کد مطلب: ۱۹۰۲۱۹

معاون وزیر راه:

امید نجات باقی خدمه کمرنگ شد

امید نجات باقی خدمه کمرنگ شد

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: متاسفانه امید برای نجات باقی خدمه کشتی سانچی بسیار ضعیف و کمرنگ شده است.

محمد راستاد که همراه با علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مرکز عملیات جست‌وجو نجات دریایی بندر شانگهای مستقر است، در گفتگوی زنده با شبکه خبر، درباره آخرین وضعیت نفتکش سانچی گفت: ️در حال حاضر تمام طول کشتی در دود و آتش است و امید برای نجات باقی‌مانده خدمه، کمرنگ شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، معاون وزیر راه با بیان اینکه از دیشب حجم آتش و دود زیاد شده و تمام طول کشتی را فرا گرفته است، افزود: ️فرمانده عملیات نجات اعلام کرد که وضعیت حریق و وزش باد به گونه‌ای است که امکانی برای ادامه عملیات خنک‌سازی کشتی در طول شب وجود ندارد.

راستاد گفت: این درحالی است که از صبح زود به وقت شانگهای، نیروهای امداد و نجات دریایی ارتش کشورمان به محل سانحه رسیده‌اند؛ اما به دلیل شرایط آتش‌سوزی این نفتکش، امکان نزدیک شدن به آن وجود ندارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: چینی‌ها از لحظه وقوع حادثه در محل حضور داشتند و ۱۱۰ مایل دریایی را با امکانات ویژه امدادی به همراه نفتکش حادثه‌دیده شناور در دریا حرکت کردند؛ بنابراین‌نمی توان تنها براساس گفته‌ها و شنیده‌ها و برخی نظرات غیرحرفه‌ای نسبت به عملکرد چینی‌ها در رابطه با حادثه نفتکش سانچی، قضاوت کرد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه درحال حاضر شناورهای امدادی و آتش‌خوار به علت حریق گسترده در طول کشتی مجبور به عقب‌نشینی از محل نفتکش سانحه‌دیده شده‌اند، تصریح کرد: ️متاسفانه امید برای نجات باقی خدمه بسیار ضعیف و کمرنگ شده است؛ با این حال وزیر تعاون، علاوه بر آنکه با معاون اول رئیس‌جمهور به‌طور مداوم در ارتباط است، با سفرای کشورهای ژاپن و کره‌جنوبی نیز مذاکراتی برای تسریع در عملیات اطفای حریق انجام داده است.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.