کد مطلب: ۴۷۸۰۷۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

هفته خوبِ بازارهای مالی / بورس با رشد ۹ درصدی برگشت / دلار در صدر جدول بازدهی

هفته خوبِ بازارهای مالی /  بورس با رشد 9 درصدی برگشت / دلار در صدر جدول بازدهی

پس از چند هفته بازدهی منفی، بالاخره شاخص کل بورس در هفته گذشته صعودی شد و 9.5 درصد رشد کرد. اما با وجود این رشد، بورس نتوانست صدرنشین بازهاری مالی باشد. چراکه دلار با چهار هزار تومان افزایش قیمت ظرف یک هفته در صدر جدول بازدهی هفتگی قرار گرفت.

در هفته‌ای که سپری شد همه بازارها روی ریل رشد قرار گرفتند، دلار با افزایش قیمت چهار هزار تومانی بیشترین بازدهی را نسبت به دیگر بازارها از آن خود کرد اما مهم‌ترین اتفاق این هفته بازگشت شاخص کل بازار سرمایه بود که 148 هزار واحد رشد داشت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، دلار در این هفته چهار هزار تومان گران شد.

دلار

براساس نرخ‌های اعلامی صرافی ملی، دلار که تا پایان هفته سوم شهریور ماه در کانال 22 هزار تومان در نوسان بود در این هفته رکورد تازه‌ای را ثبت کرد و از مرز 27 هزار تومان عبور کرد.

آخرین قیمت دلار در روز گذشته 26 هزار و 800 تومان ثبت شده است که رشد 17.5 درصدی را نشان می‌دهد.

بورس

شاخص کل بورس از 19 مرداد ماه دچار افت شد، اما این هفته با رشد 148 هزار واحدی توانست پس از چند هفته بازدهی 9.5 درصدی را برای سرمایه‌گذاران بورسی به همراه داشته باشد.

براساس داده‌های سازمان بورس و اوراق بهادار، این شاخص که در هفته منتهی به 22 مرداد ماه تا سطح یک میلیون و 556 هزار واحدی پایین آمده بود در این هفته تا سطح یک میلیون و 704 هزار واحدی رشد کرد.

سکه

پس از دلار و بورس، سکه بیشترین رشد هفتگی را داشت.

معامله‌گران بازار سکه این فلز گران‌بها را 855 هزار تومان گران‌تر از هفته قبل خرید و فروش کردند که از رشد 7.1 درصدی در این بازار حکایت دارد.

بنا به داده‌های اقتباس شده از شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز، قیمت سکه که تا پایان هفته سوم شهریور ماه روی مرز 12 میلیون تومان قرار داشت با رشدی که در این هفته تجربه کرد به رقم 12 میلیون و 860 هزار تومان رسید.

4

طلا

دیگر فلز زرد رنگ بازار طلا نیز در این هفته رشد 5.2 درصدی داشت.

قیمت طلا در پایان هفته منتهی به 22 شهریور ماه تا نرخ یک میلیون و 154 هزار تومان افزایش یافت، اما در این هفته 61 هزار تومان به‌ ازای هر گرم افزایش قیمت داشت و به رقم یک میلیون و 215 هزار تومان رسید.

این فلز ارزشمند با رشد قیمت 61 هزار تومانی معادل 5.2 درصدی در هفته پایانی شهریور ماه، نسبت به دیگر بازارها کمترین رشد را ثبت کرد. این در حالی است که در هفته‌های گذشته این میزان رشد بیشترین مقدار برای صدرنشینی یک بازار بود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    انشاءالله این هفته خوب با فعال شدن مکانیزم ماشه خوبتر هم خواهد شد…..تجارت نیوز تو هم مثل اینکه خوابی هفته بعد فاتحه اقتصادمون خونده میشه

  • امین

    وقتی همه چی با هم داره میره بالا، فقط درآمد و حقوق مردمه که ثابته، یعنی قدرت خریدمون داره بشدت میاد پایین و این جای نگرانی داره، روز به روز دارین فقیرتر میشیم در واقع

  • مهران م

    واقعا براتون متاسفم که به گرون شدن دلار میگید بازدهی،،گرون شدن دلار چیزی جز بدبختی برای مردم نداره،اون موقع شما تیتر زدی بازدهی بازار دلار؟!!

    • ناشناس

      شیر مادرت حلالت

  • حمید

    یک مثل هست که میگهسر همسایه شما را که تراشیدن تو هم سرت رو خیس کن و منتظر باشبنظر من یک ریزش در بازار دلار اتفاق خواهد افتاد خیلی شدید تر از بازار بورس
    دوستان عزیزی که رفتن دلار خرید کرده اند هر چه زودتر به فکر چاره باشید

  • سحرنگارش

    دلار هیچ وقت به اندازه بورس پایین نمیاد پایبن بیاد دو روز بعدش بر میگرده ولی بورس خیلی مزخرف قیمتا قیمتا پارساله،دلار تاچهل هزارتومان میره/

  • مکانسیم ماشه نمیترسیم مشکل ما فساد داخل کشوره

    مردمی که هر روز فقیرتر میشود،فسادی که سرتا پاس،اقازداها که هر روز پولدار میشود/?
    بخاطر اینکه هیچکدوم از ما خیر کسی دیگر رو نمیخواد ،من مردم من فقیر اگر دلار بخرم دوست دارم هی بره بالا/منه سهامدار خرد دوست دارم تا صدسال بورس حبابدار شه،هیچکس به فکر تورم نیس هیچ کس بفکر سفره مردم نیس /انسان های خود خواهی هستیم تا زمانی که اینجور باشد؛ وضعمون اینجور بمونه بیاد خداروشکر کنیم

  • ناشناس

    باسلام.مسئولین محترم شنبه و یک شنبه آینده پول صندوق توسعه ملی را به بازار بورس تزریق کنید تا همه نمادها سهام مثبت شوند و پالایشی ها رو هم باز کنید تا حداقل شنبه و یک شنبه ملت محترم جشن بزرگی بگیرند و تو دهنی محکمی هم به ترامپ و پمپئو بزنیم.باتشکر

  • ناشناس

    بازار سرمایه داریم
    بازار طلا وسکه داریم
    بازار دلار نداریم
    تجارت نیوز دقت کن
    بازار دلارو شمادرست کردید وامثالهم
    از اینکه نظرات منو منتشر نمیکنی برات متاسفم
    نظرات کارشناسای بیسوادتو منتشر کن

  • ناشناس

    ما به تحریم ها عادت کردیم وهراسی نداریم
    بیشتر از فساد مسولین بی لیاقت میترسیم که این هم داره عادت میشه
    شنبه یکشنبه هم ترامپ غلطی نیست چون عادت داریم ما با تحریم بزرگ شدیم
    فقط از ترامپ میخوام با بورس سالم ایران کاری نداشته باشه

  • ناشناس

    بورس معلول تورم و دلاره نه علت تورم یعنی همین بعد از دلار نوبت افزایش شاخص بورسه اونم با شدت بیشتر از دلار