کد مطلب: ۳۷۹۰۲۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

آنالیز بازارها در هفته اول خرداد ماه / روند معکوس بورس در برابر دیگر بازارها

آنالیز بازارها در هفته اول خرداد ماه / روند معکوس بورس در برابر دیگر بازارها

در هفته اول خرداد ماه سال جاری در حالی که بورس با بازدهی بیش از چهار درصدی در صدر پربازده‌ترین بازارها قرار گرفت، دیگر بازارها بازدهی منفی داشتند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شاخص کل بورس تهران در هفته اول خرداد ماه بازدهی 4.3 درصدی را از آن خود کرد، رشد بورس در حالی رخ داد که دیگر بازارها با افت ارزش مواجه شدند و بازدهی منفی داشتند.

در حالی شاخص کل بورس در روز اول خرداد ماه روی سطح 215 هزار واحدی قرار داشت، که این شاخص در روز چهارشنبه هشتم خرداد ماه در سطح 224 هزار واحدی به کار خود پایان داد.

با وجود این که بورس هفته خوبی را پشت سر گذاشت، اما دلار تقریبا در نقطه مقابل آن قرار گرفت و بازدهی منفی 3.5 درصدی را در هفته ابتدایی خرداد ماه برای خود به ثبت رساند.

قیمت هر عدد دلار در روز پنج‌شنبه دوم خرداد ماه نزدیک به کف کانال 14 هزار تومان بود، اما با شروع هفته‌ای که گذشت با افت قیمت مواجه شد.

قیمت این شاخص ارزی در میانه روز چهارشنبه هشتم خرداد ماه در صرافی ملی تا نرخ 13 هزار و 250 تومان هم پایین آمد، اما قیمت تمام شده آن در پایان روز روی نرخ 13 هزار و 400 تومان بسته شد.

بر اساس داده‌های اقتباس شده از شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز قیمت هر دلار آمریکا در روز نهم خرداد ماه معادل 13 هزار و 550 تومان نرخ‌گذاری شد.

در میان بازار فلزهای گران‌بها هم طلا و هم سکه با ریزش قیمت مواجه شدند، بازدهی سکه امامی در هفته اول خرداد ماه سال جاری منفی 2.9 درصدی شد.

هر عدد سکه طرح جدید در روز دوم خرداد ماه معادل چهار میلیون و 766 هزار تومان بود که با کاهش 142 هزار تومانی در طول یک هفته به رقم چهار میلیون و 626 هزار تومان رسید.

طلا نیز در طول هفته اول خرداد ماه حدود 9 هزار تومان کاهش قیمت را تجربه کرد که بازدهی منفی دو درصدی را برای این فلز ارزشمند رقم زد.

قیمت هر گرم طلای 18 عیار در پایان هفته گذشته 427 هزار تومان بود، ولی با افتی که متحمل شدف در در پایان هفته جاری در رقم 419 هزار تومان بسته شد.

بورس تنها بازار هفته اول خرداد ماه که بازدهی مثبت داشت.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.