کد مطلب: ۴۸۰۶۲۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

جو هیجانی بورس کنترل شد؟ / خرید حقیقی و حقوقی در مقابل عرضه سنگین بازار

جو هیجانی بورس کنترل شد؟ / خرید حقیقی و حقوقی در مقابل عرضه سنگین بازار

با پایان معاملات امروز شاخص کل بازار سهام 1.5 درصد ریزش کرد و به کانال یک میلیون و 492 هزار واحد نزول کرد، حمایت از بازار باعث شد صف‌های فروش در برخی سهم‌های شاخص‌ساز جمع شوند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، با شروع معاملات امروز بازار سهام فشار عرضه در اکثر نمادهای بازار و مخصوصا نمادهای شاخص‌ساز باعث شد بازار روندی نزولی داشته باشد و شاخص کل از محدوده یک میلیون و 500 هزار واحد نیز نزول کرد.

در ادامه روند معاملات بازار سهام حقوقی‌ها از نمادهایی مانند فولاد، فملی، پتروشیمی و خودرو حمایت کردند و صف‌های فروش این نمادها را جمع‌آوری کردند و بازار در عرضه و تقاضا کمی به سمت تعادل حرکت کرد اما این حمایت برای رشد شاخص بازار سهام کافی نبود.

هرچند حقوقی‌های بازار امروز حمایت کردند اما در مجموع جو بازار امروز با افزایش تقاضا از سوی حقیقی‌ها تقویت شد و نشانه‌هایی از بهبود در آن به چشم خورد.

امروز دو موج عرضه را در بازار شاهد بودیم که اولی با شروع بازار در نمادهای شاخص‌ساز همراه بود و دومین موج عرضه هم بعد از مثبت نشدن بازار با حمایت حقوقی شکل گرفت.

جو هیجانی بازار سهام باعث افزایش عرضه از سمت حقیقی‌ها شده بود و شروع این جو هیجانی از اخبار مذاکره ایران و امریکا استارت خورد و در حالی با ریزش شدید بازار سهام مواجه شدیم که متغیرهای تاثیرگذار بر شاخص کل بازار سهام مطابق با صعود بازار بودند.

برتر 8 مهر

فملی، فارس و فولاد بیشترین تاثیر منفی را روی شاخص کل بازار سهام داشتند و نماد تاپیکو بیشترین تاثیر مثبت را روی شاخص کل بازار سهام داشت.

همچنین ارزش مجموع معاملات امروز به 13,467 میلیارد تومان رسید. و امروز نماد وبصادر که به دلیل افشای اطلاعات بااهمیت گروه الف متوقف شده بود امروز بدون محدودیت دامنه نوسان بازگشایی شد و در آخر در رنج مثبت به کار خود پایان داد.

به نظر می‌رسد با روند معاملات امروز بازار سهام فردا شاهد بازار بهتر و متفاوت‌تری نسبت به دیگر روزهای این هفته خواهیم بود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    چهار روز در هفته منفی .اونم بالای ۳۰_۴۰هزار در هر روز و یک روز در هفته ، اونم چهارشنبه ها مثبت در حد ۵_۶هزار .خخخخخخخخخخخخخخ مثل این هست که چهار روز در هفته رو روزی ۳۰ _۴۰ هزار قدم عقب بری و یک روز به طرف جلو حرکت کنی ، اونم در حد ۵یا ۶ هزار قدم.خب حالا چقد طول میکشه تا سر جای اولت برگردی؟ بورس هم همین جوری شده ، علی برکت الله.

  • علی

    از فردا بازار رو حمایت میکنن . از ۲۰تا۱۲مهر بازار برگشت میخوره

  • ناشناس

    یه روز دستوری سبزه بقیه روزا قرمز فقط به خاطر چاپیدن پول زحمت کشیده امسال من با هزاران بدبختی که به دست اومده یا با گرفتن وام باید تا 10سال زحمت بکشم تا این پول از دست رفتم خودم جبران کنم هر چی داشتم اینا چپاولش کردن خدا از هیچ کدومتون نگذره به روز سیاه رفتم

  • ناشناس

    تاجایی که من دیدم حقوقی ها جای حمایت چوب لای چرخ بورس میکردن

  • ناشناس

    دوستان از هر فرصتی برای خروج استفاده کنید سهام دارها همگی زیر آوار گیر کردیم از هر روزنه‌ای برای خروج ونجات جانتان استفاده کنید

  • مهدی

    اقتصاد ایران ورشکسته شده خیلی وقته،فیلم نامه بورس هم بابت این نوشته شده که مردم هجوم نبرن به بازار طلا و دلار،هر وقت اینا واسه مردم دلسوزی کردن مردم سوختن ما تا کی میخوایم به اینا سواری بدیم

  • حسین

    ملت بفروشید خودشم اول وقت اردر فروش بذارین. ولی دیگه اینطرفا پیداتون نشه.

  • ناشناس

    خدا بخیرکند تا کسری بودجه ی صدوهشتاد وسه هزار میلیارد تومانی جبران شودصدباردگر این موج نوسان کند

  • ناشناس

    دستشون دردنکنه که نمیزارن سهامداران آخرهفته بدی داشته باشن
    هر هفته
    آخر هفته بازار صعودی اول هفته بازار منفی

  • ناشناس

    بورس یکله تا سه میلیون اونا ک صبر کنن نوش جونشون اونا هم ک ترسیدن ب سلامت هفتاد درصد ضرر نوش جون دولت نوسان گیر