کد مطلب: ۴۴۰۹۷۶

رئیس اتحادیه طلای تهران در گفتگو با تجارت‌نیوز پاسخ داد:

افزایش قیمت طلا چقدر محتمل است؟

افزایش قیمت طلا چقدر محتمل است؟

رئیس اتحادیه طلای تهران عنوان کرد: فعلا بازار طلا تا روز ۲۰ فرودین بسته است. تا زمانی که بازار طلا به حالت قبل باز نگردد، قیمت طلا با نوسان‌هایی همراه است که ممکن است این رویه ادامه داشته باشد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بر اساس تازه‌ترین نظرسنجی کیتکو که در سوم آوریل منتشر شده، اکثریت تحلیلگران وال‌استریت و سرمایه‌گذاران مین‌استریت به افزایش قیمت طلا در هفته پیش رو خوش‌بین هستند. در هفته‌ای که گذشت قیمت جهانی طلا با رشد ۰٫۰۶ درصدی مواجه شد و تحت تاثیر جدیدترین آمار اقتصادی منتشرشده در آمریکا، بار دیگر به کانال هزار و ۶۰۰ دلار بازگشت.

به‌گفته باب هابرکورن، تحلیلگر بازار طلا در موسسه آرجی‌او فیوچرز، با توجه به بسته‌های محرک مالی از سوی دولت‌های مختلف، کاهش نرخ بهره تا سطح صفر درصد و رشد قابل توجه نرخ بیکاری، انتظار می‌رود، قیمت طلا در هفته آینده افزایش یابد.

نوسان قیمت طلا ادامه‌دار است؟

در همین حال، رئیس اتحادیه طلای تهران در پاسخ به این پرسش که بازار طلا در نخستین روز کاری فرودین چه وضعیتی دارد؟ به تجارت‌نیوز گفت: فعلا بازار طلا تا روز ۲۰ فرودین بسته است. تا زمانی که بازار طلا به حالت قبل باز نگردد، قیمت طلا با نوسان‌هایی همراه است که ممکن است این رویه ادامه داشته باشد.

ابراهیم محمدولی افزود: در ایام نوروز قیمت انس جهانی طلا نوسان‌های عجیب و غریبی داشت، به طوری‌که هر انس جهانی به قیمت هزار و ۶۰۸ دلار هم رسید. معتقدیم چنانچه قیمت دلار در بازار روند افزایشی داشته باشد و انس جهانی طلا گران شود، قیمت طلا ممکن است در روزهای آینده نوسان داشته باشد.

او اظهار کرد: ممکن است به محض باز شدن بازار طلا طی دو سه روز اول تقاضا در مصنوعات طلا افزایش یابد و همین موضوع مجددا باعث نوسان اندک قیمت‌ها خواهد شد اما با مدیریت بانک مرکزی در بازار ارز ممکن است التهابات قیمت‌ها فروکش کند و قیمت طلا به حالت عادی باز گردد.

قیمت انواع سکه در روزهای قرنطینه

محمدولی با اشاره به قیمت انواع سکه اظهار کرد: بازار طلا در حالی روند رکود را طی می‌کند که قیمت طلای ۱۷ عیار آب شده در بازار به قیمت دو میلیون و ۷۷۷ هزار تومان معامله می‌شود. قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز در روزهای تعطیل بازار به قیمت ۶۳۹ هزار تومان رسیده است. سکه طرح جدید به قیمت شش میلیون و ۳۶۰ هزار تومان معامله شد، نیم سکه به قیمت سه میلیون و ۲۱۰ هزار تومان، ربع سکه به قیمت یک میلیون و ۸۷۰ هزار تومان و سکه گرمی نیز به قیمت ۹۸۰ هزار تومان معامله شده است.

او با اشاره به نوسان قیمت طلا از شب عید تاکنون تصریح کرد: هر مثقال طلای ۱۸ عیار از شب عید تاکنون حدود ۱۰۰ هزار تومان افزایش داشته است که امیدواریم با اتمام این بیماری بازار طلا به روند عادی بازگردد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    هر سری به یه بهونه قیمت طلاافزایش پیدا میکنه بی کفایتی بیتدبیری تا کجا وکی !یه کم دلتون به حال جوونای بیچاره بسوزه که باید حلقه ازدواجشونم بدل بخرن
    انشااله اه همین جوونا دامنتونو بیگیره