کد مطلب: ۲۹۷۰۰۸

ایرانی چای ایرانی بنوش

ایرانی چای ایرانی بنوش

طبق تحقیقات افرادی که روزانه حدود 3 لیوان چای می‌نوشند 21 درصد از سایر افراد کمتر در معرض سکته قلبی قرار دارند.

روابط عمومی سازمان چای کشور 5دلیل از مهمترین خواص چای ایرانی را اعلام کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، یکی از مهمترین این دلایل برای مصرف چای ایرانی ارمغان جلوگیری از پوسیدگی دندان است.

چای ایرانی منجر به بهداشت دهان و دندان می‌شود، زیرا به دلیل ترکیبات پلی فنولی در چای سیاه که از رشد آنزیم‌های باکتریایی جلوگیری می‌کند.

دلیل دوم برای توصیه به مصرف چای ایرانی برای داشتن قلبی بهتر و سالم‌تراست. طبق تحقیقات افرادی که روزانه حدود 3 لیوان چای می‌نوشند 21 درصد از سایر افراد کمتر در معرض سکته قلبی قرار دارند.

دلیل سوم مصرف چای ایرانی این است که چای یک آنتی‌اکسیدان است. و دلیل مهم بعدی وجود پلی فنول و کاتچین موجود در چای باعث پیشگیری از بسیاری از سرطان‌ها می‌شود.

آخرین دلیلی که برای مصرف چای ایرانی عنوان شده است این است که آنتی‌اکسیدان فیتوکمیکال در چای باعث قوی و سالم ماندن استخوان‌ها شده و احتمال ابتلا آرتروز کاهش می‌یابد.

گیلان یکی از قطب‌های تولیدکننده چای کشور است.

چای ایران یکی از سالم‌ترین چای در دنیاست که از هیچ‌گونه مواد شیمیایی استفاده نمی‌شود.

حبیب جهانساز رییس سازمان چای کشور، با بیان اینکه مصرف چای ایرانی حمایت از چایکاران ایرانی است، گفت: چای یکی از پرطرفدارترین نوشیدنی‌های ایران است و مردم کشورمان تمایل فراوانی به مصرف چای داخلی دارند.

وی افزود: امسال 20 هزار تن چای در کشور تولید شد و خوشبختانه بازار فروش خوبی هم دارد.

جهانساز ادامه داد: بخش از چای تولید شده داخلی فروش رفته و بخشی دیگر هم در دست کارخانه‌داران برای فرآوری 6 ماهه دوم سال است.

رییس سازمان چای کشور تصریح‌کرد: چای داخلی با قیمت‌های مختلف به فروش می‌رود و امسال قیمت نسبت به سال گذشته در درجه های مختلف کیفی هر کیلو 2 تا 3 هزار تومان افزایش یافته است.

وی افزود: با توجه به اطلاع‌رسانی‌هایی که درخصوص سالم بودن چای ایرانی داخلی شده است، استقبال هموطنانمان از چای داخلی بیشتر شده است و استانهای اصفهان، آذربایجان غربی و شرقی، خراسان، فارس و… از مشتریان مهم چای گیلان محسوب می‌شوند.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.