کد مطلب: ۴۳۹۲۱۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

اولین عرضه اولیه سال ۹۹ در بورس چیست؟

اولین عرضه اولیه سال ۹۹ در بورس چیست؟

با توجه به تعویق عرضه اولیه آریا از روز پایانی سال ۹۸ به روزهای نخست سال ۹۹ احتمالا سهامداران در فروردین ماه امسال شاهد اولین عرضه اولیه سال باشند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، چهارشنبه ۲۱ اسفند ماه سال گذشته اعلام شده بود: آخرین عرضه اولیه سال ۹۸ نماد آریا خواهد بود که زمان احتمالی آن چهارشنبه هفته بعد یعنی ۲۸ اسفند ماه اعلام شده است.

اما دو روز پیش از ۲۸ اسفند ماه مبینا بنی‌اسدی، مدیر ارتباطات فرابورس ایران اعلام کرد: پتروشیمی آریا ساسول آخرین شرکتی بود که قرار بود تا آخر سال فرابورسی شود اما مدیران فرابورس ایران تصمیم گرفتند برای حفظ سلامتی مردم و پرسنل فعال در بازار سرمایه فعلا این عرضه به اوایل سال ۹۹ موکول شود.

بنی‌اسدی در پاسخ به این سوال که آیا امکان انجام عرضه اولیه در روزهای کاری نوروز ۹۹ وجود دارد؟ به بورس ۲۴ گفته بود: در این رابطه فعلا تصمیم‌گیری نشده و متعاقبا اطلاع‌رسانی دقیق‌تری در این خصوص خواهیم داشت.

با توجه به تعویق عرضه اولیه آریا از روز پایانی سال ۹۸ به روزهای نخست سال ۹۹ احتمالا سهامداران در فروردین ماه امسال شاهد اولین عرضه اولیه سال باشند.

این در حالیست که پیش از این مشکلات متقاضیان در زمان عرضه اولیه صدای گلایه آنها را بیش از پیش بلند کرده بود.

آخرین عرضه اولیه پیش از این هم مربوط به نماد زکوثر بود که در پایان عرضه اولیه زکوثر بیش از یک میلیون ۶۴۴ هزار نفر شرکت کردند و به هر کد بورسی حداکثر ۲۰۱ سهم معادل ۲۶۳ هزار و ۷۱۲ تومان تعلق گرفته بود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • Rasool

    با سلام و عرض ادب و احترام خدمت همه دوستان عزیز و تبریک به مناسبت سال نو خداکنه امسال سرشار از سلامتی و موفقیت برا همتون باشه
    دوستان عزیز میشه بجای بحث های بی اساس در مورد خرید و فروش و معرفی چند تا سهم خوب صحبت کنید

  • ناشناس

    با سلام خدمت دوستان
    کسانی که میگن ارز اولیه باید نسبت به سابقه تقسیم بشه
    پس چرا با این سابقه دنبال خرید ارز اولیه هستید
    چرا جور دیگه به این موضوع نگاه نمیکنید و ارز اولیه را تقدیم تازه واردها نمیکنید ؟
    اگر با چند سال در بورس بودن هنوز ارز اولیه میخرید پس شما هم تازه وارد هستید‌‌…

    • ناشناس

      نه ، مگه ما در بورس این افراد شریک بوده ایم ؟!

  • صالح

    باسلام بنده هم مدت دوماه است کد کرفتم بعد عرضه اولیه با هر ترفند با سرعت بالا اینترنت هرکاری کردم چند روز توانستم نفر دویست بشم چهار صدو پنجاه معامله شد به من نرسید یک درصد هم فکر نکنید میگذرند به ما برسد علت چیست خود افراد کارگزارها افراد شاعل دربورس ودیکران گه خونشان رنگین تر است انجانب از گسانی گه مسئول هستند تقاضا دارم به این سواستفاده گنندکان رسیدگی کند تا اینچنین به قانون بی احترامی وحق دیگران به راحتی پایمال از قبال آن ثروت اندوزی کرده از قبال بی توجهی مسئول سواستفاده کنند آیا کسی است که نگذار د حق مردم را به این آشکار ی نبرند مگر درروز قیامت از مسئولین بورس نخواهد پرسید که کوتاهی کردید با تشکرل بازنشته جانباز ارتش سرافرا جمهوری اسلام

  • شیخ صالح

    به مسئولن محترم تجارت نیوز بهتر نیست این عنوان نظرات را عوض گنید عنوان آن را بگذرید نظرات با سانسور این همه حق کشی در مورد عرضه اولیه که اول وبعد از آن وجود دارد چرا شما ومدیران بورس هیج نظارتی بعد از عرضه نمیکند چه کسانی به چه علت حق دیگران را پایمال میکنند رسالت شما به عنوان یک رسانه مکر نیست که پیگیری نماید مدیرت محترم بورس اگر خبر ندارد شما به عنوان وظیفه رسانهای چرا پیکیری نمیکنید اگر اطلاع دارد علت چیست شفاف سازی نمیکند که به راحتی حق دیگران را پایمال میکنند موفق وپیروز باشید

  • ناشناس

    سلام; محدود کردن سقف عرضه تا چند روز بعد از عرضه اولیه ,عادلانه ترین کاریه که میتونه انجام بشه.یعنی سقف 50000 یا 100000 را تا چند روز خیلی کمتر کنیم برای مثال 20 یا 30 برابرٍ حداکثر تعداد عرضه اولیه—-یعنی این مطلب رو مسئولین بورس نمیدونند که عادلانه ترش کدومه یا اینکه موضوع چیز دیگه است.

  • حسین

    همینطور که مشخصه دو دسته در بورس فعالیت دارن یکی حقیقیا و دیگری حقوقیا ، که غالب حقیقیا از افراد تازه وارد و یا افرادی که اطلاعی زیاد از بورس ندارن، هستند که یه یه سری افراد پول دار و صاحب نفوذ که رانت دارن و علاوه بر اینکه عرضه های اولیه را مال خود میکنند و به دیگرانی مثل من که تا حالا نتونستم یه عرض اولیه بخرم !!!!از افراد تازه وارد هم کسب درآمد میکنن و در اینجا فقیر فقیرتر و پولدار پولدارتر میشه. این مسئله را کی باید رسیدگی کنه؟

    • ناشناس

      عرضه اولیه برای همه قابل خریده اصلا شما آفلاین سفارش بذار

    • ناشناس

      اصلا معلومه شما چیزی از بورس نمیدونید نکنه بعد از ساعت سفارش خرید می‌کنید

  • محمد

    عرضه اولیه برای تازه واردها و قشر کم درآمد و متوسط جامعه بسیار مفید است. از طرفی عده ی زیادی را به طرف بازار بورس می‌کشانند و این موضوع برای بورس بسیار مهم است زیرا بازار بورس دنبال کسب توجه و سرمایه بیشتر است و نتیجه آن بسیار به نفع جامعه و کشور است و اقتصاد کشور را شکوفا می‌کند.
    از این موضوع نتیجه می گیریم عرضه ی اولیه نقش مهمی دارد و باید عرضه های اولیه بیشتر و مهم‌تر از این، سهام عرضه ی اولیه باید بسیار بالاتر رود. این سهام عرضه اولیه کنونی بسیار کم و غیرقابل توجه است.
    امیدوارم هرچه زودتر تدبیری اندیشیده شود.
    با آرزوی موفقیت

  • مهدی نساج پور

    مدیران بورس باید ترتیبی اتخاذ کنند که سهامداری که عرضه اولیه ناچیزی که روز عرضه خریده روزهای بعد هم بتواند بخرد هرکس را میبینی نتونسته موفق به خرید در روزبعد بشه چرا باید اینطور باشه حد اقل اینکه بورس میتونه برا حداقل پنج یا ده روز بعد سقف خرید(مثلا”۵۰۰ یا ۱۰۰۰ )سهم تعیین کنه که همه متقاضیان از آن بهره مند شوند .

  • ناشناااس

    من تازه کد بورسی گرفتم و مطالب برای کسب اگاهی عاااالی بود.

  • ناشناس

    ای دوستان من از آینده اومدم همه بدبخت میشن