کد مطلب: ۴۰۴۱۲۴

اپلیکیشن‌های مورد نیاز در سفر به کربلا

اپلیکیشن‌های مورد نیاز در سفر به کربلا

توصیه می‌کنیم پس از خرید بلیط هواپیما یا قطار خود به خوبی ویژگی‌های مقصدتان را بررسی نمایید و برنامه‌های مورد نیاز برای این سفر را در تلفن همراه خود نصب کنید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، امروزه کمتر کسی را می‌توان یافت که از گوشی‌های هوشمند همراه بی‌نصیب مانده باشد. تلفن‌هایی که به دوربین‌های عکاسی فوق العاده‌ای مجهزند و امکان نصب اپلیکیشن‌های متعددی را برای کاربران فراهم می‌سازند.

برخی از این اپلیکیشن‌ها به طور ویژه برای سفر و گردشگری طراحی شده‌اند و اطلاعاتی در خصوص مقصد، مسیر سفر، اماکن دیدنی و… به کاربران خود می دهند.

برخی دیگر نیز امکان ارتباط تصویری و تلفنی آسان با دیگران را برای مسافران فراهم می‌سازند. از این رو مسافران در هر سفر با توجه به نوع مقصد خود، نیاز به برنامه‌های متفاوتی دارند که ممکن است در یک مسیر دیگر مورد استفاده قرار نگیرند. از این رو توصیه می کنیم پس از خرید بلیط هواپیما یا قطار خود به خوبی ویژگی های مقصدتان را بررسی نمایید و برنامه‌های مورد نیاز برای این سفر را در تلفن همراه خود نصب کنید.

شایان ذکر است که برنامه‌ریزی‌های این چنینی به ویژه در سفرهای خارجی از اتلاف وقت مسافران جلوگیری کرده و موجب می شود با آرامش خاطر بیشتری به گشت و گذار در مقصد بپردازند.

به همین جهت بهتر است مسافرانی که قصد دارند در روزهای آینده به کربلای معلی سفر کنند نیز از این امکانات بهره بگیرند. نرم افزارهایی که در ادامه قصد داریم به معرفی آنها بپردازیم به خصوص برای زائرانی که برای نخستین بار است که به کربلا مشرف می‌‌شوند، بسیار کاربردی خواهند بود.

از این رو توصیه می‌کنیم ادامه این مطلب در قاصدک 24 را از دست ندهید.

اپلیکیشن‌های نقشه و مسیریابی

پیش از هر چیز برنامه‌های مورد نیاز خود را به چند دسته کلی تقسیم کنید. بدیهی است که در نخستین سفر با مسیر آشنایی ندارید بنابراین بهتر است حتماً از اپلیکیشن های مسیر یابی استفاده نمایید. این گونه اپلیکیشن ها به شما کمک می کنند تا مسافت خود تا مقصد را تخمین بزنید، میانبرها را پیدا کنید و اگر از سایرین جا ماندید مسیر را گم نکنید.

- اپلیکیشن waze

این برنامه به شما کمک می‌کند تا از وضعیت ترافیک، تصادفات جاده ای، دوربین های ترافیکی و مواردی از این دست مطلع شوید بنابراین اگر قرار است قسمتی از مسیر در خاک عراق را با اتومبیل خود طی کنید حتماً این برنامه را در تلفن همراه خود نصب کنید.

- اپلیکیشن Google maps

با استفاده از این برنامه می توانید مدت زمانی که قرار است به صورت پیاده یا با خودرو در مسیر سپری کنید را اندازه بگیرید. این نرم افزار همچنین به شما امکان می دهد نزدیکترین مسیر از محل اقامت خود تا حرم را پیدا کنید. از جمله دیگر مزیت های استفاده از اپلیکیشن Google maps امکان استفاده از آن به صورت آفلاین است.

a08

- برنامه جامع اربعین

اگر نگران پوشش دهی مناسب اینترنت در مسیر پیاده روی اربعین هستید حتماً از این برنامه بهره بگیرید. برنامه جامع اربعین مجهز به نقشه آفلاین نجف تا کربلا است و این ویژگی در مسیریابی به زائران کمک به سزایی میکند. این اپلیکیشن همچنین مجهز به بخش " زائر یاب " است که به مسافر امکان می دهد تا آخرین موقعیت مکانی خود را به راحتی با سایر دوستان و خانواده خود به اشتراک بگذارد.

- اپلیکیشن پیاده تا اربعین

این برنامه نیز از جمله دیگر برنامه‌هایی است که در پیاده روی اربعین بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. برنامه پیاده تا اربعین به زائران کمک می کند تا اطلاعات لازم در خصوص عمودها و مسیر پیش روی خود را کسب کرده و ساده تر این مسیر 80 کیلومتری را طی کنند.

اپلیکیشن‌های مذهبی

برای اینکه از سفر زیارتی خود بیشترین بهره را ببرید باید به نکاتی که به شما کمک می کنند تا بی دغدغه تر سفر کنید توجه ویژه ای داشته باشید. به طور مثال اگر از اوقات شرعی، جهت قبله با خبر باشید یا کتب و ادعیه مورد نیاز خود را در اختیار داشته باشید بدیهی است که راحت تر عازم سفر می شوید پس از برنامه‌های زیر که به شما در این زمینه کمک می کنند غافل نشوید.

- اپلیکیشن آن سو

برای اینکه در اقامه نماز با مشکل مواجه نشوید و بتوانید در هر جایی که هستید مسیر درست قبله را پیدا کنید می توانید از برنامه «آن سو» بهره بگیرید. این برنامه همچنین به شما امکان می دهد تا از زمان دقیق اوقات شرعی در شهرهای مختلف مطلع شوید و نماز خود را در اول وقت بخوانید.

a37

- اپلیکیشن نینوا

این برنامه مجموعه ای کامل از سخنرانی ها و مداحی های مرتبط با امام حسین (ع)، واقعه کربلا و اربعین است که می تواند اوقات فراغت شما را در سفر به شکل ویژه ای پر کند.

- برنامه جامع اربعین

این برنامه علاوه بر مسیریابی به کاربران امکان می دهد تا به مجموعه ای کامل از ادعیه ضروری و مورد نیاز در این سفر دست یابند و دیگر نیازی به حمل کتب حجیم ادعیه نداشته باشند.

- برنامه Ganjineh

مجموعه ای کامل از کتب و ادعیه اسلامی نظیر مفاتیح الجنان، صحیفه سجادیه و نهج البلاغه است که با صوت و ترجمه فارسی در اختیار زائرین قرار گرفته است.

اپلیکیشن‌های ارتباطی

بدیهی است که مسافران در هر سفری به ارتباط با خانواده و دوستان خود نیاز پیدا خواهند کرد و حتی ممکن است برای پیدا کردن مسیر، کرایه تاکسی، خرید مایحتاج و… نیاز به ارتباط با مردم محلی نیز داشته باشند. نصب برنامه‌های زیر برای این منظور به زائرین کربلا توصیه می‌شود.

- اپلیکیشن زبان آموز اربعین

بدیهی است که در سفر به عراق ممکن است در موقعیت هایی نیاز به صحبت کردن به زبان عربی داشته باشید. زبان آموز اربعین به شما کمک می کند لغات و اصطلاحات مورد نیاز در این سفر را در کوتاهترین زمان ممکن بیاموزید و در صورت نیاز برای ارتباط با دیگران از انها استفاده کنید.

- اپلیکیشن whats app با واتساپ می توانید به صورت اینترنتی با دوستان و خانواده خود ارتباط صوتی یا تصویری برقرار کنید و آنها را از وضعیت سلامتی و موقعیت خود با خبر سازید.

- اپلیکیشن راهنمای زائران اربعین

این برنامه علاوه بر اینکه نقشه آفلاین مسیر پیاده روی را در اختیار زائرین قرار می دهد به آنها کمک می کند تا با ارسال پیامک با دیگر هم گروهی های خود در ارتباط باشند.

a44

اپلیکیشن‌های جامع

اینگونه اپلیکیشن‌ها مجموعه ای از امکانات مورد نیاز را در اختیار مسافران قرار می دهند تا زائر برای رفع هر نیاز خود احتیاج به نصب برنامه‌ای مجزا نداشته باشد. برای آشنایی بیشتر با این برنامه‌ها ادامه مطلب " اپلیکیشن‌های مورد نیاز در سفر به کربلا " در قاصدک 24 را مطالعه نمایید.

- اپلیکیشن جامع خرید بلیط قاصدک 24

این نرم افزار که توسط مجموعه قاصدک 24 به طور ویژه برای گوشی های اندرویدی طراحی شده است به کاربران امکان می دهد کلیه ملزومات مورد نیاز سفر خود را در کوتاهترین زمان ممکن خریداری نمایند. بدین ترتیب زائرین محترم می توانند به راحتی اقدام به رزرو بلیط اتوبوس، رزرو بلیط قطار و هواپیما و حتی بیمه مسافرتی خود از این مجموعه اقدام نمایند و از خدمات این مجموعه در سفر رفت یا برگشت خود بهره بگیرند.

a52

- اپلیکیشن همراه اربعین
این برنامه مجموعه ای کامل از چک لیست های سفر و پیش نیازهای آن، ادعیه و زیارات، احادیث اربعین، آموزش زبان، احکام، آداب سفر، کمک های اولیه، ارسال پیامک و مواردی از این دست است که برای زائرین کربلا به ویژه اربعین اولی ها بسیار کاربردی می باشد.

a17

در نهایت یادآور می شویم بهتر است برنامه‌های مذکور را با توجه به اولویت های سفر خود در تلفن همراهتان نصب نمایید و از دانلود کردن برنامه‌های غیر ضروری خودداری کنید. نکته حائز اهمیت دیگر توجه به میزان مصرف باتری این برنامه ها است که اگر نادیده گرفته شود ممکن است شما را برای شارژ کردن تلفن همراه خود در سفر دچار دردسر کند. بنابراین تا حد ممکن از برنامه‌های جامع و کاربردی استفاده نمایید و به همراه بردن پاور بانک و شارژر را در سفر به کربلا از یاد نبرید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.