کد مطلب: ۴۶۰۲۷۹

نرخ سود سپرده‌گذاری بانک‌ها افزایش یافت

نرخ سود سپرده‌گذاری بانک‌ها افزایش یافت

هیات عامل بانک مرکزی در جلسه روز جاری خود، نرخ سود سپرده‌گذاری بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی نزد بانک مرکزی را با ۱ واحد درصد افزایش، ۱۳ درصد تعیین کرد که این تصمیم از روز شنبه ۱۴ تیرماه ۱۳۹۹ اجرا می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، آخرین اطلاعات به دست آمده از عملکرد بخش واقعی اقتصاد نشان می‌دهد، رشد اقتصادی بدون نفت در مسیر صعودی قرار گرفته است. از طرف دیگر، نرخ تورم از تورم هدف اعلام شده (۲۲ درصد) فاصله دارد. بر این اساس، هیئت عامل بانک مرکزی در راستای اجرای قانون پولی و بانکی کشور برای حفظ ارزش پول ملی در جلسه پنج‌‌شنبه مورخ ۱۲ تیرماه ۱۳۹۹، ترتیبات جدید اجرای سیاست پولی را تصویب کرد.

براین اساس، هیات عامل بانک مرکزی براساس مواد (۶) و (۱۱) دستورالعمل «عملیات بازار باز و اعطای اعتبار در قبال اخذ وثیقه توسط بانک مرکزی»، نرخ سود سپرده‌گذاری بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی نزد بانک مرکزی را با ۱ واحد درصد افزایش، ۱۳ درصد تعیین کرد.

ذکر این نکته ضروری است که این تصمیم با هدف کاهش دامنه دالان نرخ سود و هدایت نرخ تورم به سمت نرخ تورم هدف اتخاذ شده و از روز شنبه مورخ ۱۴ تیرماه ۱۳۹۹ اجرا می‌شود. یادآور می شود که نرخ سود اعتبارگیری بانک‌ها از بانک مرکزی ۲۲ درصد است.

گفتنی است، پیش از این هیئت عامل بانک مرکزی در روز چهارشنبه مورخ ۴ تیرماه ۱۳۹۹، کف دالان نرخ سود را از ۱۰ به ۱۲ درصد افزایش داده بود.

منبع: روابط عمومی بانک مرکزی

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • حسن

    ملت همه دارند می‌میرند کی میمونه پول سپرده بزاره یقیقپنااجنه

  • ناشناس

    آیا این افزایش سود به کسانی که قرار داد قبلی دارن تعلق میگیرد؟

  • ناشناس

    ازچه تاریخی اجرایی می شود؟

  • ناشناس

    آره خوب الحمدلله قرار بود دلار بشه ۲۴ تا ۲۵ تومن که داره میشه
    الحمدلله قراره مردم فقیرتر بشن که دارن میشن
    الحمدلله همه چی در مسیر از پیش تعیین شده داره حرکت میکنه پیش بسوی فقر بیشتررررررررر???

  • ناشناس

    ۱۳ در صد سود بانکی خیلی کمه.
    باز مردم به طلا و هرز رو می آورند.

  • محرم

    سود بلندمدت چند درصد شده

    • ناشناس

      ۲۰

  • محرم

    سپرده بلند مدت چند درصده

  • حمیرا

    یعنی بانک ها ۲۲ درصد سود میدن وافعا

  • وحید

    متوجه نشدم نگفت، گرچ زحمت کشیدن ۱ درصد… نرخ سود چی زیاد شده؟ ماه شماری که ۱۰ % بوده یا سالانه یا چی؟

  • بازنشسته

    باسلام یکی ازتصمیمات آقای بانک مرکزی تبدیل سود کوتاه مدت ازروز شمار به ماه شمار است که بنظرم تصمیم بسیار اشتباهی بوده است زیرا هم بضرر مشتری وهم بضرر بانکها تمام شده است درماه گذشته اینجانب مبلغ بالایی سرمایه کوتاه مدت دربانک داشتم برای سه روز این پول را برداشت کردم وبعد ازسه روز مجددا عودت دادم بانک برای یکماه برای یک میلیون تومان باسود 8درصد بحساب من واریز کرد آیا این کار بااین تورم وبااین یی ارزش شدن روزانه پول سزاواروعادلانه است باین خاطر من وبسیاری ازمشتریان سپرده های حتی بلند مدت راازبانک خارج کردیم.لطفا مسئولان این اشتباه را اصلاح وتجدید نظر کنند.