خبر مهم:

کد مطلب: ۴۴۱۱۱۹

امروز در بازار طلا و سکه چه گذشت؟ / قیمت طلا و دلار امروز ۹۹/۱/۱۶

امروز در بازار طلا و سکه چه گذشت؟ / قیمت طلا و دلار امروز ۹۹/۱/۱۶

قیمت طلا و سکه امروز، با پیروی از رشد بهای طلای جهانی در روز جمعه، افزایش یافت که بر این اساس قیمت سکه تمام طرح جدید به شش میلیون و ۵۰۷ هزار تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا در بازار جهانی که هفته گذشته بیش از هشت درصد افزایش یافته بود، از ابتدای هفته جاری تاکنون ۰.۴ درصد کاهش نشان می‌دهد.

به گزارش ایسنا، بهای معاملات طلا روز جمعه که سرمایه‌گذاران منتظر انتشار گزارش ماهانه اشتغال بخش غیرکشاورزی آمریکا به منظور ارزیابی تبعات اقتصادی شیوع ویروس کرونا بودند، تغییر چندانی نداشت. هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور با ۰.۱ درصد افزایش، به ۱۶۱۳ دلار و ۳۲ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز پنج‌شنبه تحت تاثیر آمار افزایش چشمگیر شمار مدعیان بیکاری در آمریکا که نگرانی‌های اقتصادی را تشدید و تقاضا برای خرید دارایی‌های امن را تقویت کرد، ۱.۵ درصد صعود کرده بود. بهای معاملات این بازار از ابتدای هفته جاری تاکنون ۰.۴ درصد کاهش داشته است.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۲ درصد کاهش، به ۱۶۳۴ دلار و ۷۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز گذشته با ۲.۹ درصد افزایش، در ۱۶۳۷ دلار ۷۰ سنت بسته شده بود.

ایلیا اسپیواک، استراتژیست ارزش در شرکت دیلی فارکس اظهار کرد: طلا به دلیل قوی شدن ارزش دلار، نتوانسته است روند افزایشی قدرتمندی ایجاد کند.

دلار در معاملات روز جاری تغییر چندانی در برابر ارزهای رقیب نداشت اما روز پنج شنبه به بالاترین حد در یک هفته گذشته صعود کرده بود.

سرمایه‌گذاران منتظر انتشار آمار اشتغال بخش غیرکشاورزی آمریکا در مارس هستند که بعدازظهر روز جمعه از سوی وزارت کار اعلام می‌شود. اقتصاددانان کاهش ۱۰۰ هزار شغل در ماه میلادی گذشته در مقایسه با رشد ۲۷۳ هزار شغل جدید در فوریه را پیش‌بینی می‌کنند.

طلا در شرایط ابهامات اقتصادی یا سیاسی به سرمایه‌گذاری جذابی تبدیل می‌شود و از ابتدای سال ۲۰۲۰ تاکنون بیش از شش درصد رشد کرده است اما اخیرا ریزش قیمت‌های شدیدی را تجربه کرده است زیرا سقوط بازارهای سهام جهان سرمایه‌گذاران را وادار کرده است برای تهیه نقدینگی، به فروش طلا بپردازند.

در این بین شیوع پاندمی ویروس کرونا رشد انفجاری در آمریکا طی می‌کند و شمار جان‌باختگان در ایتالیا و اسپانیا افزایش پیدا کرده است. آمار رویترز نشان می‌دهد که شمار مبتلایان به ویروس کرونا تا روز پنج‌شنبه به حدود یک میلیون نفر رسید.

بر اساس گزارش رویترز، بازارهای سهام آسیایی صعود روز گذشته وال استریت را دنبال کردند که تحت تاثیر افزایش قیمت‌های نفت روی داد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری یک درصد افزایش پیدا کرد و در ۲۲۳۵ دلار و ۵۰ سنت ایستاد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد کاهش، ۷۲۴ دلار و ۹۸ سنت معامله شد. هر اونس نقره برای تحویل فوری با یک درصد کاهش، به ۱۴ دلار و ۳۹ سنت رسید.

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز شنبه ۱۶ فروردین ساعت ۱۹ با ۹۰۵ تومان افزایش نسبت به روز گذشته، ۱۵،۸۰۱ تومان معامله شد.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز شنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم، ۱۵ هزار و ۸۰۰ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۱۵ هزار و ۷۰۰ تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار آزاد امروز شنبه ۱۶ فروردین ساعت ۱۹ با ۳۰۷ تومان افزایش نسبت به روز قبل، ۱۷،۲۱۰ تومان معامله شد.

همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴،۶۸۵ تومان تعیین شد.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، ۱۷ هزار و ۲۰۰ تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۱۷ هزار و ۱۰۰ تومان است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت ۱۹، قیمت سکه تمام طرح قدیم شش میلیون و ۳۵۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید شش میلیون و ۵۰۷ هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت انواع سکه تمام نسبت به دیروز افزایش یافته است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، ۶۵۰ هزار و ۸۰۰ تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، ۳ میلیون و ۹۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب یک میلیون و ۷۹۰ هزار تومان و ۹۸۰ هزار تومان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    به نظر من این احتمال وجود داره به خاطر کرونا اگه در آمریکا روند افزایشی داشته باشه وضربه به اقتصاد آمریکا وارد شه وپاعث از هم پاشیدگی اقتصاد آمریکا بشه لار قیمتش سقوط کنه

  • حسن

    قربون این کشورمون برم.وقتی طلای جهانی میاد پایین قیمت بازار ما میره بالا.وقتی انس جهانی میره بالا که بیشتر از حد خودش باز میره بالا.بیکاری بیاد پایین قیمتها میره بالا.فروش نفت زیاد بشه باز هم میره بالا.کلا بالانشینه.

  • ناشناس

    واقعا چی سر جوان ها میارن انگیزه ازدواج ندارن

  • ناشناس

    چرااینقدرهرروزچیزی بالا میره شب میخوابی صبح بلندی میشی میگن رفته بالا آرامش مردم راگرفتید

  • ناشناس

    با این اوضاع و احوال خرید طلا شده خواب و رویا -بیچاره اونایی که میخوان ازدواج کنن

  • ناشناس

    همه جای جهان همه چی رو ب نزوله سقوط کرده
    ایران تحت هر شرایطی میره بالااااااا عجیبه

  • ناشناس

    مشکل ازاونجا ریشه دارشده که حتی پول های مردم راهم بی ارزش کردندوحتی معامله ها هم کاهش پیداکرده مثلامغازه دارهافروش ندارندوخریدارهم نیستندآخرش به خیربگذره

  • ناشناس

    طلا روز به روز به نظر من بالا میره من این پیشگویی را قبل از کرونا کرده بودم ودقیق گفته بودم یه چیزی بازار طلا را به دست انداز میاندازد دقیق نمیتونستم اونا توصیف کنم فقط میدونستم سیل وزلزله وشلوغی بیخود مردم نیست