کد مطلب: ۱۴۲۹۱۹

ایران، رئیس جدید اتحادیه پست آسیا اقیانوسیه

ایران، رئیس جدید اتحادیه پست آسیا اقیانوسیه

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه امروزه هیچ ملتی نمی‌تواند منزوی بماند، گفت: سرویس‌های پستی حلقه ارتباطی ایجاد می‌کند که امیدواریم اتحادیه پست آسیا اقیانوسیه به ایجاد این حلقه برای تعامل ذی‌نفعان کمک کند.

به گزارش تجارت‌نیوز، دوازدهمین کنگره اتحادیه پست آسیا اقیانوسیه صبح دوشنبه با حضور نمایندگان پستی 32 کشور عضو این اتحادیه، دبیران کل اتحادیه پست جهانی و آسیا اقیانوسیه و مسئولان حوزه ارتباطات کشورمان در هتل المپیک تهران به مدت چهار روز آغاز به کار کرد.

محمود واعظی؛ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در آیین گشایش این کنگره، دوازدهمین کنگره را رویدادی مهم دانست و اظهار کرد: این اجلاس با گسترش همکاری میان پست کشورها، آینده خدمات پستی در منطقه بزرگ آسیا و اقیانوسیه را شکل می‌دهد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه کشور ایران از هزاران سال پیش مهد سیستم پستی بوده است، ابراز کرد: اولویت پست ایران با این پشتوانه قوی حفظ اطمینان مردم به پست به عنوان یک نهاد مطمئن و قابل اتکا است که گستره آن ارائه خدمات سنتی و مدرن به حساب می‌آید؛ لذا در انجام این مهم از نیروی انسانی کارآمد و تسهیلات مدرن بهره برده‌ایم.

وی ادامه داد: پست ایران بر این باور است تا با اتخاذ رویکردهای نوآورانه، ابتکاری و همچنین فناوری‌های پیشرفته به ویژه فناوری اطلاعات و نیروی انسانی متعهد و متخصص بر بسیاری از محدودیت‌ها غلبه کند.

واعظی با اشاره به برگزاری بیست و ششمین کنگره پستی جهانی استانبول گفت: سال گذشته در جریان برگزاری این کنگره جمهوری اسلامی ایران به عضویت شورای راهبری آن درآمد که این رویداد بزرگ می‌تواند به پیشرفت پست ایران کمک کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه در عصر کنونی افراد جامعه از سبک زندگی متفاوتی برخوردار هستند، عنوان کرد: به کارگیری فناوری‌های نوین در زندگی روزمره به سرعت به سمت هوشمندسازی سوق یافته و بخش پست نیز مستثنی نیست.

وی بخش پست را به عنوان یکی از مولفه‌های کلیدی توسعه کشورها برشمرد و تاکید کرد: این بخش باید به گونه‌ای عمل کند تا با تغییرات فناوری منطبق و سازگار باشد.

وزیر ICT با تاکید بر اینکه باید از فرصت‌های فناوری که منجر به تغییرات می‌شود به بهترین نحو استفاده کرد، گفت: دولت‌ها تعاملات خود را از طریق فناوری و دولت الکترونیک محقق کرده‌اند و این مهم فرصت بزرگی است تا پست ایران نقش خود را به عنوان پل ارتباطی دولت و شهروندان استمرار بخشد.

وی با یادآوری اینکه مدل‌های کسب‌وکار تحت تأثیر اقتصاد دیجیتال دستخوش تغییرات عمده‌ای شده‌اند، افزود: امروزه تجارت الکترونیک به سرعت در حال گسترش است و پست می‌تواند در سرعت بخشی به توسعه این بخش نقشی تعیین کننده ایفا کند.

وی آزادسازی و خصوصی‌سازی را در تغییر کسب‌وکار پستی بسیار موثر خواند و گفت: در بسیاری از کشورها شاهد این دو بوده‌ایم و در ایران ساختار جدید شرکت پست به عنوان یک شرکت ملی مباحث حاکمیتی را دنبال می‌کند و در مناطقی که ارائه خدمات برای بخش خصوصی صرفه اقتصادی نداشته باشد، خدمت‌رسانی می‌کند.

واعظی با اشاره به رویکردهای کنگره استانبول اظهار داشت: اکنون بر عهده کشورهای عضو است که در راستای توسعه مبتنی بر نوآوری نسبت به ارائه خدمات جدید اقدام کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پیشنهاد کرد: در همین ارتباط سه محور مهم توسعه سطح دسترسی، نوآوری و یکپارچه‌سازی برای خدمات در ابعاد سه‌گانه فیزیکی، الکترونیکی و مالی در مباحث کنگره مد نظر قرار گیرد.

وی با بیان اینکه امروزه هیچ ملتی نمی‌تواند منزوی باقی بماند، یادآور شد: سرویس‌های پستی حلقه ارتباطی نزدیکی میان مردم ایجاد می‌کند که امیدواریم اتحادیه پستی آسیا و اقیانوسیه به ایجاد این حلقه و پیشبرد همکاری و تعامل میان ذی‌نفعان ادامه دهد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار امیدواری کرد: این کنگره رشد و توسعه همکاری‌های پستی میان کشورهای عضو را موجب شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.