کد مطلب: ۴۴۰۲۷۶

اقدام جالب سیرجانی‌ها برای مبارزه با ویروس کرونا / مردم ۳ میلیارد تومان جمع کردند

اقدام جالب سیرجانی‌ها برای مبارزه با ویروس کرونا / مردم ۳ میلیارد تومان جمع کردند

مردم سیرجان به صورت خودجوش برای کمک به مقابله با ویروس کرونا، ۳ میلیارد تومان پول جمع کردند تا تجهیزات پزشکی برای بیمارستان‌های شهر خریداری کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از رویداد۲۴ ، پس از شیوع بحران ویروس کرونا، مردم سیرجان در اقدامی قابل تحسین توانستند مبلغی بیش از ۳ میلیارد تومان را جمع‌آوری کنند تا از آن برای خرید تجهیزات بیمارستانی استفاده کنند.

منابع محلی می‌گویند این مبلغ صرف خرید چندین دستگاه ونتیلاتور (دستگاه کمک تنفسی بیمارستان) شده است.

یکی از فعالان اجتماعی می‌گوید: این اقدام از یک گروه واتس‌آپی دوستانه شروع شد و اول قرار بود از مزارع اطراف شهر دستگاه سم‍پاش آورده شود و محله به محله ضدعفونی شود اما دوستان زیادی از بیرون ابراز تمایل کردند که علاقمند هستند کمک کنند، به همین خاطر از افراد دیگری نیز کمک گرفته شد و ماجرا از آوردن چند دستگاه سمپاش، تا کنون به جمع شدن مبلغ ۳ میلیارد تومان رسیده است.

اقدام جالب توجه سیرجانی‌ها در حالی اتفاق افتاده که در این شهرستان کمترین تعداد مبتلا به ویروس کرونا وجود داشته و آنها برای پیشگیری کامل از ویروس کرونا پیشقدم شده‌اند.

یکی از منابع خبری در سیرجان گفته ابتدا قرار بود چند دستگاه ونتیلاتور برای یک بیمارستان خریداری شود اما با هماهنگی که با اداره بهداشت شهرستان انجام شد، نتیجه این شد که بنا به نظر دانشکده علوم پزشکی دستگاه‌ها تهیه و میان بیمارستان‌ها تقسیم شود.

در حال حاضر سیرجان یکی از شهرهای صنعتی بزرگ ایران است که کارگران معادن مهمی همچون گل گهر در آن فعالیت می‌کنند اما با تصمیم دولت تعطیل نشده‌اند. همین موضوع احتمال شیوع ویروس در این شهر را افزایش داده است، با این حال فعالان اجتماعی محلی برای پیشگیری از ویروس کرونا اقدام به جمع‌آوری مبالغی کردند تا مدیریت بحران را خودشان انجام دهند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.