کد مطلب: ۴۰۲۹۸۰

رشد اندک قیمت نفت / اکوادور از اوپک خارج می‌شود

رشد اندک قیمت نفت / اکوادور از اوپک خارج می‌شود

وزیر انرژی اکوادور روز گذشته اعلام کرد، این کشور به دلیل مشکلات مالی در ژانویه 2020 از سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) خارج خواهد شد.

با انتشار داده‌های مربوط به بخش صنعت در آمریکا که حکایت از افت شدید ذخایر نفت این کشور دارد، قیمت نفت در معاملات امروز اندکی افزایش یافت.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از رویترز، هر بشکه نفت خام برنت در معاملات روز چهارشنبه با 52 سنت افزایش به 59.41 دلار رسید و هر بشکه نفت خام وست‌تگزاس اینترمدیت با رشدی بیش از 61 سنت با قیمت 54.23 دلار معامله شد.

به گفته جفری هلی، تحلیلگر ارشد موسسه اواندا، نفت برنت و نفت خام آمریکا هر دو موفق شدند اندکی از افت سه روز گذشته را جبران کنند و انتظار می‌رود نفت برنت به 61 دلار و نفت وست‌تگزاس اینترمدیت به 55 دلار به‌ازای هر بشکه برسد.

در حالی که انتظار می‌رفت ذخایر نفت آمریکا رشدی 1.6 میلیون بشکه‌ای داشته باشد، داده‌های منتشرشده از سوی موسسه نفت آمریکا که بعدازظهر سه‌شنبه منتشر شد نشان می‌دهد، هفته گذشته ذخایر نفت ایالات متحده 5.9 میلیون بشکه کاهش یافته است.

قیمت نفت در حال حاضر کمتر از سطح پیش از 14 سپتامبر و حمله به تاسیسات نفتی آرامکو قرار دارد.

گزارش‌ها همچنین نشان می‌دهد طلای سیاه بدترین عملکرد فصلی خود را در سه ماه گذشته به ثبت رسانده و نفت خام برنت در این مدت 7.8 درصد کاهش ارزش را تجربه کرده است. به این ترتیب به نظر می‌رسد حتی شوک نفتی 14 سپتامبر هم نتوانست تغییری در روند بازار به وجود بیاورد.

در عین حال، وزیر انرژی اکوادور روز گذشته اعلام کرد این کشور به دلیل مشکلات مالی در ژانویه 2020 از سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) خارج خواهد شد. این کشور آمریکای جنوبی دومین عضو اوپک است که پس از قطر از این کارتل نفتی خارج می‌شود.

جدیدترین اتفاقات مربوط به نفت را می‎توانید در سلسله اخبار قیمت نفت تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.