کد مطلب: ۳۸۷۳۹۰

دبیر کل اتاق مشترک ایران و کره جنوبی در گفتگو با تجارت‌نیوز:

اولین کانال مالی بشردوستانه ایران و کره‌ راه‌اندازی می‌شود

اولین کانال مالی بشردوستانه ایران و کره‌ راه‌اندازی می‌شود

دبیر کل اتاق مشترک ایران و کره جنوبی از راه‌اندازی اولین کانال مالی بشردوستانه میان ایران و کره جنوبی در آینده خبر داد و گفت: کانال مالی میان ایران و کره جنوبی جهت توسعه مبادلات تجاری شکل گرفته اما هنوز اعلام عمومی نشده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، اواسط خرداد ماه امسال مشاور وزیر کشور در پیام توییتری‌اش از توقیف هشت میلیارد دلار از دارایی ایرانیان توسط کره جنوبی خبر داد. روح الله جمعه‌ای گفته بود: «قریب هشت میلیارد دلار از دارایی‌های ایرانیان توسط کره جنوبی توقیف شده است، اگر اسمش قلدری و توهین به مردم ایران نیست، پس چگونه این رفتار کره‌جنوبی در مناسبات دو کشور باید مورد ارزیابی قرار گیرد؟» با این حال به نظر می‌رسد در اقدامی جدید، دولت کره راه‌اندازی کانال مالی میان این کشور و ایران را در برنامه‌های خود قرار داده است.

در همین رابطه دبیر کل اتاق مشترک ایران و کره جنوبی از راه‌اندازی اولین کانال مالی بشر دوستانه میان ایران و کره جنوبی در آینده نزدیک خبر داد و به تجارت‌نیوز گفت: طبق اعلام مقامات از اولین دوره تحریم‌های آمریکا علیه ایران تاکنون حدود هشت میلیارد دلار از دارایی‌های ایرانی‌ها که حاصل فروش نفت و میعانات گازی بود در بانک‌های کره‌ای‌ها مسدود شد؛ این در حالی است که اخیرا دولت کره به ایران وعده راه‌اندازی کانال بشردوستانه مالی داده است.

پویا فیروزی در پاسخ به این پرسش که آیا این کانال مالی در عمل راه‌اندازی شده است یا خیر؟ پاسخ داد: به گفته مقامات سیاسی برخی اقدامات زیرساختی این کانال شکل گرفته اما هنوز اعلام عمومی نشده است. در این باره بانک مرکزی هم درباره مبادلات بانکی و راه‌اندازی این کانال مالی به طور شفاف موضعش را اعلام نکرده است. همچنین شرکت‌های دارویی، نفتی یا غیرنفتی گزارشی مبنی بر راه‌اندازی عملیاتی این کانال ارائه نداده‌اند.

او اظهار کرد: دولت و شرکت‌های کره‌ای درباره مبادلات پولی میان ایران و کره به صراحت اعلام کرده‌اند که این کانال مالی جهت توسعه مبادلات تجاری هر دو کشور راه‌اندازی شده و از این پس پول حاصل از فروش محصولات شرکت‌های دارویی، لوازم خانگی و پتروشیمی‌ها از این مسیر پرداخت می‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.