کد مطلب: ۷۰۶۶۱۲

ایرانی‌ها تابستان امسال چقدر بنزین سوزاندند؟

ایرانی‌ها تابستان امسال چقدر بنزین سوزاندند؟

معاون مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌‌های نفتی گفت: در سه ماهه تابستان امسال روزانه به طور متوسط ۱۰۵ میلیون لیتر بنزین است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، معاون مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌‌های نفتی گفت: در سه ماهه تابستان امسال روزانه به طور متوسط ۱۰۵ میلیون لیتر بنزین و ۱۰۶ میلیون نفتگاز مصرف شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتیب با ۲۰ و ۹ درصد افزایش همراه بوده است.

به نقل از تسنیم، سیدپیمان جزایری، معاون مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌‌های نفتی در تامین فرآورده‌های نفتی کشور، دلیل اصلی رشد مصرف دو فرآورده بنزین و نفت‌گاز در تابستان امسال را افزایش سفرها با توجه به فروکش کردن شیوع بیماری کرونا اعلام کرد و گفت: در سه ماهه مشابه سال قبل، مصرف بنزین ۸۶٫۷ و نفتگاز ۹۹٫۴ میلیون لیتر بوده است.

وی افزود: در سه ماهه تابستان امسال روزانه به طور متوسط ۱۰۵ میلیون لیتر بنزین و ۱۰۶ میلیون نفتگاز مصرف شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتیب با ۲۰ و ۹ درصد افزایش همراه بوده است.

این مقام مسئول در رابطه با سوخت‌رسانی مطلوب و به موقع به زائران اربعین حسینی گفت: با پیش بینی‌های انجام شده توانستیم روزانه بین ۱۵ تا ۲۰ میلیون لیتر انواع فرآورده‌های نفتی را در انبارهای کرمانشاه، دره‌شهر ایلام، خرم‌آباد و سنندج ذخیره‌سازی کنیم تا در این ایام در استان‌های هدف کرمانشاه، ایلام و خوزستان و مناطق مرزی توزیع شود.

وی با اذعان به اینکه در این کار عظیم همه مدیران و معاونین مناطق هدف و پشتیبان (لرستان، همدان و کردستان) و همچنین ناوگان حمل و نقل تلاش مضاعف داشتند افزود: در مواقعی که به دلیل کثرت زائران مسیرها مسدود می شود از انبارها پشتیبان مانند انبار اندیمشک برای ذخیره سازی استفاده کردیم.

معاون مدیر در تامین فرآورده‌های نفتی کشور خبر داد: هم اکنون سوخت‌رسانی به استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی با توجه به فرا رسیدن شهادت امام رضا (ع) در حال انجام است.

وی افزود: این معاونت متولی اصلی تامین فرآورده‌های نفتی کشور است و مستمراً اقدامات لازم را برای تامین انواع فرآوردها و پیش‌بینی مصرف انجام می‌دهد؛ ضمن‌اینکه در حال حاضر آمادگی آن را داریم تا از آبان ماه توزیع نفتگاز و نفتکور بیش از ۱۰۰ نیروگاه کشور را آغاز کنیم.

جزایری با تأکید بر اینکه از اول آبان ماه اوج مصرف نیروگاه‌ها آغاز خواهد شد، تصریح کرد: در سال قبل نزدیک به ۱۶ میلیارد لیتر سوخت در نیروگاه‌ها مصرف شده و این وظیفه مهم با هماهنگی این معاونت با وزارت نیرو و تمام ادارات زیر مجموعه محقق که خوشبختانه تا کنون به نحو مطلوبی انجام شده است.

وی به فرآیند و اهمیت فعالیت‌های این معاونت در جهت تامین سوخت کشور اشاره کرد و گفت: با هماهنگی شرکت ملی پالایش و پخش و تحویل انواع فرآورده‌های اصلی از پالایشگاه‌ها، بر اساس پتانسیل‌های موجود، سوخت از طریق ناوگان حمل زمینی، دریائی و مسیرهای خط لوله، به بیش از ۷۰ انبار فعال در سراسر کشور ارسال و در ۲۳۰ ناحیه توزیع می‌شود.

معاون مدیر در تامین فرآورده‌های نفتی در پایان ضمن قدردانی از تلاش همکاران ستاد و مناطق در جهت تامین به موقع و مطلوب سوخت در سراسر کشور، اعلام کرد: این وظیفه بار سنگینی است که مستمراً در این معاونت انجام می‌شود و اگر وقفه‌ای در این مسئه رخ دهد مسلما تبعات آن به کل کشور برمی‌گردد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.