کد مطلب: ۳۸۰۵۳۸

پیش‌بینی تجارت‌نیوز محقق شد:

بورس تنها بازار سودده باقی ماند / آنالیز بازارها در هفته دوم خرداد ماه

بورس تنها بازار سودده باقی ماند / آنالیز بازارها در هفته دوم خرداد ماه

در سه روز کاری بازارها در هفته دوم خرداد ماه، در حالی که سه بازار از جمله بازار فلزات گران‌بها بازدهی منفی داشت، بورس با رشد بیش از دو هزار واحدی شاخص کل همراه شد.

همان طور که تجارت‌نیوز در آغاز هفته دوم خرداد ماه سال جاری پیش‌بینی کرده بود، بازارهای طلا، سکه و ارز با افت قیمت مواجه شدند، اما شاخص کل بورس تهران رشد 1.1 درصدی را به ثبت رساند.

بر این اساس، شاخص کل بورس تهران در آخر هفته گذشته کار خود را در سطح 224 هزار واحدی به پایان رساند.

هر چند در اولین روز هفته شاخص کل منفی شد اما در روز بعدی جبران کرد، در روز دوشنبه 13 خرداد ماه با رشد دو هزار و 507 واحدی نسبت به آخرین روز هفته قبل از آن، کار خود را در سطح 226 هزار و 983 واحدی به پایان رساند و بازدهی 1.1 درصدی را رقم زد.

بازار ارز نسبت به دیگر بازارها بیشترین ضرر را به سرمایه‌گذارن خود زد، این بازار در هفته‌ای که گذشت با افت 3.2 درصدی مواجه شد و نسبت به دیگر بازارها به قعر جدول بازدهی هفتگی سقوط کرد.

قیمت هر دلار آمریکا در روز پنجشنبه نهم خرداد ماه معادل 13 هزار و 550 تومان بوده است که با افت 450 تومانی در روز دوشنبه 13 خرداد ماه، به رقم 13 هزار و 100 تومان رسید.

علاوه بر این، دو شاخص بازار فلزات گران‌بها یعنی طلا و سکه در هفته دوم خرداد ماه با افت قیمت نزدیک به هم مواجه شدند، به نحوی که بازدهی طلای 18 عیار در این هفته منفی 1.8 درصدی و سکه طرح جدید نیز منفی 1.5 درصدی شد.

هر گرم طلای 18 عیار در هفته اول خرداد ماه معادل 419 هزار تومان بود که با افت حدود هفت هزار تومانی تا روز دوشنبه 13 خرداد ماه تا رقم 411 هزار تومان رسید.

سکه امامی نیز در سه روز ابتدایی هفته‌ای که سپری شد با 72 هزار تومان کاهش قیمت مواجه شد.

هر عدد سکه امامی در پایان هفته اول خرداد ماه چهار میلیون و 624 هزار تومان بوده، اما در هفته دوم با افت قیمت 1.5 درصدی به رقم چهار میلیون و 552 هزار تومان بوده است.

دوم خرداد

بورس در هفته دوم خرداد ماه سال جاری نسبت به دیگر بازارها تنها بازاری بود که با رشد مواجه شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    وقتی بانک مرکزی با هدف جمع آوری ارز های خانگی زورکی و با قیمت دستوری بازار رو خراب کنه تا نقدینگی بیاد تو بورس که منفعتش تو جیب خودشه همین میشه دیگه

  • ایرانی

    مقصرمامردم هستیم وقتی میادپایین نبایدفروشنده شد