱۶۹۰۱

افزایش میلیاردرها در سراسر جهان

افزایش میلیاردرها در سراسر جهان

شمار میلیاردرهای جهان همچنان افزایش می‌یابد و به سرمایه آنها نیز به‌شدت افزوده می‌شود.

شمار میلیاردرهای جهان همچنان افزایش می‌یابد و به سرمایه آنها نیز به‌شدت افزوده می‌شود. به‌گزارش خبرگزاری آلمان، تحقیق شرکت مشاورتی پی‌وی‎سی و بانک سویسی یو‌بی‎اس نشان می‌دهد چین در راس این رقابت جهانی قرار دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز، بازارهای بورس پررونق، قیمت‌های افزایش‌یابنده مستغلات و رونق اقتصادی سبب شده‌اند که سرمایه ثروتمندان جهان در سال گذشته به نسبت سال قبل از آن ۱۹ درصد افزایش یابد و به 8.9 هزار میلیارد دلار برسد.

در این تحقیق آمده که شمار میلیاردرها هنوز قابل شمارش است: دو هزار و ۱۵۸ مرد و زن در سراسر جهان سرمایه‌ای عظیم را به خود اختصاص داده‌اند که دوبرابر قدرت اقتصادی سالیانه آلمان به عنوان بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا (3.3میلیارد یورو در سال ۲۰۱۷) است. در این تحقیق آمده، سرمایه متوسط هریک از میلیاردرهای جهان در حال حاضر چهار میلیارد و ۱۰۰ میلیون یورو می‌شود.

سال‌هاست فرایند ثروتمند شدن شهروندان چین همچنان ادامه دارد. سرمایه ثروتمندان چینی سال گذشته ۳۹درصد افزایش یافت و به 1.12هزار میلیارد دلار رسید. نتیجه این تحقیق نشان می‌دهد که ۳۷۳ شهروند چین در شمار میلیاردرهای جهان قرار دارند. در ۲۰۱۶ این تعداد ۳۱۸ نفر بودند.

ثروتمندترین میلیاردر چینی ۵۵ساله است. این در حالی است که سن متوسط میلیاردرهای جهان ۶۴ سال است. نتیجه این تحقیق نشان می‌دهد ۲۰۱۷ از ۳۳۲ نفری که بر میلیاردرهای جهان افزوده شده‌اند، ۱۹۹ نفر در پی فعالیت‌های شخصی خود ثروتمند شده‌اند و ۸۹ نفر چینی هستند.

منبع: روزنامه تعادل

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.