کد مطلب: ۵۸۱۹۷۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

بورس دوباره به عقب برگشت/ بر بازار طلا و ارز در شهریور چه گذشت؟

بورس دوباره به عقب برگشت/ بر بازار طلا و ارز در شهریور چه گذشت؟

بررسی روند بازارها در شهریور امسال از بازگشت به عقب بازار سرمایه خبر می‌دهد، بازار طلا و ارز نیز در این ماه با افت ارزش مواجه شدند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بررسی روند بازارها در شهریور امسال از بازگشت به عقب بازار سرمایه خبر می‌دهد، بازار طلا و ارز نیز در این ماه با افت ارزش مواجه شدند.

بورس

بیشترین افت شهریور در بازار سرمایه رخ داد و شاخص کل ۹٫۲ درصد کاهش یافت.

براساس داده‌های سازمان بورس، شاخص کل بازار سهام در پیش از شروع شهریور روی سطح یک میلیون و ۵۱۵ هزار واحدی قرار داشت، در شهریور با افت ۱۲۸ هزار واحدی دو کانال سقوط کرد.

در پایان معاملات بازار ۳۱ شهریور شاخص با قرار گرفتن روی سطح یک میلیون و ۳۸۷ هزار واحدی به کار خود پایان داد.

طلا

پس از بورس، بیشترین افت ارزش برای سرمایه‌گذاران در بازار فلزات طلایی رخ داد.

طلای ۱۸ عیار در این ماه ۱۲ هزار تومان کاهش قیمت داشت. براساس اطلاعات شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز، قیمت طلا در پایان مرداد به یک میلیون و ۱۵۴ هزار تومان بود.

طلا در ماهی که گذشت با افت یک درصدی به نرخ یک میلیون و ۱۴۲ هزار تومان رسید.

سکه

سکه نیز هم‌پای طلا افت قیمت داشت، هر عدد سکه طرح جدید در شهریور ۰٫۶ درصد افت ارزش داشت.

قیمت سکه یک ماه پیش ۱۲ میلیون و هشت هزار تومان بود، اما با افت ۷۶ هزار تومانی در پایان شهریور به نرخ ۱۱ میلیون و ۹۳۲ هزار تومان رسید.

دلار

روند قیمتی شاخص بازار ارز کم‌نوسان بوده و کمتر از ۱۰۰ تومان افزایش قیمت داشته است.

براساس نرخ‌های اعلامی صرافی ملی، قیمت دلار در پایان مرداد ۲۷ هزار و ۴۴۹ تومان بود، صرافی ملی قیمت دلار در پایان شهریور را ۲۷ هزار و ۵۱۹ تومان اعلام کرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    بابا اینها قیمت تخم مرغ رو نمیتونن کنترول کنن چه برسه به بازار بورس

    • ناشناس

      هروقت قیمت چیزی میخواد بالا بره اول کمبود میشه بعد همه عادت میکنند و خوشحال میشند که لااقل هست ولی گرونه

  • مال باخته بورس

    بایداین سازمان راکلا منحل کنید.سال گذشته اعلام کردیدورودبی رویه مردم عادی ونداشتن علم باعث این ریزش شده .امسال چی روندمعاملات که عادی به قول خودتان منطقی بوده!درهرشرایطی بایدمقصرمردم رابشناسید.هیچ قصوری از سازمان یاشرکت های بورسی نیست .سودهای کلان راازسپرده های مردم مبیریدودراعلام وضعیت به مردم برطبل گدایی میکوبید

  • ناشناس

    نه ب خرید سهام

  • ناشناس

    بازار بعد از رشد نیمه شارپی اخیر(صعود شاخص از مرز یک میلیون و صد هزار تا یک میلیون و چهارصد هزار) به اصلاح نیاز دارد تا حباب سهام تخلیه شده و سهام از ارزش ذاتی خود که بر مبنای عملکرد شرکت ها است، فاصله زیادی نگیرند و این امری طبیعی است و در بورس تمام دنیا وجود دارد.
    برخی عرضه های اولیه را عامل ریزش می دانند در حالی که عرضه اولیه ضمن این که حیات بورس است و باعث گستردگی بازار می شود باعث تعدیل قیمت ها در سهام می شود نه ریزش قیمت ها، یعنی چه؟
    یعنی باعث می شود که حجم زیاد نقدینگی وارد سهام خاصی نشود و نقدینگی به سمت عرضه های اولیه برود و این در آینده به نفع بورس است، چون اگر عرضه اولیه نباشد و پول های هوشمند به سمت سهام قبلی برود در این صورت این سهام ارزش کاذب (ناشی از ورود حجم بالای نقدینگی) به خود می گیرند و حباب آنها بالا می رود و هر آن احتمال دارد با خروج نقدینگی این حباب تخلیه شود و عده ای متضرر شوند در حالی که اگر ارزش سهام به جای ورود حجم زیاد نقدینگی بر مبنای عملکرد شرکت ها باشد، سهام ارزش ذاتی پیدا می کنند و هیچ گاه دچار ریزش سنگین نمی شوند، عرضه های اولیه هم همین کار را انجام می دهند یعنی با هدایت نقدینگی به سمت آنها از ایجاد حباب زیادی در بقیه سهام جلوگیری می شود.
    بخش عمده ریزش بازار ناشی از اقدامات هیجانی خودمان است که با هر خبری وارد صف فروش می شویم و بخشی دیگر هم مربوط به نوسانگیران است که با ورود و خروج فست فودی جلوی رشد شاخص را می گیرند و این کار آنها باعث می شود که پول های هوشمند به سمت سایر بازارها (طلاو دلار و مسکن و …) بروند و رشد بورس بطئی تر هم بشود.
    تنها راه حل این مشکل هم خارج شدن از صف فروش و ترک عادت ناپسند سهام داری فست فودی (نوسانگیری) و یاد گرفتن فرهنگ سهام داری (سهام داری با دید میان مدت و طولانی مدت) است.

    • ناشناس

      این طومار رو فقط باید کتابچه کرد وبایگانی سهامدارها اینقدر ناراحت هستند که حتی حوصله خواندن سرتیتر هارو هم ندارند فقط دقت کنیدبا توجه به روند نزولی اکثر سهامها صندوقهای ETF یک مرتبه همزمان با هم توسط حقوقی ها در صف خرید متحد شدند. حتما این رو هم رفتار هیجانی سها مدارها ی معمولی تلقی میکنید دوست عزیز از قدیم گفتن تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها ایجاد این صف های فروش از جایی دیگه آب میخوره نه از سهامدار زیان دیده همچنین مصبب ایجاد این هیجانات
      که سهامدارهارو بازیچه قرار مید به هر حال اکثرسهامدارها مار گزیده شده اند وبا ایجاد کوچکترین قدم در جهت بی اعتمادی به بورس توسط مقامات سرمایه چندین ساله شونوحتی به زیان هم شده از بورس خارج می‌کنند لطفا سهامدارهارو محکوم به تنزل شاخص کل کل نکنید

    • ناشناس

      شما بهتره از بورس خارج شید ومقاله نویسی کنید اون هم مقاله های فست فودی که مخاطب های زیادی داره

    • ناشناس

      شما نویسنده خوبی می شید انشاالله

  • ناشناس

    خوب دولت جدید هم مشگل داره کمبود داره خب حق بدین باید برداشت داشته باشه دیگه عادی شده دست دولت تو جیب مردم

  • ناشناس

    گفتیم این دولت جدید بازار سرمایه را دست می کند آقای رئیسی میاد افرادی که عامل خراب کردن بازار بورس میشود بیرون مکند .نمی دانیم تا کی باید صبر کنیم دیگه سرمایمون از بین رفته تا بخوان کاری بکنند.

  • ناشناس

    بی اعتمادی به بورس زیاد شده است باید راهکار درست اجرا گردد

  • ناشناس

    اگر دقت کرده باشید نمادی را امروز با دقت دنبال کردم حجم خرید 5 برابر از حجم فروش بیشتر بود ولی در نهایت همش روب منفی بود قطعا یک کاسه ای زیر نیم کاسه است که هر چی حجم خرید وارد میشد ولی خالی میشد شک نکنید ……

  • دکترای اقتصاد و مالی-استاد دانشگاه تهران

    سلام. دکتر عبده تبریزی ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ گفت: بورس رشد دو سال اینده را پیش خور کرده است. بنابراین سال بعد همین موقع علی القاعده باید شاخص ۲ میلیون واحد را رد کرده باشد. ان شاء الله