خبر مهم:

کد مطلب: ۵۶۶۹۹۲

باخت تیم شمشیربازی ایران با ناداوری/ عذرخواهی فدراسیون جهانی

باخت تیم شمشیربازی ایران با ناداوری/ عذرخواهی فدراسیون جهانی

تیم ملی شمشیربازی سابر ایران، در چارچوب رقابت‌های المپیک، بازی یک چهارم نهایی را به ایتالیا واگذار کرد. پس از آن، رئیس کمیته داوران فدراسیون جهانی شمشیربازی، بابت نحوه قضاوت داور، از تیم ایران عذر خواست.

به گزارش تجارت‌نیوز ، تیم ملی شمشیر بازی سابر ایران در یک رقابت، نزدیک بازی یک چهارم نهایی را ۴۵ بر ۴۴ به ایتالیا واگذار کرد. این در حالی است که در طول بازی بارها داور امتیازهایی که ۵۰- ۵۰ بود را به نفع ایتالیا می‌داد که ایرانی‌ها به این موضوع اعتراض داشتند.

در پایان دیدار دو تیم ایران و ایتالیا، رئیس کمیته داوران فدراسیون جهانی با اعضای تیم ملی ایران صحبت کرد و اعلام کرد که پیروزی حق ایران بوده است و بابت این اتفاق عذرخواهی کرد.

در همین راستا رئیس کمیته داوران فدراسیون جهانی شمشیربازی اعلام کرد که از این به بعد اجازه قضاوت به داور اوکراینی را نمی‌دهد.

کمیته ملی المپیک ایران هم اعلام کرد نسبت به عملکرد داور در رقابت دو تیم ایران و ایتالیا به کمیته بین‌المللی المپیک اعتراض می‌کند.

تیم ایران در حالی این دیدار را واگذار کرد که علی پاکدامن ستاره ایران در این مسابقه بود.

در این مسابقه علی پاکدامن ۲۲ امتیاز گرفت و ۱۴ امتیاز از دست داد تا ستاره تیم ایران باشد، مجتبی عابدینی ۱۲ امتیاز گرفت و ۱۶ امتیاز از دست داد و محمد رهبری ۱۰ امتیاز گرفت و ۱۵ امتیاز از دست داد.

سابریست‌های ایران برای کسب رده پنجم باید با مصر پیکار کنند. آنها پیش از این با نتیجه ۴۵ بر ۳۶ از سد آمریکا گذشتند ( ایرنا ).

برد در بازی با آمریکا

تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر نخستین دیدار خود برای کسب جایگاه پنجم بازی‌های المپیک را با پیروزی برابر آمریکا به پایان رساند.

در ادامه مسابقات شمشیربازی اسلحه سابر، تیم ملی شمشیربازی کشورمان برای کسب جایگاه پنجم این رقابت‌ها به مصاف آمریکا رفت.

در این دیدار ملی پوشان کشورمان با نتیجه ۴۵ بر ٣۶ به برتری دست یافتند. آن‌ها دومین دیدار خود برای کسب جایگاه پنجم را برابر مصر برگزار می‌کنند، مصر با نتیجه ۴۵ بر ۴١ کمیته المپیک روسیه را شکست داد.

تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر امروز نخستین دیدار خود را مقابل ایتالیا برگزار کرد و با متحمل شدن شکست در این دیدار از صعود به مرحله نیمه نهایی و کسب مدال بازماند ( ایلنا ).

عکس: پارس فوتبال

آخرین اخبار حوزه اجتماعی را از صفحه جامعه تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    الان تکلیف چیه همه میدونن ناداوری شده بازی تکراری چیزی نمیشه؟
    یا مارو برنده اعلام کنن به جای اونا

  • ناشناس

    کاری با ایران کردن..که بیرون از ایران از همه لحاظ برای ایرانی جماعت تره هم خورد نمیکنن چرا؟ چهل ساله همه عادت کردن به خوردن حق ایران.از ورزش گرفته.تا سیاست و اقتصاد..تو خود ایران ما هم به خودمون رحم نمیکنیم