کد مطلب: ۲۴۹۳۱۹

ایران بهترین مسیر برای صادرات کالاهای قزاقستان

ایران بهترین مسیر برای صادرات کالاهای قزاقستان

به گفته وزیر اقتصاد قزاقستان موقعیت جغرافیایی ایران و عدم دسترسی قزاقستان به آب‌های آزاد، اقتصادی‌ترین مسیر برای صادرات کالاهای قزاقستان از طریق ایران است.

محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت که به قزاقستان سفر کرده بود، در حاشیه اجلاس بین‌المللی اقتصاد (آستانه فروم) با بخیت جان ساگینتایف نخست وزیر قزاقستان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در این دیدار، محمد شریعتمداری با ارائه گزارشی از بررسی و مراحل تحقیق دو ساله کارشناسان ایرانی برای آماده‌سازی امضای موافقت‌نامه ترجیحات تجاری ایران با اتحادیه اقتصادی اوراسیا گفت: امید است از این پس سطح روابط اقتصادی ایران و کشورهای اتحادیه اقتصادی اوراسیا رشد و توسعه پیدا کند.

وزیر صنعت معدن و تجارت آمادگی متخصصان ایرانی را برای همکاری در صادرات خدمات فنی و مهندسی اعلام کرد و خواستار رسیدگی برای مشکل روادید اتباع ایرانی شد.

نخست وزیر قزاقستان هم با اشاره به سابقه تاریخی و همسایگی ایران خواستار استفاده از ظرفیت‌های ایران در همکاری‌های حمل‌و نقلی، کشاورزی و انرژی شد.

محمد شریعتمداری همچنین در ملاقات با تیمور سلیمان اف، وزیر اقتصاد ملی قزاقستان، امکانات و همکاری‌های اقتصادی و بانکی دو کشور را بررسی کرد.

وزیر اقتصاد ملی قزاقستان هم با اشاره به امضاء موافقت‌نامه ترجیحات تجاری ایران با اتحادیه اقتصادی اوراسیا گفت: موقعیت جغرافیایی ایران و عدم دسترسی قزاقستان به آب‌های آزاد، بهترین و اقتصادی‌ترین مسیر برای صادرات کالاهای قزاقستان از طریق ایران است.

تیمور سلیمان اف افزود: مطلعیم ایران از سابقه توان علمی و تحقیقاتی فراوانی برخوردار است و دو کشور ایران و قزاقستان می‌توانند در زمینه فعالیتهای علمی و آموزشی همکاری‌های خوبی را در پیش گیرند.

اجلاس بین‌المللی اقتصاد (آستانه فروم) که از مهمترین رویدادهای اقتصادی است در پایتخت قزاقستان آغاز شد؛ در حاشیه این اجلاس موافقت‌نامه ترجیحات تجاری ایران با اتحادیه اقتصادی اوراسیا توسط معاونان نخست وزیران این اتحادیه و محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران امضا شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.